To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - RAIDEN aka ThunderBolt

tas - Nie 23 Sie, 2015

MixhaL, producenta nie powinno się pytać, czy ma rzeczy dobrej jakości, bo każdy się zarzeka (oby tylko sprzedać), że ma. Poza tym ci "inżynierowie" to nie są inżynierowie tylko reklama na ich stronie, żadnego poparcia w faktach prócz marketingu (jak się okazało).

A ten cytat to jest z korespondencji z ich oficjalnym, ale lokalnym dystrybutorem. Zapytałem czy sprzedadzą 1szt do testu, powiedzieli, że nie bo prawie wszystko do nich teraz wraca ze sprzedanych.

Atomek, problem dotyczy tylko wersji SSC (czyli tej kwadratowej) 150A. Wszystkie pozostałe (starsze wszystkie i nowsze ale nie 150A) są ponoć ok. Zamówienie grupowe już jest zakończone, a sterowniku są już u właścicieli. To była wersja w alu obudowie (poprzednia, do montażu pod ramę).

atomek1000 - Nie 23 Sie, 2015

Aaa wszystko jasne, myślałem, że na kwaratowe się zdecydowaliście.
Tas a ty testowałeś obie wersje? Jestem ciekawy czy coś rzeczywiście ulepszyli w nowej wersji czy jest to dokładnie to samo w innym pudełku. Logiczne jest, że nowszy powinien być efektywniejszy czy coś ale czy ktoś to potwierdził?

qaz33 - Nie 23 Sie, 2015

mi tłumaczyli że starsza wersja jest robiona na płytce czterowarstwowej a ta nowa na sześciowarstwowej dzięki czemu mogli lepiej porozmieszczać elementy i dzięki temu sterownik ma być bardziej odporny na zakłucenia przy większych prądach. Reszta czyli program i elementy są te same. Tak więc dziwne że ją teraz wycofują.
tas - Nie 23 Sie, 2015

Poza marketingową papką zachęcającą do zakupu na ich stronie, to ja wątpię czy są jakiekolwiek zauważalne zmiany na plus. Bo i niby czemu.
Atomek, nie testowałem bo ja jestem za dawaniem takich (czyli topowo mocnych) sterowników pod ramę, a nie do środka ramy. Zresztą zobaczysz za niedługo kilka projektów takich bajków, to to wygląda że och i ach (na tym alu sterowniku).
A nawet jak się zdecydowałem kupić jedną sztukę, żeby ją rozkręcić i popatrzeć na tą ich nową wersję z reklamy to teraz wiesz, dałem ci cytat bo sam się zdziwiłem.

MixhaL - Wto 25 Sie, 2015

Tak patrzę że sterowniki są cały czas wszędzie dostępne, na stronie producenta i u dystrybutorów, nie spotkałem się też z negatywną opinią odnośnie nowych modeli, nikt nie zgłaszał żadnych usterek ( no chyba że gdzieś mi taki temat na endless umknął).
Być może dystrybutor pokłócił się z producentem, nie dostał odpowiedniej zniżki lub też ma nakaz odgórny sprzedaży najpierw starych modeli a może nie może się dogadać z producentem i wyrabia mu złą opinię.
Nie przypominam sobie też żeby Pykacz zgłaszał jakieś nieprawidłowości w działaniu. Testował go i katował i chyba było z nim wszystko OK.
Na forum jest kilka takich modeli ( wiem o co najmniej 3), zobaczymy czy są jakieś problemy w działaniu.

MixhaL - Pią 28 Sie, 2015

Dostałem odpowiedź od ich dystrybutora. tas miał rację, coś jest na rzeczy ale nie jest tak źle jakby się wydawało bo dotyczy to tylko jednego modelu:

Only for SSC96150 model, have some problem on stable, so they stop to produce this model now.
For other model is no problem

Więc dotyczy to tylko jednego modelu, na szczęście modele na napięcie 72V nie mają problemów ze stabilnością :mrgreen:

Na forum jest na pewno jedna sztuka na napięcie 96V, ciekawe czy się okaże że ma problemy ze stabilnością.

Ja bym obstawiał problemy po rozgrzaniu się kontrolera bo nic innego nie przychodzi mi do głowy co może być źle.
Rowery są lekkie więc myślę że nikt nie uświadczy tego problemu w rowerach.

MixhaL - Sob 29 Sie, 2015

Mam problem z...sam nie wiem czym tak na prawdę.
Podłączyłem w końcu sabvatona i zaczałem jego programowanie, niby wszystko OK przechodzi test hali ael później wyskakuje błąd hali. Tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=5v37yxJXd0w

Ustawienia sterownika fabryczne, robię test hali ale nie ustawiam parametru magnesów bo nie wiem ile wprowadzić. Test przechodzi OK ale przy teście koło nie kręci się płynnie czasami są skoki pomimo tego test OK. Wyłączam sterownik, uruchamiam od nowa i działa ale jak dam na maxa manętkę od razu wyskakuje HALL FAULT( 13 mignięć diodą).
Co to może być :?:

KrzysiekEV - Sob 29 Sie, 2015

Tak samo się z tym z kolegą męczyłem. Napięcia hali ok się wydawały a potem errror. Sabvoton i 9C na kasetę ,
okazało się że kable od hali i płytka lekko obcierały o pokrywę od środka. Trzeba pomierzyć napięcia hali i dodatkowo przejściówką (piszczkiem)
pomiędzy halami i obudową (osią) silnika czy nie ma żadnych chwilowych zwarć . Pomalutku trzeba kręcić silnikiem ręcznie i słuchać piszczka.
Zwarcie potrafi być tylko w jednym miejscu i pojawić na chwilę. Zwarcia szukamy bez zasilania sterownika.

Jeżeli masz MXUS jak ja to miałem też problem z zakłóceniami halotronów przy dużej mocy (ponad 2 kW) kable prądowe
są razem z halami po przeplatane . Musiałem wypruć je i odsunąć na kilka cm od prądowych i jest spokój.
Ale będę prądowe skracał bo mocno grzeją to hale będą w osobnym ekranie .
Sabvoton podczas auto-tune hali kręci pomału kołem z lekkimi skokami.

qaz33 - Nie 30 Sie, 2015

Ja miałem takie same objawy a winowajcą była wtyczka halli która jak się okazało nie zawsze zwierała. Zlutowanie tych przewodów halli na stałe załatwiło sprawe
Cezar38 - Nie 30 Sie, 2015

U mnie to samo, powodem był źle zaprogramowany sterownik. Poustawiałem wszystko dobrze i ruszyło.
MixhaL - Nie 30 Sie, 2015

To nie jest raczej na pewno wina ustawień sterownika gdyż były momenty że się kręcił OK ale gdy zwolniłem i wystartowałem znowu wywalał na nowo błąd.
Najgorsze że nie mam czasu żeby się tym bawić :sad: Samo wymontowanie sterownika i zamontowanie nowego zajęło 22 dni :shock: Jak będzie wtyczka to sobie jakoś poradzę i wygospodaruje czas ale jak trzeba będzie rozbierać silnik i poprawiać to już niech serwis się tym bawi.

Cezar38 - Nie 30 Sie, 2015

Dokładnie tak się zachowywał - przerywał, po ponownym uruchomieniu nie kręcił z błędem, wpadał w wibracje po przekroczeniu iluś tam RPM i jakieś takie dziwne objawy. To była wina źle ustawionego sterownika.
Zwiększyłem prąd, ustawiłem lepiej autonaukę, odjąłem trochę z wyniku halli bo dziwny wyszedł wynik i ruszyło.

maniekrox - Śro 11 Lis, 2015

Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam :D Konfiguracja typowo w teren.
lkuc18 - Czw 12 Lis, 2015

Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.

Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"?

MixhaL - Pią 13 Lis, 2015

maniekrox napisał/a:
Jaki proponujecie damper do tej ramy? Ja mam 190 cm wzrostu. Przedni amor skok 200mm, ale tematu damperów na maxa nie ogarniam :D Konfiguracja typowo w teren.

Wszystko zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz.

lkuc18 napisał/a:
Mixhal, w poprzednim projekcie tylne koło miałeś mniejsze.

Co było powodem że w tym zdecydowałeś się na 26"?


Wady, wady i jeszcze raz wady. Miało tylko 2 zalety, było bezpieczniejsze przy dużych prędkościach i o kapciu można było zapomnieć, reszta o czym nie pomyślisz to same wady.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group