To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - nierówne balansowanie ogniw przez ładowarkę
lkuc18 - Śro 11 Lut, 2015 Temat postu: nierówne balansowanie ogniw przez ładowarkę Witam,
borykam się z problemem dot. ładowarki Turnigy 380W 6S 20A.
Mianowicie po balansowaniu akumulatora 4S (Li-Po ale ładowany jako Li-Ion) mierzę napięcie na poszczególnych ogniwach i wyglądają one następująco:
- ogniwo 1. - 4,07 V,
- ogniwo 2. - 4,09 V,
- ogniwo 3. - 4,08 V,
- ogniwo 4. - 4,07 V.
Mogę coś zrobić żeby balansowała po równo?
tas - Śro 11 Lut, 2015
Bez przesady, 0.02V to jest równo
MixhaL - Śro 11 Lut, 2015
spróbuj zmniejszyć moc o 2/3 i sprawdź czy się idealnie równo zbalansują. Daj znać
atomek1000 - Śro 11 Lut, 2015
zrób storage mode a potem ładowanie do 4.1, mi tak wyrównało pakiet ze roznice(wd raytronic c60) sa mniejsze niz 0.003
lkuc18 - Sob 28 Lut, 2015
Ładowanie mniejszym prądem nie pomaga, a w trybie Storage Mode ładowarka nic nie robi - tzn. jak odpalam ten tryb, on niby się wykonuje, proces trwa, ale wartość prądu jest cały czas 0.0, napięcie też się nie zmienia. Podczas rozładowywana (Discharge) jest dokładnie tak samo, niezależnie od tego jaki prąd ustawię...
Ładowanie (Charge) i balansowanie (Balance) działa normalnie.
Co to z tym można zadziałać?
atomek1000 - Sob 28 Lut, 2015
Możliwe też ze ta ładowarka nie jest na tyle dokładna i olewa tak male różnice.. Myślę ze nie masz się czym przejmować bo takie małe różnice są bez znaczenia
lkuc18 - Sob 28 Lut, 2015
Sam zbalansowałem ogniwa ręcznie, w tym momencie mam 4,09V na każdej sekcji ale ona i tak balansuje, nie wiem sam o co to chodzi...
A co z tą niemożnością rozładowywania? Drażni mnie to bo mam akumulatory o które muszę dbać, których nie używam i nie mam jak ich rozładować.
tas - Sob 28 Lut, 2015
Skoro rozładowanie nie działa to hmmm.... wiem, że to zbyt pochopna teza, ale może ładowarka nie jest do końca sprawna?
lkuc18 - Sob 28 Lut, 2015
Coś na pewno jest nie tak ;p.
Rozbierałem ją ale w środku wszystko wygląda ok.
Dodam że próbowałem rozładowywać 4S jak i 1S ale zawsze to samo...
syntony - Sob 28 Lut, 2015
U mnie z bmsem są większe rozjazdy. W pełni naladowany pakiet ma na ogniwach od 4,20 do 4,24. Właściwie to też nie wiem czy tak ma być
tas - Sob 28 Lut, 2015
To jest "w normie", BMS odpala balancer jeśli jakaś cela wyjdzie ponad 4.27V i zbija ją do prawidłowego poziomu.
syntony - Sob 28 Lut, 2015
No właśnie dziwi mnie że nie zbił tego 4.24 bo leżał podpięty 2 dni. Wg info w necie to takie napięcie jest już szkodliwe dla lipoli
WojtekErnest - Sob 28 Lut, 2015
Zalezy od BMS, czesto proces balansowanie jest między 4,20-4,22.
Jesli Ci sie utrzymuje taka roznica to podciagnij najsłabsza w trybiev1S lub obciaz najmocniejszą
aby spadlo napiecie.
Poza tym warto sprawdzic jakie sa napiecia po rozladowaniu pakietu po jezdzie. Wtedy bedziesz wiecej wiedzial o gorszym segmencie.
lkuc18 - Sob 28 Lut, 2015
To co mówicie jest straszne. Sam myślałem o BMS-ie ale po tym co przeczytałem po prostu się boję i nie zdecyduję...
tas - Sob 28 Lut, 2015
Gdzie jest napisane, że 4.24 jest szkodliwe dla lipo (i to jeszcze "na chwilę")?
Duzi producenci BMSów programują próg załączenia balansowania na do 4.27V.
Szkodliwe to jest 4.4V
|
|
|