To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Łamany czterokołowiec
Anonymous - Sob 31 Sty, 2009
Tu macie więcej zdjęć i trochę opisów :
http://picasaweb.google.pl/Bikeros35/Traktorek
NocnyPtak - Nie 01 Lut, 2009
BRAWO, BRAWO, BRAWO!!!
Jak widać, są jeszcze zdolni ludzie w Polsce.
Prosiłbym jeszcze o trochę danych techniczno-eksploatacyjnych.
Anonymous - Nie 01 Lut, 2009
Gratuluję, super pojazd
Napęd identyczny jak u mnie, tylko mi nie udało się uniknąć bić w osi silnik -przekładnia. Ale ja spiłowałem do końca garbik osi silnika i zastosowałem klin podłużny, twoje rozwiązanie może jest lepsze, ale u mnie frez na klin w przekładni ma 5mm szerokości i taki numer jak u ciebie by nie przeszedł. Widzę też, że identycznie zrobiłeś mocowanie silnika na pręcie 4mm - nie dzieje się z tym nic niepokojącego? Trochę się obawiam o te kruche pręciki.
Anonymous - Nie 01 Lut, 2009
Ekstra! Coś innego niż reszta
Polacy są zdolni, tylko nikt ich nie docenia
Zbyszek Kopeć - Nie 01 Lut, 2009
Przyłączam się do oklasków.
Extra - "arcydzieło sztuki".
Natanoj - Nie 01 Lut, 2009
Cóż tu powiedzieć, po prostu gratulacje. Na prawdę super maszynka, jestem pod ogromnym wrażeniem. Fajny pomysł z tym podnośnikiem i przekładaną łychą.
Chciałbym się jeszcze zapytać o szacunkowy koszt wykonania, widząc tak porządną i piękną robotę, pewnie nie był mały.
Anonymous - Nie 01 Lut, 2009
Może jakieś dane? Moc itp.
Tak mi się spodobało, że wrzuciłem do bannera
Anonymous - Nie 01 Lut, 2009
heh łał fajny sprzęt widać przemyślany i dopieszczony do końca
Anonymous - Sob 07 Lut, 2009
Pytacie o dane :
WYMIARY
Długośc - 1250mm (z łychą - 1650mm)
Szerokość - 800mm
Wysokość - 880mm (bez koguta)
Ciężar - ok. 100kg
Rozstaw osi - 800mm
ZAWIESZENIE
Przód - niezależne, pojedyncze wahacze poprzeczne, skok ok 200mm
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - 12 stopni
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - 3 stopnie
Promień zataczania - 0
Zbieżność - na oko
Tył - niezależne, pojedyncze wahacze poprzeczne, skok ok 150mm
HAMULCE
Przód - elektrodynamiczne hamowanie silnikami (możliwośc wyłączenia) - czyli prawie ABS
Tył - cierne, bębnowe (klocek z modaru dociska do wewnętrznej powierzchni felgi)
Ręczny - działa tak jak nożny (nie świecą światła stopu wtedy)
UKŁAD KIEROWNICZY
Przekładnia kierownicza z malucha, układ dźwigni i przegubów z malucha
NAPĘD
Niezależny na koła przednie (przygotowane wszytko też pod napęd 4x4)
Silnik + przekładnia ślimakowa i=15
Moc - 2x 250W, 24V
Sterowanie - PWM 0-100%
Ograniczenie prądu - 50A
Odzyskiwanie energii przy hamowaniu silnikami - czyli prawie KRS
ZASILANIE
Akumulatory ołowiowe (typowe rozruchowe samochodowe) 12V
1x 45Ah (napęd, podnośniki+oświetlenie i sterowanie)
1x 36Ah (napęd, podnośniki)
Czas pracy - ok 1h
PODNOŚNIK
24V, ok. 2x 50W
Główny, siła podnoszenia na łyżce - ok 50kg
Pomocniczy (obrót), siła na łyżce - ok 25kg
OŚWIETLENIE 12V
Przód - O - 2x5W, M - 2x5W
Tył - O- 2x2,5W, M - 2x5W, S - 2x5W + linijka diodowa, W - 10W
Kogut - 5W
Piszecie, że przemyślałem konstrukcje - macie rację, choć, wiadomo, nie wszystko wyszło idealnie. Poniżej przedstawiam widok projektu w 3D, na którym zakończyłem prace teoretyczne, reszta juz poszła na żywioł, wyczucie itp.
Anonymous - Sob 07 Lut, 2009
Nie za dużo te 50A zabezpieczenia? To 2.5 raza więcej, niż biorą silniki napędowe.
A jaka jest szybkość tego bolidu?
Anonymous - Sob 07 Lut, 2009
Wiedziałem, że czegoś zapomnę
Prędkość maksymalna - wynikająca z obliczeń to 15km/h i wygląda na to, że tyle jedzie
Co do ograniczenia prądowego, to gdzieś czytałem, że te silniki przy rozruchu biorą 80A, ale wydaje mi sie, że to przesadzone, bo jak miałem ograniczenie 77A i wcale nie pobudzało. A te moje 50A wynika z doświadczeń
Anonymous - Pon 09 Lut, 2009
Co do kosztów, to trudna sprawa, bo nie notowałem wydatków, ale na oko to coś koło 2 tyś., a może i 2,5tyś. Na przykład jeden kompletny napęd, czyli koło 80zł, przekładnia - 170zł, silnik - 60zł kosztuje 310zł, więc sam napęd ponad 600zł. Dochodzą akumulatory (300zł) , podnośnik (100zł), oświetlenie (70zł), elektronika (koło 200zł), lusterka (40zł), niezliczona ilość tarcz do cięcia, elektrod i takich tam innych pierdół. Za same profile i inne "żelastwo" zapłaciłem chyba z 200zł.
Tanie to nie jest, ale ma jedną zaletę - jedyny taki na świecie, bo wątpię aby ktoś zrobił identyczny.
Anonymous - Pon 23 Lut, 2009
Tu macie filmik z udziałem mojego syna - http://www.youtube.com/watch?v=9BkJcJjO6VQ
Mam jeszcze parę filmików, ale generalnie sceneria podobna. Jak zechcecie to wrzucę.
Anonymous - Pon 23 Lut, 2009
Niezła jazda, w akcji robi jeszcze większe wrażenie
Tylko hydraulikę trzeba by wzmocnić skoro syn chce góry przenosić
NocnyPtak - Wto 24 Lut, 2009
Tak mi się wydaje, że zamiast tej łyżki, to bardziej użyteczny byłby pług wirnikowy (przynajmniej do odśnieżania).
|
|
|