To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy
Traktor69 - Sob 07 Lut, 2015 Temat postu: SABVOTON sterownik wektorowy Chciałbym tu opisać sterownik SABVOTON w miarę jak go bedę ogarniał.
Nabyłem tego mercedesa wśród sterowników od kolegi Tas.
od razu go rozkręciłem i wygląda to tak:
jest to nowszy model niż ostatnio prezentowany na forum przez Tas'a i pierwsza rzucajaca sie w oczy róznica to inne przewody na wtyku złacza wielopinowego.
Wersja starsza wyglada tak:
Tymczasem u mnie wygląda to tak:
Najnowsza dokumentacja wyglada tak:
Po analizie wszystkiego wychodzi mi taka tabelka:
Wychodzi na to , że producent zapomniaj u mnie o trzech kabelkach.
Ponadto niejednoznaczne dla mnie są piny: 5 i 13
Liczę na razie na pomoc importera tego cacka czyli kol. Tas
chyba, ze ktos ma to juz obcykane
pzdr
tas - Pon 09 Lut, 2015
Niestety wypuszczają co 3 miesiące nowe wersje i stąd to zamieszanie.
Tutaj jest aktualna rozpiska i porównanie do poprzedniej.
Kod: | Opis Stara wersja Kolor i numer Now wersja kolor i numer
GND Czarny 1 Czarny 1
+5V Czerwony 2 Czerwony 2
HallA Zółty 3 Zółty 3
Thrief Brązowy 4 nie wyprowadzony4
Cruise Przezroczysty 5 nie podłączony 5
USB Niebieski 6 Zółty 6
USB Zółty 7 Biały 7
Stacyjka Pomarańczowy 8 Pomrańczowy 8
Manetka Szary 9 Szary 9
Hall C Niebieski 10 Niebieski 10
Hall speed nie podłączony Zielony 10
Hall B Zielony 11 Zielony 11
Hamulec 12V Fioletowy 12 Fioletowy 12
Boost Różowy 13 Nie podłączony 13
Wsteczny Biały 14 Biały 14 |
kondzio927 - Pon 09 Lut, 2015
...a jak prezentuje się fabryczne uszczelnienie ?
Traktor69 - Wto 10 Lut, 2015
Tas, dzieki za info.
Zastanawia mnie, po co producent daje wtyk bez 3 kabli? W sterowniku do gniazda są podpięte wszystkie kable, więc mam nadzieje , ze wystarczy dolutować kable do wtyku.
pzdr
tas - Wto 10 Lut, 2015
Odnośnie wodoodporności to póki się nie będzie grzebać w środku to jest idealnie uszczelniony (pokrywy klejone) i nie widzę możliwości zalania. Ja go będę mieć zamontowany pod ramą.
No a brakujące kabelki to bym się nie przejmował tylko je podłączył dodatkowo. Raczej funkcji nie wyłączyli, a różne wyprowadzenia (i ich brak) przewodów są w zwyczaju producentów sterowników.
http://ebike.nexun.pl/sab...i-konfiguracja/
Wrzuciłem aktualną dokumentację i program PC, bo oczywiście też się zmienił i trzeba miec dopasowany do wersji sterownika.
Ciekawe, czy zaprogramowanie sterownika z pominięciem programu umożliwi podniesienie prądu ponad poziom przewidziany w programie PC. To by były jaja
Tektronic - Śro 11 Lut, 2015
Ten Sabvoton ma fajowe czujniki hallotronowe do pomiaru prądu ^^
tas - Nie 15 Lut, 2015
Pojawiła się ciekawa koncepcja kontroli temperatury silnika dla ludków mających tego konkretnego sabvotona.
Mianowicie sam sterownik jest zabezpieczony termicznie, a nastawy mocy względem owej temperatury są konfigurowalne. Z tym, że 2.6kg akuminium, nawet na mocy maksymalnej, nie da się przegrzać.
Dlatego teoretycznie można rozkręcić sterownik, zlokalizować czujnik temp (najpewniej NTC) zlokalizowany gdzieś blisko dolnej płyty alu z tranzystorami, wylutować i pod to miejsce podłączyć czujnik z silnika.
Mamy w pełni sprzętową kontrolę mocy/prędkości/prądów w funkcji temperatury
Drugą alternatywą (choć trudniejszą) jest odpalenie pomiaru drugiej temp przez sterownik. Niestety producent nie zapewnił wyjścia dla czujnika (brak wolnych miejsc w złaczu?) więc trzeba by zlokalizować gdzie w ogóle się podłącza ten dodatkowy czujnik (w programie na PC widać pole z debugowaniem temp z tego nie podłączonego czujnika). Pomocą powinno być to, że najpewniej oba czujniki powinny być takie same, więc prześledzenie dodatkowych komponentów czujnika sterownika powinno wykazać gdzie sa takie same komponenty podłączone do któregoś z padów (jeśli teraz jest tam czujnik NTC, to obok niego w drodze do procka powinien być rezystor smd, powiedzmy 15k+)
Mechano - Nie 15 Lut, 2015
Pokaże ktoś jak wygląda ten sterownik od dołu, czy są tam tylko tranzystory z radiatorem?
piotrrs11 - Nie 15 Lut, 2015
tas napisał/a: | Pojawiła się ciekawa koncepcja kontroli temperatury silnika dla ludków mających tego konkretnego sabvotona.
Mianowicie sam sterownik jest zabezpieczony termicznie, a nastawy mocy względem owej temperatury są konfigurowalne. Z tym, że 2.6kg akuminium, nawet na mocy maksymalnej, nie da się przegrzać.
Dlatego teoretycznie można rozkręcić sterownik, zlokalizować czujnik temp (najpewniej NTC) zlokalizowany gdzieś blisko dolnej płyty alu z tranzystorami, wylutować i pod to miejsce podłączyć czujnik z silnika.
Mamy w pełni sprzętową kontrolę mocy/prędkości/prądów w funkcji temperatury
Drugą alternatywą (choć trudniejszą) jest odpalenie pomiaru drugiej temp przez sterownik. Niestety producent nie zapewnił wyjścia dla czujnika (brak wolnych miejsc w złaczu?) więc trzeba by zlokalizować gdzie w ogóle się podłącza ten dodatkowy czujnik (w programie na PC widać pole z debugowaniem temp z tego nie podłączonego czujnika). Pomocą powinno być to, że najpewniej oba czujniki powinny być takie same, więc prześledzenie dodatkowych komponentów czujnika sterownika powinno wykazać gdzie sa takie same komponenty podłączone do któregoś z padów (jeśli teraz jest tam czujnik NTC, to obok niego w drodze do procka powinien być rezystor smd, powiedzmy 15k+) |
Czy bezpieczna temperatura jest konfigurowalna ?
Bo chyba sterownik pracuje w nieco innej temperaturze niż uzwojenie silnika
tas - Nie 15 Lut, 2015
Ustawia się temp zadziałania ograniczenia oraz temp dezaktywacji tegoż. Jest to o tyle ciekawe, że nie zmienia prędkości maksymalnej, bo sterownik steruje prądem, który się ogranicza.
Traktor69 - Czw 19 Lut, 2015
Mechano napisał/a: | Pokaże ktoś jak wygląda ten sterownik od dołu, czy są tam tylko tranzystory z radiatorem? |
Proszę bardzo:
tas napisał/a: | Drugą alternatywą (choć trudniejszą) jest odpalenie pomiaru drugiej temp przez sterownik. Niestety producent nie zapewnił wyjścia dla czujnika (brak wolnych miejsc w złaczu?) więc trzeba by zlokalizować gdzie w ogóle się podłącza ten dodatkowy czujnik (w programie na PC widać pole z debugowaniem temp z tego nie podłączonego czujnika). Pomocą powinno być to, że najpewniej oba czujniki powinny być takie same, więc prześledzenie dodatkowych komponentów czujnika sterownika powinno wykazać gdzie sa takie same komponenty podłączone do któregoś z padów (jeśli teraz jest tam czujnik NTC, to obok niego w drodze do procka powinien być rezystor smd, powiedzmy 15k+) |
Na płycie jest złacze wielopinowe. Z jednego pinu idzie ścieżka przez rezystor do procka. Może to jest to?
pzdr
Mechano - Pią 20 Lut, 2015
Podziekował. Brzydkie gluty z cyny
tas - Pią 20 Lut, 2015
Raczej nie, weź zobacz co to jest za element czarny z 2 nóżkami pod PCB obok tranzystorów. Wygląda wypisz wymaluj jak czujnik temp. Trzeba przepikać co jest na jego drodze do procka i sprawdzić czy nie ma gdzieś takiego samego miejsca zakończonego samymi padami na kabelki.
Freerider - Pon 23 Lut, 2015
Mam takie głupie pytanie co do tego sterownika... Pikacz (Pykacz?) pisał w którymś temacie że przy tym sterowaniu mamy najwyższy moment już od najniższych obrotów. A co z efektywnością? Też się zmienia w porównaniu z normalnym sterowaniem? Normanie najwyższa sprawność jest przy obrotach nominalnych silnika, a przy tym sterowaniu?
sietaz - Pon 23 Lut, 2015
Owszem zmienia się. Przy niskich obrotach różnica jest największa (kilkukrotna). Ogólnie z relacji wychodzi różnica 25% zysku na rzecz foca. Oczywiście teren bo przy jjeździe prostą drogą 45 km/h zysk będzie znacznie mniejszy
|
|
|