To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - SABVOTON sterownik wektorowy
qaz33 - Pią 27 Paź, 2017
pewnie chodzi o to
Tomas - Pon 06 Lis, 2017
Zauważyłem taką przypadłość ciekawi mnie czy komuś się to zdarza lub zwrócił na to uwagę.
Początek wycieczki, silnik pracuje ładnie, gładko. Przejechanych kilkadziesiąt kilometrów z różną prędkością, kilka ostrych startów i zaczyna się czuć lekkie mrowienie na siodełku a właściwie chodzi o drżenie / wibracje silnika. Z biegiem kilometrów wrażenie się nasila. Jadąc np. 35kmh puszczam gaz, jest gładko (wiadomo nic nie pracuje), dodaje gaz zaczyna się drgawka. Robię reset na stacyjce i znowu silnik chodzi gładziutko jak po maśle. Czasem reset nie pomaga i trzeba wykonać test hali po którym wszystko jest ok na jakiś czas. Tak jak by sterownik gubił synchronizację z hallami (taka moja teoria wymyślona).
tas - Pon 06 Lis, 2017
Od kasowania wibracji jest parametr "Current loop kp". Zazwyczaj się tego nie rusza z uwagi na to, że algorytm autokalibracji jest w tych sterownikach dość skuteczny, ale występowanie wibracji podczas przyśpieszania można organoleptycznie próbować kasować tymi nastawami.
Dla przykładu QS rekomenduje dla swoich silników 203 ustawienie około 240-260, Mxus 5k około 280-320. Nie zawsze da się wyeliminować wibracje. Dla przykładu w moim QS V3 wolnobieżnym nie da się bo wynikają one raczej z nawoju niż pracy silnika i do 40A nic nie wibruje, powyżej już lekko tak.
Tomas - Pon 06 Lis, 2017
To coś sterownikowi się przestawia ten "Current loop kp" (ustawione 299 z autokalibracji) w trakcje użytku bo jak wspomniałem na początku wycieczki jest ok, gładziutko, a potem robi się coraz gorzej i odczuwalne jest to nie tyle podczas przyspieszania (obciążenia od 40A wzwyż tak jak u Ciebie) tylko podczas spokojnej jazdy (350W przy 35km/h)
tas - Pon 06 Lis, 2017
może to ma związek z temperaturą?
może to ledwo działający jakiś hall, na drugim komplecie jest tak samo?
Ogólnie te lekko odczuwalne wibracje to nie jest nic złego, to tylko kosmetyczny efekt, na wielu silnikach nie da się tego nawet wyregulować.
current loop się samo nie zmienia ani się nie ustawia podczas kalibracji, to jest parametr stały, ale ale jego zmiana wymaga ponownej kalibracji.
Tomas - Pon 06 Lis, 2017
tas napisał/a: | może to ma związek z temperaturą?
może to ledwo działający jakiś hall, na drugim komplecie jest tak samo?
Ogólnie te lekko odczuwalne wibracje to nie jest nic złego, to tylko kosmetyczny efekt, na wielu silnikach nie da się tego nawet wyregulować.
current loop się samo nie zmienia ani się nie ustawia podczas kalibracji, to jest parametr stały, ale ale jego zmiana wymaga ponownej kalibracji. |
Ok. Potestuje i dam znać
pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018
Hej kto mi powie jak uruchomić aplikacje BT do sabvotona na telefonie Samsunng S7 eadge bo za chiny nie mogę wejść w menu
Bartosh - Czw 18 Sty, 2018
Powiem ja (-; Przytrzymaj dłużej lewy guzik (u mnie z dwoma kwadracikami)... i voila! Powinno wyskoczyć menu.
pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018
Lipa bo w S7 po takiej opreacji pokazuje mi wszystkie otwarte aplikacje
Bartosh - Czw 18 Sty, 2018
Takie buty... to możesz w ustawieniach Dostępności (możliwości manualne i interakcja) włączyć Menu asystenta. Dostaniesz dodatkowe menu ekranowe i znajdziesz tam ekwiwalent programowy tego guzika.
P.s. w asystencie się to nazywa "więcej opcji". U mnie działa.
P.p.s. odpal moją zmodowaną wersję apk svmc, inaczej możesz mieć problem z językiem / datą. Zaczytanie danych czasem nie działa za 1st razem, trzeba łączyć dwukrotnie, aby pokazał wartości. To, powiedzmy, normalne... jak na chińczyka przystało.
pawextelinfo - Czw 18 Sty, 2018
Dziękuje
Saku - Czw 25 Sty, 2018
Panowie czy jeden Sabek np 72150 jest w stanie ogarnac dwa silniki przykladowo MXUS 5K Turbo?
Rugorlos27 - Czw 25 Sty, 2018
Gdzieś widziałem na youtubie jak gościu podłączał 2 silniki pod jeden sterownik, tylko wtedy bez halli. W Sabku bez halli się raczej nie da.
Mechano - Czw 25 Sty, 2018
Jakiś czas temu była dyskusja czy można podłączyć dwa silnik pod jeden sterownik (albo może odwrotnie?), w każdym razie konkluzja była taka, że nie da się.
Saku - Pią 26 Sty, 2018
Spodziewalem sie takiej odpowiedzi ale tak zapytalem dla pewnosci...
|
|
|