To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy
adam4x - Czw 17 Sie, 2017
Mam SVMC72150 + silnik RHR 205-50. Tylne koło uniesione, manetka maksymalnie odkręcona - obroty max. Na aku było 77V, prąd DC 6A. Miernik przestawiłem na prąd AC: napięcia międzyfazowe - 46,5V, 48V i 49V, oraz prąd fazowy - 21A (pomiar z jednej fazy). Jeśli sabvoton zasila silnik prądem trójfazowym sinusoidalnym, to skąd to perpetuum mobile ?
qaz33 - Czw 17 Sie, 2017
Bo nie powinienes mierzyc napiec miedzyfazowych tylko napiecia wzgledem wspolnej masy czyli srodek gwiazdy do ktorego nie masz dostepu. Mozesz natomiast oszacowac to napiecie znajac predkosc silnika i porownac do predkosci maksymalnej. Czym mierzyles prad fazowy?
Tomas - Czw 17 Sie, 2017
Cytat: | Pytanie:
Flux
Robie sobie tabelę do obliczeń. Czy ktoś ma doświadczenie / sprawdzał jaki przyrost prędkości dostajemy z każdego Ampera ładowanego we Fluxxa ?
Będzie to pewnie 0,XX km/h na 1A |
adam4x - Czw 17 Sie, 2017
Jeśli mamy do czynienia z sinusoidalnym prądem trójfazowym to napięcie fazowe (między fazą a zerem) jest 1,73 razy mniejsze od napięcia międzyfazowego (np. 230V i 400 V) - więc można łatwo przeliczyć. Prąd fazowy, tak jak pisałem wcześniej 21A. Według tych danych na wejściu mamy 77V * 6A = 462W. Na wyjściu 1,73 * 48V * 21A * cos fi = 1744W * cos fi. pewnie ten cos fi jest na poziomie 0,25.
madejp - Czw 17 Sie, 2017
adam4x, a niepowinieneś podzielić przez 1,73, a nie mnożyć?
tas - Nie 20 Sie, 2017
http://ebike.nexun.pl/sab...i-konfiguracja/
Tabelka wszystkich możliwych błędów jakie można spotkać użytkując sabvotona + możliwe sposoby ich rozwiązania.
Cytat: |
Mignięcia |
typ |
możliwe rozwiązanie |
1 |
hardware over current |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
2 |
overVolt |
Napięcie akumulatora jest wyższe niż to ustawione w okienku "OverVoltage" w programie |
3 |
lackVolt |
Napięcie akumulatora jest niższe niż to ustawione w okienku "LackVoltage" w programie |
4 |
reserve |
brak |
5 |
mtOverTemp |
Zbyt wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik temperatury, zły typ czujnika w silniku lub uszkodzenie przewodu/złącza od tego czujnika. |
6 |
ctOverTemp |
Zbyt wysoka temperatura sterownika |
7 |
reserve |
brak |
8 |
overCurrent Voltage |
1. Jeśli występuje podczas włączenia sterownika - sterownik jest uszkodzony
2. Jeśli występuje podczas jazdy może świadczyć o awarii czujników halla, źle przeprowadzonej kalibracji (za mały prąd podczas testu, zwiększ na 40A) lub zbyt małej wartości opóźnienia przyśpieszenia/zwalniania w zakładce "Manetka" w programie
|
9 |
overload |
Zbyt duże obciążenie sterownika utrzymujące się długi czas (>20min) |
10 |
reserve |
brak |
11 |
store fault |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
12 |
hall test fault |
Błąd kalibracji podczas testu.
- Zwiększ prąd testu na 40A i sprawdź.
- Zmień kolejność przewodów halli i/lub faz i sprawdź
- Uszkodzone przewody lub brak zasilania halli
- Możliwa awaria 1-3 czujników halla
|
13 |
hall fault |
- Uszkodzenie przewodów/złącza do czujników
- Awaria czujników halla
- Możliwa woda w silniku
|
18 |
over speed |
Wyższa niż maksymalna prędkość silnika jaką może elektronicznie komutować sterownik. Zmniejsz prędkość. |
20 |
block protect fault |
Przeciążenie blokowe. Zbyt duży prąd międzyfazowy podczas ruszania. Zmniejsz obciążenie silnika podczas ruszania z miejsca. |
21 |
unInitEeprom |
Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony |
25 |
power up no finished |
Podczas włączania sterownik wykrył napięcie akumulatora niższe niż ma ustawione w polu "LackVolt". Sprawdź napięcie akumulatora, zmniejsz wartość w polu LackVoltage lub zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. |
26 |
brake |
Nie błąd. Informacja, że hamulec jest naciśnięty |
27 |
anti-theft |
Nie błąd.Informacja, że działa zabezpieczenieanti-theft |
28 |
reverse |
Nie błąd.Informacja, że jest aktywowany wsteczny |
29 |
release throttle error |
Zablokowana manetka. Zwolnij ją aby uruchomić sterownik. |
30 |
throttle error |
Podczas uruchomienia sterownika zostało wykryte zbyt wysokie napięcie na przewodzie sygnałowym manetki. Może to oznaczać jej awarię lub, co bardziej prawdopodobne, brak ciągłości przewodu od manetki albo awarię złącza/rozlutowanie złącza. |
|
maniekrox - Pon 28 Sie, 2017
Panowie.
Czy dowiadywal się ktokolwiek o tym jakim cudem uruchomić regena powyżej 84V?
Mowa o tym, żeby regen działał na akumulatorze 22s powyżej 3,8V na cele.
Da się jakoś oszukać sabka? Ktoś ma jakieś ciekawe info?
qaz33 - Wto 29 Sie, 2017
mozna oszukac jakos pomiar napiecia. Arek to kiedys chyba zrobil aby podpiac 23S bo normalnie sabek nie dzialal wogole powyzej 95V. Uderzaj do niego
maniekrox - Wto 29 Sie, 2017
Szanowny Arkadiusz powiedział że ni chu chu, ale nie tracę nadziei. Może jakaś mądra głowa to już rozkminila
maki1000 - Pią 01 Wrz, 2017
Ten sterownik działa też na słabszych bateriach np. 48v ?
Bujakoto - Sob 23 Wrz, 2017
No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka
Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.
Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.
Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.
Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.
Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....
Help
tas - Sob 23 Wrz, 2017
Sterownik żyje, więc źle nie jest.
Sprawdź omomierzem sprawność tranzystorów, "diagnoza sterownika" u mnie na blogu
ap0f1s - Sob 23 Wrz, 2017
To ile pchałeś w silnik, że przewody się stopiły? i ile przewody mają mm2?
Bujakoto - Nie 24 Wrz, 2017
OK, przestudiuje diagnoze z Twojego bloga TAS.
Zawsze pcham 150 w fazy. Zrobiłem tak 8000km. Mam MXUS V2 21x3.
Niestety nie potrzebnie te przewody mocno zaizolowałem taśmą, widziałem, że się skleiły a mimo to nie zareagowałem
Dziś kolega jeździł pierwszy raz, zakopał się w piasku i nie mógł wyjechać, zamiast zejść i pomóc bajkowi to cisnął aż zajechał.... brak doświadczenia.
Dzięki. Działam.....
maki1000 - Nie 24 Wrz, 2017
W mxusie v3 z pogrubionymi przewodami też można sobie zrobić takie kuku ?
|
|
|