To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy

qaz33 - Pią 27 Paź, 2017

pewnie chodzi o to
Tomas - Pon 06 Lis, 2017

Zauważyłem taką przypadłość ciekawi mnie czy komuś się to zdarza lub zwrócił na to uwagę.

Początek wycieczki, silnik pracuje ładnie, gładko. Przejechanych kilkadziesiąt kilometrów z różną prędkością, kilka ostrych startów i zaczyna się czuć lekkie mrowienie na siodełku a właściwie chodzi o drżenie / wibracje silnika. Z biegiem kilometrów wrażenie się nasila. Jadąc np. 35kmh puszczam gaz, jest gładko (wiadomo nic nie pracuje), dodaje gaz zaczyna się drgawka. Robię reset na stacyjce i znowu silnik chodzi gładziutko jak po maśle. Czasem reset nie pomaga i trzeba wykonać test hali po którym wszystko jest ok na jakiś czas. Tak jak by sterownik gubił synchronizację z hallami (taka moja teoria wymyślona).

tas - Pon 06 Lis, 2017

Od kasowania wibracji jest parametr "Current loop kp". Zazwyczaj się tego nie rusza z uwagi na to, że algorytm autokalibracji jest w tych sterownikach dość skuteczny, ale występowanie wibracji podczas przyśpieszania można organoleptycznie próbować kasować tymi nastawami.
Dla przykładu QS rekomenduje dla swoich silników 203 ustawienie około 240-260, Mxus 5k około 280-320. Nie zawsze da się wyeliminować wibracje. Dla przykładu w moim QS V3 wolnobieżnym nie da się bo wynikają one raczej z nawoju niż pracy silnika i do 40A nic nie wibruje, powyżej już lekko tak.

Tomas - Pon 06 Lis, 2017

To coś sterownikowi się przestawia ten "Current loop kp" (ustawione 299 z autokalibracji) w trakcje użytku bo jak wspomniałem na początku wycieczki jest ok, gładziutko, a potem robi się coraz gorzej i odczuwalne jest to nie tyle podczas przyspieszania (obciążenia od 40A wzwyż tak jak u Ciebie) tylko podczas spokojnej jazdy (350W przy 35km/h)
tas - Pon 06 Lis, 2017

może to ma związek z temperaturą?
może to ledwo działający jakiś hall, na drugim komplecie jest tak samo?

Ogólnie te lekko odczuwalne wibracje to nie jest nic złego, to tylko kosmetyczny efekt, na wielu silnikach nie da się tego nawet wyregulować.

current loop się samo nie zmienia ani się nie ustawia podczas kalibracji, to jest parametr stały, ale ale jego zmiana wymaga ponownej kalibracji.

Tomas - Pon 06 Lis, 2017

tas napisał/a:
może to ma związek z temperaturą?
może to ledwo działający jakiś hall, na drugim komplecie jest tak samo?

Ogólnie te lekko odczuwalne wibracje to nie jest nic złego, to tylko kosmetyczny efekt, na wielu silnikach nie da się tego nawet wyregulować.

current loop się samo nie zmienia ani się nie ustawia podczas kalibracji, to jest parametr stały, ale ale jego zmiana wymaga ponownej kalibracji.


Ok. Potestuje i dam znać

pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018

Hej kto mi powie jak uruchomić aplikacje BT do sabvotona na telefonie Samsunng S7 eadge bo za chiny nie mogę wejść w menu :(
Bartosh - Czw 18 Sty, 2018

Powiem ja (-; Przytrzymaj dłużej lewy guzik (u mnie z dwoma kwadracikami)... i voila! Powinno wyskoczyć menu.
pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018

Lipa bo w S7 po takiej opreacji pokazuje mi wszystkie otwarte aplikacje
Bartosh - Czw 18 Sty, 2018

Takie buty... to możesz w ustawieniach Dostępności (możliwości manualne i interakcja) włączyć Menu asystenta. Dostaniesz dodatkowe menu ekranowe i znajdziesz tam ekwiwalent programowy tego guzika.

P.s. w asystencie się to nazywa "więcej opcji". U mnie działa.

P.p.s. odpal moją zmodowaną wersję apk svmc, inaczej możesz mieć problem z językiem / datą. Zaczytanie danych czasem nie działa za 1st razem, trzeba łączyć dwukrotnie, aby pokazał wartości. To, powiedzmy, normalne... jak na chińczyka przystało.

pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018

Dziękuje
Saku - Czw 25 Sty, 2018

Panowie czy jeden Sabek np 72150 jest w stanie ogarnac dwa silniki przykladowo MXUS 5K Turbo?
Rugorlos27 - Czw 25 Sty, 2018

Gdzieś widziałem na youtubie jak gościu podłączał 2 silniki pod jeden sterownik, tylko wtedy bez halli. W Sabku bez halli się raczej nie da.
Mechano - Czw 25 Sty, 2018

Jakiś czas temu była dyskusja czy można podłączyć dwa silnik pod jeden sterownik (albo może odwrotnie?), w każdym razie konkluzja była taka, że nie da się.
Saku - Pią 26 Sty, 2018

Spodziewalem sie takiej odpowiedzi :wink: ale tak zapytalem dla pewnosci...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group