To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy

lkuc18 - Wto 24 Lut, 2015

A jakie są różnice w pracy silników przy takim sterowaniu w dolnym zakresie obrotów, np. porównując 10x6 do 7x9, czy są one dużo mniejsze niż przy zwykłym sterowaniu?

Ogólnie to jak to jest, ten sterownik steruje wektorowo czy sinusoidalnie? Bo w temacie wątku jest napisane "sterownik wektorowy". Myślałem że właśnie dzięki sterowaniu sinusoidalnemu są lepsze osiągi w niskim zakresie obrotów i oszczędności.

qaz33 - Wto 24 Lut, 2015

sterownik wektorowy też daje sygnał sinusoidalny chodź ma dużo bardziej zaawansowany algorytm sterowania przez co masz lepsze osiągi. Cały czas czekamy na porównanie tasa który zobowiązał się to kiedyś przetestować.
Sterownik czysto sinusoidalny daje tylko cichą pracę i nic ponad to

tas - Wto 24 Lut, 2015

musicie poczekać, aż skończę bajka :)
Chociaż z drugiej strony jeździ już kilka gotowych konstrukcji na takich sterownikach, mogliby się pochwalić, a nie chować ;)

sunman - Wto 24 Lut, 2015

w przypadku mojej ciezkiej wersji bajka prad spadl do 40A z 45A ktore mialem wczesniej
ale tez zmienilem silnik wiec trudno jednoznacznie stwerdzic, ale mimo ograniczenia mocy na poziomie 12% start jest lepszy niz przy wstandardowym steroniku trapezowym ustawionym na 45A dopiero po okolo 40-50m wyronuja sie rowery i trapezowychodzi w wydajniejsza prace.

Trudno mi jest to jednoznacznie to uznac ale na wlasnym odczuciu to w niskich obrotach sprawuje sie fajnie , a ze ostatnio kola daja rade (zagadka nie wyjasniona) przestaly mi strzelac szprychy to laduje wiecej ludzi tak wiec wystartowal na nominanie 72v i 40A i pojechal z masa ~~ 670kg , niestety na pikacza czekam to bede mugl cos wiecej powedziec i wyreguloac ustawienia do optymlanych bo jest ciagle jedna zagadka ktorej nie potrafie pojac.

qaz33 - Wto 24 Lut, 2015

Ja skolei nigdy nie używałem obecnego silnika 9c kasetowca ze sterownikiem trapezowym więc nie mam porównania ale zaskoczyła mnie pozytywnie wartość odzysku energii podczas jazdy. Przy normalnej jeżdzie asfaltem mam 6-8% energii odzyskanej względem tej oddanej więc to już całkiem konkretna wartość no i najlepsze jest to że prawie wogóle tego hamowania nie czuje. Może ta funkcja bardziej blokuje koło przy mocniejszych silnikach i wtedy jest jeszcze lepiej? Przy zjeździie z ostrej górki mam nawet 800W ładowania :)
tas - Wto 24 Lut, 2015

to FOC działa też w drugą stronę? :D
qaz33 - Śro 25 Lut, 2015

No nie :D nie wiem jak to wyjaśnić :P nigdy wcześniej nie używałem regena bo to miało być niby 1%
sietaz - Śro 25 Lut, 2015

A może najzwyczajniej sabvoton ma lepszą przetwornice napięcia?
qaz33 - Nie 01 Mar, 2015

Cytat:
A może najzwyczajniej sabvoton ma lepszą przetwornice napięcia?

Może tak.
Wczoraj miałem kolejny rekord odnośnie regena po powrocie do domu. Teren był mocno górzysty ale i tak mnie wynik zaskoczył
(napięcie mam 48V, Sabvotona mam ustawionego na slide recharge 10A i electric brake recharge 30A)



tas - Nie 01 Mar, 2015

No na górkach przy ciągłym hamowaniu to tak, zważywszy, że ten sterownik w terenie daje naprawdę gigantyczne oszczędności (im wolniej się jedzie, tym większe) na poziomie 30%.

Dla przykładu jak wjechałem na górę Skrzyczne z prędkością stałą 25km/h ze wspomaganiem to na sterowniku blokowym zużyłem 8Ah (i piekarnik 150st na silniku), a na FOC 5.8Ah (110st, czyli ledwo co ciepły)

Tutaj upatruję dobrych wyników w % regeneracji. Czyli dobry teren pod częste hamowanie + ekonomia sama z siebie.

Mechano - Nie 01 Mar, 2015

To już wiadomo dlaczego to takie drogie.
kondzio927 - Nie 01 Mar, 2015

qaz33 napisał/a:
electric brake recharge 30A

...to ustawienie jako hamulec !? im większa wartość prądu tym mocniejsze hamowanie tak ?
a co to slide recharge 10A ?
w opisie tego sterownika wyczytałem:
" Sterowanie odzyskowym hamowaniem oraz przyśpieszaniem przy pomocy 1 manetki" - jak to działa ?
Podpowiecie jeszcze jak "prosto" zrobić hamulec "regenowy" przy hydraulicznych hamulcach -dodatkowy przycisk na kierownicy? :roll:

tas - Nie 01 Mar, 2015

Przez pierwsze 20% skoku manetki jest hamowanie, na 20-25% wychylenia jest luz, 25%-100% przyśpieszenie
qaz33 - Nie 01 Mar, 2015

U mnie działa to tak ze jak zjezdzam z górki bez używania manetki a sterownik wykrywa ze mimo wszystko przyspieszam to automatycznie włącza ładowanie. Można zaprogramować sobie przy jakiej prędkości ma sie on włączać. U mnie jest to 40 km/h.

Kiedys wrzucalem opis jak przerobić hamulec hydrauliczny na ebike. Poszukaj w archiwum.

sunman - Nie 01 Mar, 2015

Sterownik jest bystry , wczoraj dwukrotnie odciol mi zasilanie , pierw w sytulacji gdy mi sie spiezylo i ciagle cisnolem hamulec but (to mnie troche zdziwilo bo on nawet letn nie jest)

a drugim razem gdy zlamala mi sie os w jednym z kol (w moim przypadu kolo trze guma o widelec jak cholera) i rower jedzie 5-10km/h z cala moca . To tu rozumiem ze wykryl przeciazenie w pierwszymprzypadku troche mnie zdziwil , bo nie migal diodami sygnalizujacmi co kolwiek tylko zgasl , wlaczenie i wylaczeni stacyjki nic nie dalo dopiero musial wypiac i wpiac baterie by ruszyl.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group