To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy
maniekrox - Pią 06 Paź, 2017
Czy można do jednego silnika podłączyć dwa sabvotony równolegle? Czyli rozgałęzić fazy i halle, na wejścia ten sam akumulator, manetka itd?
barmal - Pią 06 Paź, 2017
maniekrox napisał/a: | Czy można do jednego silnika podłączyć dwa sabvotony równolegle? Czyli rozgałęzić fazy i halle, na wejścia ten sam akumulator, manetka itd? |
Co raz bardziej zagłębiamy się w materię Nieźle!
Teoretycznie tak. Jeśli podzielisz uzwojenie na kilka "pod"-uzwojeń to jak najbardziej.
Przy 51 zębach i 46 magnesach nawój najprawdopodobnie wygląda tak:
Czyli w tym wypadku mógłbyś podzielić silnik na: raz 3 i raz 2 poduzwojenia. Jednak miałbyś tu asymetrię i tym samym różne obciążenia
maniekrox - Nie 22 Paź, 2017
Nie, nie, nie. Nie zrozumieliśmy się
Zamysł:
- Jeden, nieprzerobiony silnik
- dwa sterowniki (np. sabvotony)
- każda z faz rozgałęziona i podłączona do obydwu sterowników
Miałoby to dać zsumowanie prądu obu sterowników. Sterowniki ustawić na taki sam kąt halli.
Skąd ten pomysł?
Przeglądałem karty katalogowe silników EMRAX i było w nich napisane, po krótce, że ciężko znaleźć tak mocny kontroler, więc można połączyć dwa równolegle. Dlatego pytam czy to dobrze zrozumiałem.
Oryginalny cytat:
"*Controller for EMRAX 348 Low Voltage should have very high peak and continuous motor current (1100 Arms peak and 550 Arms continuous).
It is difficult to find such a high current controller in the global market. The most suitable would be the emDrive 500 from the Emsiso Company,
User’s Manual for Advanced Axial Flux Synchronous Motors and Generators
2
which has 500 Arms continuous and 800 Arms peak motor current. Another possibility to get a high enough motor current is to connect 1
motor with 2 controllers by using 2 set of phase connectors (2x UWV) on the motor."
No i o to własnie się rozchodzi
qaz33 - Pon 23 Paź, 2017
niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba
tas - Pon 23 Paź, 2017
są silniki z 2 stojanami w jednej obudowie
maniekrox - Pon 23 Paź, 2017
qaz33 napisał/a: | niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba |
Dzięki
DeeX - Pon 23 Paź, 2017
qaz33 napisał/a: | niestety sie nie da. PWMy musialyby byc zsynchronizowane ze soba |
Ok czyli cos juz wiemy. To w takim bądź razie jak je zsynchronizowac? Jeden na dwa sterowniki zastosować czy coś innego trzeba kombinować?
Mechano - Pon 23 Paź, 2017
Może z drugiego sterownika użyć tylko końcówki mocy z driverami a logikę użyć tylko jednego?
qaz33 - Wto 24 Paź, 2017
Problem lezy w oprogramowaniu procka ktory ma zabezpieczenie na maksymalny prad. Wiecej niz 150A DC nie przepusci. Moznaby ten prad oszukac i przeskalowac ale wtedy niewiadomo jak ze sprawnoscia algorytmu FOC. Dzialac to powinno ale moze nie tak samo dobrze.. Rownie dobrze mozna by zrobic ruskiego moda i dodac wiecej mosfetow do jednego sabvotona i na to samo by wyszlo.
Jakbysmy mieli kod zrodlowy toby bylo bajecznie proste.
A moze lepszym pomyslem byloby zbudowac sterownik lebowskiego z forum endless-sphere
DeeX - Wto 24 Paź, 2017
Budowanie czegoś od podstaw to problemy. I spalona kasa...
Bypass halla zrobiłem u siebie i działa bardzo dobrze (9c rhr205-50 21x3 z przelozeniem 1:3 rusza pojazd o wadze około 150kg z kierowca. Przyspieszenie od 0-60 w jakieś 3.4 sekundy po nieutwardzonej nawierzchni. Sabvoton 72080 z którego ciągnę jakieś 12kW)
Tyle że byłbym się z sabvotona o mocy 30kW ciągnąć 40/50 kW... to już są za duże moce stąd pomysł o zastosowaniu dwóch sabkow...
tas - Wto 24 Paź, 2017
Przeróbka typu Zombie polega na zwielokrotnieniu ilości mosfetów (sabvoton jest ku temu wdzięcznym polem bo ma swoje dedykowane drivery od nich) oraz ruskim modzie.
W ruskim modzie problemem jest wydajność tranzystorów, a nie ograniczenia samego sterownika
DeeX - Wto 24 Paź, 2017
No tak ale dalej mamy problem bo musimy oszukać Halle...
Poka Tas jakieś przydatne linki bo ja nie gabarit pa ruski
tas - Wto 24 Paź, 2017
A czym różni się przeskalowanie programowe halli od przeskalowania sprzętowego na ruskim modzie? Ze strony funkjonalnej niczym. Sabki 80A pomykają po 150A i 15kW na kawałku drutu aż miło, choć głównie w szosowo-równinnych maszynach. Nie zanotowano w żadnej maszynie nieprawidłowego zachowania, błędów sterowania, nadmiernego grzania, problemów z synchronizacją fazy-hall, kompletnie nic.
A skoro w 80A wersji i 150A wersji są te same mosfety to uważam, że i na 200A można by próbować sił. No ale nie ma silników dostępnych na takie moce, więc nie ma po co eksperymentować, no i takie zabawy są wskazane dla ludzi, którzy wiedzą co robią, bo sobie można domorosłym dłubaniem narobić strat na kilka tysięcy.
DeeX - Wto 24 Paź, 2017
Sam znawca qaz pisze że nie do końca wiadomo jak to się do końca zachowuje. To że jedzie to nie znaczy że działa jak powinno
Tutaj piszą max prąd dc 250A x 120v daje nam na starcie 30kW.
Zacnie by było wykrzesać (no może bez zbędnych iskier) dodatkowe 20kW
Poka jakiegoś linka gdzie te tranzystory mam wstawić
tas - Wto 24 Paź, 2017
Jak nie wiesz gdzie to lepiej nie mieszaj
A jak chcesz się pobawić w dodawanie mosfetów to wyszukaj na endlesie użytkownika "zombiess" i jego sprzętowe przeróbki sterowników 1500W na nawet naście kW
|
|
|