To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Projekt e-Komar
Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010
Podejrzewam, że masz rację.
Dodam, że "B" nie uprawnia do pojazdów wymagających "A" (jak elektryczny SAM EV lub ReVolt).
rs232 - Pon 31 Maj, 2010
Witam
Jak jest mozliwosc to prosze o podanie odpowiednich ustaw i zapiswo prawnych dotyczacyh zasad rejestracji pojazdow z napedem elektrycznym w szczegolnosci skutera elektrycznego - bo kazdy cos pisze ale to sie nie trzyma kupy - jak podajecie Panstwo informacje prawne to prosze o podawanie zrodla.
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
Nie trzyma się kupy bo to polskie prawo właśnie, od 7 lat pracy codziennie muszę się babrać w takim bagnie i zastanawiać "co poeta miał na myśli". To co wskazał Sobolu to najadekwatniejsze przepisy, nic innego poza definicjami pojazdów w KRD raczej nie znajdziesz. W takiej sytuacji każdy interpretuje sobie to prawo jak chce. Dlatego najlepszym źródłem jest Twój wydział komunikacji, jeśli utrudniają trzeba żądać wszystkiego na piśmie i odwoływać się do skutku.
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
@rs232
Toż jak BYK napisałem na poprzedniej stronie, 3 post od góry, podstawe prawna!!!
Znajdź to rozporządzenie, albo nowsze z 2005r. i przeczytaj.
rs232 - Pon 31 Maj, 2010
Sprawa rejestracji skutera elektrycznego, odpowiedz Wydzialu Komunikacji Miasta Katowice:
Wymagane dokumnety
- swiadectwo homologacji
- dowód zakupu + faktura lub umowa k/s
- odpowiednia opłata + wypełniony formularz
- czas oczekiwania 2 tyg.
Swiadectwo homolgacji mam ale niemieckie, zapytalem sie czy moze byc siwadectwo z kraju UE, Pani nie byla wstanie udzielic mi odpowiedzi na to pytanie - wedlug mnie noirmy sa europejskie wiec automatycznie swiadectwo homologacji wydane w innym kraju jest równorzędne bo np. jak ktoś by kupil samochud w niemczech to co nie moze go zarejestrowac na ternie RP bo nie ma polskiej homologacji.
Biore dokumenty i jeszcze w tym tygodniu zloe w urzadzie, zobaczymy jak przebiegnie proces rejestracji. Dodam ze na swiadectwie homologacji pojazd figuruje jako motorower.
Link ponizej dotyczacy innego pojazdu:
http://zielonemigdaly.pl/...czny-motorower/
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
@rs232 w Twoim przypadku sprawa wygląda dobrze
Natomiast właśnie znalazłem rozporządzenie z 2005r. dot. homologacji, i tam w definicji motoroweru jest już tylko pojazd 2 lub 3 kołowy. Pojazd 4 kołowy to już lekki pojazd czterokołowy do 350kg.
Jaja coraz większe.
http://www.infor.pl/dzien...u-pojazdow.html
zał.1
rs232 - Pon 31 Maj, 2010
Poniszy link zawiera wszystko na temat homologacji jak ktoś jest zainteresowany:
http://lex.pl/serwis/du/2004/0029.htm
Zbyszek Kopeć - Pon 31 Maj, 2010
Ciekawe rzeczy, poczytam.
Jednak chcę przypomnieć, że rok 2005 jest po roku 2004, więc 2005 jest ważniejszy.
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
Faktycznie ciekawe rzeczy
Jak widać już rozporządzenie z grudnia 2003r. nie przewiduje czterokołowych motorowerów...ciekawe jak to wygląda w rzeczywistości
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
przypominam więc ponownie, rejestracja jako SAM może pozwolić na uniknięcie zabawy z homologacją. Opini rzeczoznawcy mogą przy tym żądać, tylko wtedy gdy istnieje trudność co do ustalenia faktycznych danych pojazdu.
inna sprawa że używając ramy komara może sie to okazać niemożliwe prawnie
rs232 - Pon 31 Maj, 2010
Mozesz przedtawic jasniej jak wyglada procedura rejestracji SAM, co gdzie do kogo z jakimi dokumentami, jaka jest kolejnosc postepowania ? - jakis link do aktualnych zapisów prawnych ?
Zbyszek Kopeć - Pon 31 Maj, 2010
Przypominam.
Homologacja dotyczy tylko seryjnie produkowanych pojazdów i kupowanych seryjnych za granicą w celach handlowych.
SAM nie ma związku z homologacją, ani z częściami pochodzącymi ze złomowca, wystarczy oświadczenie, że samemu sie coś wykonało, chociaż takie rzeczy jak zaczep haka holowniczego w przyczepie, to musi być koniecznie nowy z fakturą.
Anonymous - Pon 31 Maj, 2010
me doświadczenia , póki co, dotyczą samochodu osobowego jeszcze na częściach spalinowca. w czasach gdy tylko 3 instytucje miały prawo do ich rejestracji. Za pierwszym razem na ogół się nie udawało ale za drugim juz tak.
Więcej na temat obecnej praktyki i przepisów tu
Anonymous - Wto 01 Cze, 2010
To teraz tak: budujemy SAM elektryczny, którego według KRD musimy ograniczyć do 45km/h i ew. 50cm3. O silniku el. w KRD nie ma mowy wiec co byśmy nie wstawili, to prawa drogowego nie łamiemy.
Czy przepisy dotyczące rejestracji SAM-motoroweru ograniczają moc do 4kW?
Anonymous - Wto 01 Cze, 2010
a czy widzisz w definicji PORD choc słówko o tym ograniczeniu ?
(hipotetycznie zakładając jednak, że urzędnik będzie złośliwy i będzie chciał wykorzystać ograniczenie z przepisów homologacyjnych to można wszak podłączyć 2 lub 4 silniki el. o mocy do 4kW każdy, indywidualnie pod koła , albo pod wspólne koło przekładni głównej )
|
|
|