To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Projekt e-Komar
Anonymous - Śro 31 Paź, 2007 Temat postu: Projekt e-Komar Nie chcę zaśmiecać wątku Dawida, przenoszę więc tu przemyślenia na w/w temat.
Mam do dyspozycji niemal antycznego Komara, 2 silniki 600W 36V 3600 obr/min, garść aku używek 7Ah, stertę kół zębatych i pasków i trochę dobrych chęci
Silnik komara jest już przygotowany, tzn. wyciąłem korbowód, wyrzuciłem cylinder, cewki iskrownika. Co dziwne po złożeniu skrzynki biegów została mi tylko jedna podkładka, zawsze było tego więcej
Na oś silnika elektrycznego poszło kółko 18 zębów od pompy wodnej opla, teraz największy problem - zamocowanie kółka 22 zęby (tym razem od Audi) do koła iskrownika lub bezpośrednio na wał. Jeszcze do rozwiązania problem doboru paska zebatego, pasek od poczciwego FSO, który mam, umożliwia podłaczenie tylko jednego silnika, reszta jest zdecydowanie za długa, ale jestem już na tropie.
Dam znać o postępach prac i obiecuje jakieś fotki jak tylko projekt zacznie się bardziej wizualizować.
Anonymous - Pią 02 Lis, 2007
no to czekamy na fotki
Ja u siebie chce uzyc kół na paski zebate od walku rozrzadu z samochodu maja fajne przelozenia 1:2 czu tam 1:1 jak kto chce i paski sa ogolnie dostepne.
dobrze masz bo to co główne masz juz
Anonymous - Pon 05 Lis, 2007
więcej fotek pod linkiem http://my.opera.com/maruc...w.dml?id=399398
Anonymous - Pon 05 Lis, 2007
szybko sie uminoles wyglada nie zle tylko ten pasek nie napiety i jak robiles juz jakies próby ?
Anonymous - Wto 06 Lis, 2007
Eee, to tylko prowizorka, żeby pokazać koncepcję rozmieszczenia napędu. Brakuje jeszcze mocowania silników, mam nadzieję, że do końca tygodnia pojazd będzie gotów do pierwszych prób.
Anonymous - Wto 06 Lis, 2007
no to czekamy komar ktory nie brzeczy swoja droga brzeczenie mojego skuteru strasznie mnie irytuje ale jakos sie to zmieni
Anonymous - Sob 10 Lis, 2007
Wokół zima pełną gębą, a ja mogę powiedzieć, że pierwsza jazda już za mną.
Niestety okazało się, że coś źle wyliczyłem i pasek 63 zęby okazał się za krótki, test zrobiłem więc na jednym silniku i pasku 54 zęby. Nie miałem za wiele czasu, więc do testów wziąłem tylko aku 12Ah. Co mile mnie zaskoczyło, nie było problemu z przekładnią pasową, mimo że mocowanie silników nie było jeszcze dokładnie zamocowane do skrzynki biegów - podczas wielu uruchomień i kilkudziesięciu przejechanych metrów pasek nie spadł ani nie działo się nic niepokojącego. Okazało sięże coś jest nie tak ze sprzegłem i skrzynką biegów, może to kwestia regulacji, a może źle ją poskładałem. W efekcie sprzęgło chodziło chimerycznie, a z biegów do dyspozycji miałem tylko jedynkę. W takiej sytuacji trudno się dziwić, że przy 12V i na jedynce osiągana prędkośćto 5, może 6 km/h. Nastraszył mnie wynik mierzenia poboru prądu. Mierzyłem tandetnym multimetrem do 20A, więc wyniki są tylko orientacyjne. Otóż okazało się, że przy włączonym biegu i podniesionym kole szło ok 10A. Co ciekawe przy ruszaniu pobór dochodził do 14A i potem już spadał, ale to chyba efekt tego, że kable multimetru robiły za oporniki - mocno się grzały i komar tracił moc. W każdym razie przy poborze tych kilkunasu amperów był jeszcze całkiem bystry. Mam nadzieję, że niedługo znajdę czas żeby sprawdzić go na nominalnym napięciu.
Fotki pod adresem jak wyżej, tu tylko jedna nowa fota
Anonymous - Nie 11 Lis, 2007
No to wynik pomiaru prądu jest ciekawy, oznacza to że 120W idzie tylko w przekałdnię i łańcuchy, ale silnik na 36V przy tak niskim napięciu zasialnia ma bardzo małą sprawność, więc może przy odpowiednim napięciu będzie OK. Swoją drogą moc 0,6kW jest całkiem niezła, czemu chcesz zastosować 2 silniki? Moc 1,2 kW z napędu silnikami DC pozwoli ci jeździć na 1 kole Albo osiągać prędkości powyżej 50 km/h
Anonymous - Nie 11 Lis, 2007
Z tych dwóch opcji bardziej pociąga mnie jazda na jednym kole a tak serio moc może być potrzebna przy jazdach po polnych drogach, kto próbował wie jaka to frajda
Dzisiaj trochę pojeździłem na 24V, aku też były mocniejsze, bo 26Ah. Co oczywiste pojazd ożył, choć prędkość na jedynce i tak nieznacznie przekraczała jakieś 10 km/h, bez zmiany tylnej zębatki jednak się nie obędzie. Muszę rozwiązać problem sprzęgła, bo mimo że kiepsko wysprzęgla, przy ostrzejszych podjazdach sprzęgło się ślizga, co daje wrażenie słabej mocy. Prawda że dzisiaj męczyłem go pod 100 kg obciążenia - ja + córa
Anonymous - Sob 15 Mar, 2008
Powoli brnę dalej. Dwójka już naprawiona, drugi silnik podłączony. Brak jeszcze kufrów na aku, a rozmyślam nad skrzynkami z obu stron tylnego koła. Z konieczności więc testy nadal przy zasilaniu 24V. Zmierzone prędkości to ok 8 km/h na jedynce i ok 16 km/h na dwójce. Niewiele, zważywszy, że nawet jeśli zasilanie będzie nominalne, to i tak powinien się łapać jako pojazd wolnobieżny - może jest to jakiś pomysł. Jest też opcja zamontowania zębatki od motorynki, wtedy prędkość powinna być już przyzwoitsza. Ale nawet teraz, jeszcze bez kontrolera jeździ się przyjemnie, radzi sobie nawet z całkiem sporymi gruntowymi górkami.
Muszę jednak jeszcze dopracować spasowanie przekładni pasowej, bo przy podłaczonym jednym silniku na luzie konsumował 9A, sam niepodłączony silnik ok 3A. Straty na przekładni pasowej i komarowej są więc spore.
Zbyszek Kopeć - Sob 15 Mar, 2008
Trzeba to też pokazać na imprezie: "ZLOT2008".
Anonymous - Nie 16 Mar, 2008
Taki też mam zamiar
Zbyszek Kopeć - Nie 16 Mar, 2008
To zgłoś swój udział, bo ludziska przygotowują impresę i muszę znać liczbę uczestników oraz sprzęty.
Anonymous - Śro 26 Mar, 2008
Żeby wysondować reakcje wrzuciłem wątek o e-Komarze na forum użytkowników typowych jednośladów. Wniosek - ludziska nadspodziewanie pozytywnie przyjmują takie wynaturzenia
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=6089
Z prac bieżących robię pojemniki na akumulatory, kontroler również w trakcie budowy - szczegóły na stronie projektu na operze.
Anonymous - Wto 02 Wrz, 2008
A co tam, pochwalę się filmikami z jazdy. Elektryczna Pomarańcza to jeszcze półprodukt, ale już fajnie jeździ
Na równej rozwija 32 km/h na bardzo marnych akumulatorach. Niestety z powodu jak powyżej nie jeżdżę dalej niż 4 km Jeszcze jazda hardcorowa bez kontrolera, ale sterownik właśnie kończy się robić. Jesli skutek bedzie pozytywny wrzucę schemat kontrolerka 36V 40A
http://www.wrzuta.pl/film..._zza_kierownicy
http://marucha79.wrzuta.p...Ks/komar_z_boku
|
|
|