To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy

maniekrox - Pią 06 Paź, 2017

Czy można do jednego silnika podłączyć dwa sabvotony równolegle? Czyli rozgałęzić fazy i halle, na wejścia ten sam akumulator, manetka itd?
barmal - Pią 06 Paź, 2017

maniekrox napisał/a:
Czy można do jednego silnika podłączyć dwa sabvotony równolegle? Czyli rozgałęzić fazy i halle, na wejścia ten sam akumulator, manetka itd?


Co raz bardziej zagłębiamy się w materię :-) Nieźle!
Teoretycznie tak. Jeśli podzielisz uzwojenie na kilka "pod"-uzwojeń to jak najbardziej.
Przy 51 zębach i 46 magnesach nawój najprawdopodobnie wygląda tak:


Czyli w tym wypadku mógłbyś podzielić silnik na: raz 3 i raz 2 poduzwojenia. Jednak miałbyś tu asymetrię i tym samym różne obciążenia :-)

maniekrox - Nie 22 Paź, 2017

Nie, nie, nie. Nie zrozumieliśmy się :)

Zamysł:
- Jeden, nieprzerobiony silnik
- dwa sterowniki (np. sabvotony)
- każda z faz rozgałęziona i podłączona do obydwu sterowników

Miałoby to dać zsumowanie prądu obu sterowników. Sterowniki ustawić na taki sam kąt halli.

Skąd ten pomysł?

Przeglądałem karty katalogowe silników EMRAX i było w nich napisane, po krótce, że ciężko znaleźć tak mocny kontroler, więc można połączyć dwa równolegle. Dlatego pytam czy to dobrze zrozumiałem.

Oryginalny cytat:
"*Controller for EMRAX 348 Low Voltage should have very high peak and continuous motor current (1100 Arms peak and 550 Arms continuous).
It is difficult to find such a high current controller in the global market. The most suitable would be the emDrive 500 from the Emsiso Company,
User’s Manual for Advanced Axial Flux Synchronous Motors and Generators
2
which has 500 Arms continuous and 800 Arms peak motor current. Another possibility to get a high enough motor current is to connect 1
motor with 2 controllers by using 2 set of phase connectors (2x UWV) on the motor.
"

No i o to własnie się rozchodzi :)

qaz33 - Pon 23 Paź, 2017

niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba
tas - Pon 23 Paź, 2017

są silniki z 2 stojanami w jednej obudowie :)
maniekrox - Pon 23 Paź, 2017

qaz33 napisał/a:
niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba


Dzięki :)

DeeX - Pon 23 Paź, 2017

qaz33 napisał/a:
niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba


Ok czyli cos juz wiemy. To w takim bądź razie jak je zsynchronizowac? Jeden na dwa sterowniki zastosować czy coś innego trzeba kombinować?

Mechano - Pon 23 Paź, 2017

Może z drugiego sterownika użyć tylko końcówki mocy z driverami a logikę użyć tylko jednego?
qaz33 - Wto 24 Paź, 2017

Problem lezy w oprogramowaniu procka ktory ma zabezpieczenie na maksymalny prad. Wiecej niz 150A DC nie przepusci. Moznaby ten prad oszukac i przeskalowac ale wtedy niewiadomo jak ze sprawnoscia algorytmu FOC. Dzialac to powinno ale moze nie tak samo dobrze.. Rownie dobrze mozna by zrobic ruskiego moda i dodac wiecej mosfetow do jednego sabvotona i na to samo by wyszlo.
Jakbysmy mieli kod zrodlowy toby bylo bajecznie proste.

A moze lepszym pomyslem byloby zbudowac sterownik lebowskiego z forum endless-sphere

DeeX - Wto 24 Paź, 2017

Budowanie czegoś od podstaw to problemy. I spalona kasa...

Bypass halla zrobiłem u siebie i działa bardzo dobrze (9c rhr205-50 21x3 z przelozeniem 1:3 rusza pojazd o wadze około 150kg z kierowca. Przyspieszenie od 0-60 w jakieś 3.4 sekundy po nieutwardzonej nawierzchni. Sabvoton 72080 z którego ciągnę jakieś 12kW)

Tyle że byłbym się z sabvotona o mocy 30kW ciągnąć 40/50 kW... to już są za duże moce stąd pomysł o zastosowaniu dwóch sabkow...

tas - Wto 24 Paź, 2017

Przeróbka typu Zombie polega na zwielokrotnieniu ilości mosfetów (sabvoton jest ku temu wdzięcznym polem bo ma swoje dedykowane drivery od nich) oraz ruskim modzie.

W ruskim modzie problemem jest wydajność tranzystorów, a nie ograniczenia samego sterownika :)

DeeX - Wto 24 Paź, 2017

No tak ale dalej mamy problem bo musimy oszukać Halle...

Poka Tas jakieś przydatne linki bo ja nie gabarit pa ruski

tas - Wto 24 Paź, 2017

A czym różni się przeskalowanie programowe halli od przeskalowania sprzętowego na ruskim modzie? Ze strony funkjonalnej niczym. Sabki 80A pomykają po 150A i 15kW na kawałku drutu aż miło, choć głównie w szosowo-równinnych maszynach. Nie zanotowano w żadnej maszynie nieprawidłowego zachowania, błędów sterowania, nadmiernego grzania, problemów z synchronizacją fazy-hall, kompletnie nic.
A skoro w 80A wersji i 150A wersji są te same mosfety to uważam, że i na 200A można by próbować sił. No ale nie ma silników dostępnych na takie moce, więc nie ma po co eksperymentować, no i takie zabawy są wskazane dla ludzi, którzy wiedzą co robią, bo sobie można domorosłym dłubaniem narobić strat na kilka tysięcy.

DeeX - Wto 24 Paź, 2017

Sam znawca qaz pisze że nie do końca wiadomo jak to się do końca zachowuje. To że jedzie to nie znaczy że działa jak powinno :lol:



Tutaj piszą max prąd dc 250A x 120v daje nam na starcie 30kW.
Zacnie by było wykrzesać (no może bez zbędnych iskier) dodatkowe 20kW :cool:

Poka jakiegoś linka gdzie te tranzystory mam wstawić

tas - Wto 24 Paź, 2017

Jak nie wiesz gdzie to lepiej nie mieszaj :P

A jak chcesz się pobawić w dodawanie mosfetów to wyszukaj na endlesie użytkownika "zombiess" i jego sprzętowe przeróbki sterowników 1500W na nawet naście kW :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group