To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy

adam4x - Czw 17 Sie, 2017

Mam SVMC72150 + silnik RHR 205-50. Tylne koło uniesione, manetka maksymalnie odkręcona - obroty max. Na aku było 77V, prąd DC 6A. Miernik przestawiłem na prąd AC: napięcia międzyfazowe - 46,5V, 48V i 49V, oraz prąd fazowy - 21A (pomiar z jednej fazy). Jeśli sabvoton zasila silnik prądem trójfazowym sinusoidalnym, to skąd to perpetuum mobile ?
qaz33 - Czw 17 Sie, 2017

Bo nie powinienes mierzyc napiec miedzyfazowych tylko napiecia wzgledem wspolnej masy czyli srodek gwiazdy do ktorego nie masz dostepu. Mozesz natomiast oszacowac to napiecie znajac predkosc silnika i porownac do predkosci maksymalnej. Czym mierzyles prad fazowy?
Tomas - Czw 17 Sie, 2017

Cytat:
Pytanie:

Flux

Robie sobie tabelę do obliczeń. Czy ktoś ma doświadczenie / sprawdzał jaki przyrost prędkości dostajemy z każdego Ampera ładowanego we Fluxxa ?

Będzie to pewnie 0,XX km/h na 1A


:?:

adam4x - Czw 17 Sie, 2017

Jeśli mamy do czynienia z sinusoidalnym prądem trójfazowym to napięcie fazowe (między fazą a zerem) jest 1,73 razy mniejsze od napięcia międzyfazowego (np. 230V i 400 V) - więc można łatwo przeliczyć. Prąd fazowy, tak jak pisałem wcześniej 21A. Według tych danych na wejściu mamy 77V * 6A = 462W. Na wyjściu 1,73 * 48V * 21A * cos fi = 1744W * cos fi. pewnie ten cos fi jest na poziomie 0,25.
madejp - Czw 17 Sie, 2017

adam4x, a niepowinieneś podzielić przez 1,73, a nie mnożyć?
tas - Nie 20 Sie, 2017

http://ebike.nexun.pl/sab...i-konfiguracja/ Tabelka wszystkich możliwych błędów jakie można spotkać użytkując sabvotona + możliwe sposoby ich rozwiązania.
Cytat:
Mignięcia typ możliwe rozwiązanie
1 hardware over current Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
2 overVolt Napięcie akumulatora jest wyższe niż to ustawione w okienku "OverVoltage" w programie
3 lackVolt Napięcie akumulatora jest niższe niż to ustawione w okienku "LackVoltage" w programie
4 reserve brak
5 mtOverTemp Zbyt wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik temperatury, zły typ czujnika w silniku lub uszkodzenie przewodu/złącza od tego czujnika.
6 ctOverTemp Zbyt wysoka temperatura sterownika
7 reserve brak
8 overCurrent Voltage

1. Jeśli występuje podczas włączenia sterownika - sterownik jest uszkodzony

2. Jeśli występuje podczas jazdy może świadczyć o awarii czujników halla, źle przeprowadzonej kalibracji (za mały prąd podczas testu, zwiększ na 40A) lub zbyt małej wartości opóźnienia przyśpieszenia/zwalniania w zakładce "Manetka" w programie

9 overload Zbyt duże obciążenie sterownika utrzymujące się długi czas (>20min)
10 reserve brak
11 store fault Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
12 hall test fault

Błąd kalibracji podczas testu.

  1. Zwiększ prąd testu na 40A i sprawdź.
  2. Zmień kolejność przewodów halli i/lub faz i sprawdź
  3. Uszkodzone przewody lub brak zasilania halli
  4. Możliwa awaria 1-3 czujników halla
13 hall fault
  1. Uszkodzenie przewodów/złącza do czujników
  2. Awaria czujników halla
  3. Możliwa woda w silniku
18 over speed Wyższa niż maksymalna prędkość silnika jaką może elektronicznie komutować sterownik. Zmniejsz prędkość.
20 block protect fault Przeciążenie blokowe. Zbyt duży prąd międzyfazowy podczas ruszania. Zmniejsz obciążenie silnika podczas ruszania z miejsca.
21 unInitEeprom Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
25 power up no finished Podczas włączania sterownik wykrył napięcie akumulatora niższe niż ma ustawione w polu "LackVolt". Sprawdź napięcie akumulatora, zmniejsz wartość w polu LackVoltage lub zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych.
26 brake Nie błąd. Informacja, że hamulec jest naciśnięty
27 anti-theft Nie błąd.Informacja, że działa zabezpieczenieanti-theft
28 reverse Nie błąd.Informacja, że jest aktywowany wsteczny
29 release throttle error Zablokowana manetka. Zwolnij ją aby uruchomić sterownik.
30 throttle error Podczas uruchomienia sterownika zostało wykryte zbyt wysokie napięcie na przewodzie sygnałowym manetki. Może to oznaczać jej awarię lub, co bardziej prawdopodobne, brak ciągłości przewodu od manetki albo awarię złącza/rozlutowanie złącza.

maniekrox - Pon 28 Sie, 2017

Panowie.

Czy dowiadywal się ktokolwiek o tym jakim cudem uruchomić regena powyżej 84V?

Mowa o tym, żeby regen działał na akumulatorze 22s powyżej 3,8V na cele.

Da się jakoś oszukać sabka? Ktoś ma jakieś ciekawe info?

qaz33 - Wto 29 Sie, 2017

mozna oszukac jakos pomiar napiecia. Arek to kiedys chyba zrobil aby podpiac 23S bo normalnie sabek nie dzialal wogole powyzej 95V. Uderzaj do niego
maniekrox - Wto 29 Sie, 2017

Szanowny Arkadiusz powiedział że ni chu chu, ale nie tracę nadziei. Może jakaś mądra głowa to już rozkminila
maki1000 - Pią 01 Wrz, 2017

Ten sterownik działa też na słabszych bateriach np. 48v ?
Bujakoto - Sob 23 Wrz, 2017

No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka :(

Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.

Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony



Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.



Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.

Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.

Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....

Help

tas - Sob 23 Wrz, 2017

Sterownik żyje, więc źle nie jest.
Sprawdź omomierzem sprawność tranzystorów, "diagnoza sterownika" u mnie na blogu

ap0f1s - Sob 23 Wrz, 2017

To ile pchałeś w silnik, że przewody się stopiły? i ile przewody mają mm2?
Bujakoto - Nie 24 Wrz, 2017

OK, przestudiuje diagnoze z Twojego bloga TAS.

Zawsze pcham 150 w fazy. Zrobiłem tak 8000km. Mam MXUS V2 21x3.
Niestety nie potrzebnie te przewody mocno zaizolowałem taśmą, widziałem, że się skleiły a mimo to nie zareagowałem :(

Dziś kolega jeździł pierwszy raz, zakopał się w piasku i nie mógł wyjechać, zamiast zejść i pomóc bajkowi to cisnął aż zajechał.... brak doświadczenia.

Dzięki. Działam.....

maki1000 - Nie 24 Wrz, 2017

W mxusie v3 z pogrubionymi przewodami też można sobie zrobić takie kuku ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group