To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Podłączanie sterownik-silnik | Brak reakcji na mentkę

Adam Wysokiński - Śro 04 Lut, 2015

Od sterownika można odpinać do woli. Za bmsem mogą być włączniki, stacyjki, bezpieczniki, sterowniki i co tam jeszcze sobie chcesz.
piotrrs11 - Czw 05 Lut, 2015

Podłączyłem bms, naładowałem baterię.

Niestety rower nie jedzie - jeśli steruję manetką z kołem w górze to wsjo działa poprawnie
Jednak jeśli wsiądę na rower i przekręcę manetkę to koło rusza tylko kawałek... (ma normalnie siłę ale po chwili przestaje jechać)
Co więcej - reaguje na manetkę tylko na postoju, jak się zatrzymam to ten kawałek rusza natomiast w trakcie jazdy brak jakiejkolwiek reakcji.

Co może być nie tak?

bloodyopel - Czw 05 Lut, 2015

Pierwsze co nasuwa mi się na myśl, jaki masz dolny próg napięcia w sterowniku? Może napięcie siada pod obciążeniem zbyt mocno i rozłącza sterownik?
piotrrs11 - Czw 05 Lut, 2015

Sterownik to
http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-60v-.html
A bms
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a20a.html

Bateria świeżo naładowana do 67.2
Przed podłączeniem bms zrobiłem testową jazdę i wszystko było ok.

tas - Czw 05 Lut, 2015

Co trzeba zrobić żeby odblokować napęd i ruszyć po zatrzymaniu?
bloodyopel - Czw 05 Lut, 2015

16s przy lipo da ci nominalne napięcie rzędu 59,2V, przy lion 57,6V; sterownik masz od 60V. Jaką masz baterię? Bo liony potrafią być "miękkie" w napięciach i przy obciążeniu zchodzić do nominalnego napięcia a potem lekko wracać. Obstawiam moją tezę
piotrrs11 - Czw 05 Lut, 2015

Właściwie wystarczy tylko zatrzymać koło i kolejny ruch manetki znowu je na chwilę wzbudza.
Podczas jazdy trzeba mieć b. b. dużo szczęścia aby silnik wspomógł chociaż na chwilkę.

Baterie nowe od użytkownika kondzio więc chyba nie powinny być wadliwe. (16s3p HC 5000mAh lipo)

tas - Czw 05 Lut, 2015

Enigmatyczne zachowanie.
Sterownik przeszedł tryb samo nauki silnika?

Objaw wypisz wymaluj jakby BMS odcinał zasilanie z powodu występowania jakiegoś problemu z akumulatorem.

Musisz jeszcze raz przepatrzeć i przemierzyć kabelki wraz z napięciami. Jest coś namieszane w podłączeniu BMSa z akumulatorami, bo przed zmianami działało.

bloodyopel - Czw 05 Lut, 2015

Nie mówię tu o wadliwych bateriach a o niedopasowaniu dolnego progu napięcia sterownika do napięcia zasilania. Ogniwa rozładowują się mało wiele tak jak na tej charakterystyce (przykładowa) http://www.xtremehobby.co...e/fully4400.jpg czyli napięcie 4,1-4,2V mają przez chwilę i potem schodzą do swojego napięcia nominalnego tj 3,7V i utrzymują je przez bardzo długi okres aż prawie do rozładowania. A więc jeśli masz 16S to daje ci napięcie początkowe 16*4,2=62,7V, jak pisałeś. Ale już po chwili schodzi do nominalnego 16*3,7=59,2V a przy takim zadziała już w Twoim sterowniku zabezpieczenie podnapięciowe <60V i odłącza Ci wspomaganie... a znając życie sterownik może mieć troszkę wyżej to zabezpieczenie i odłącza jeszcze wcześniej...
piotrrs11 - Czw 05 Lut, 2015

Nie używałem trybu samonauki, wszelkie przewody podłączałem ręcznie i patrzyłem czy kręci się odpowiednio.

Aby wszystko od nowa sprawdzić muszę odpiąć bms, mam to robić w odwrotnej kolejności do podłączania?

//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją...

tas - Czw 05 Lut, 2015

Musisz użyć przewodów samo nauki :)
Sterownik może pracować na 60st, albo bez halli albo inne cuda i to powodować różne problemy. Poza tym sterownik wtedy sam kręci kołem i zobaczysz czy będzie problem nadal pod obciążeniem. Tak samo problem z połączeniem silnika wyjdzie podczas procedury, sterownik ją po prostu przerwie.

atomek1000 - Czw 05 Lut, 2015

zmierz ile volt dochodzi do sterownika na postoju
bloodyopel - Czw 05 Lut, 2015

piotrrs11 napisał/a:

//Sterownik został mi doradzony przez obsługę sklepu jako kompatybilny z moją konfiguracją...


Zwracam honor, doczytałem dokładniej i napięcie odcięcia ten sterownik faktycznie ma 52 +/- 1V a nie jak wstępnie myślałem 60V. W takim razie moja koncepcja odpada, z tej perspektywy powinno być ok

piotrrs11 - Pią 06 Lut, 2015

Po przejściu procedury wykrywania silnika wszystko działa, dzięki
I faktycznie jest banan na twarzy :twisted:

Na kołach 26 i 10x6 wyciągnąłem 53kmh zgodnie z gps, wydaje się trochę mało jak na ten silnik i baterię ale nie jest źle.

Mam jeszcze kilka wątpliwości:

1. Do ilu V mogę rozsądnie wyładować baterię ? (nie mam jeszcze watomierza)
3.7 jest nominalnie a mogę zejść do... ?

piotrrs11 - Pon 09 Lut, 2015

Podłączyłem ogranicznik prędkości, przy najniższym trybie prędkości odkręcenie manetki na full sprawia że silnik pracuje głośno, tak ma być?

Ponawiam pytanie nt. minimalnego napięcia na lipo - czy 3.6 jako dolna granica napięcia ogniwa w czasie spoczynku jest ok? //tak doczytałem w google ale z kolei specyfikacja mówi że to 'prawie' nominalne i już nic nie wiem...

Z góry dzięki!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group