To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V
jedrula - Nie 08 Mar, 2015 Temat postu: Porównanie przyspieszenia silników Nine Continent przy 48V Witam.
Może ktoś ma doświadczenie czego można się spodziewać na rowerze krosowym z baterią LifePo4 48V , 10Ah wybierając któryś z silników:
1. Nine Continent RH2804 D (14x4) Tył KASETA 50Nm
2. Nine Continent RH2806 (10x6) Tył 60Nm
3. Nine Continent RH2808 (8x8) Tył 80Nm
4. Nine Continent RH2809 (7x9) Tył 90Nm
Nie mam zupełnie odniesienia ale wiem że im więcej Nm tym lepiej rower przyspiesza ale spada prędkość maksymalna.
Czy mógłby mi to ktoś obrazowo wyjaśnić jakie są różnice w przyspieszaniu ?
NIe wiem jaką wielkość koła wybrać czy 26'' czy 28''
Zależy mi na dużych prędkościach bo do pracy mam 4 długie płaskie asfaltowe odcinki o małym natężeniu ruchu (łącznie ok. 7.5-8km w jedną stronę) ale jest kilkanaście miejsc gdzie muszę praktycznie stanąć i ruszać od nowa (światła, przejścia, zakręty 90 stopni, itp) chciałbym pokonywać długie proste maksymalnie szybko a jednocześnie ruszać z miejsca z "verwą" , nie wiem który silnik wybrać i czy bateria 10Ah wystarczy na 16 kilometrów.
A może nie tylko silnik się liczy ale również sterownik ? Jaki powinienem dobrać zestaw silnik + sterownik aby szybko jeździć + dobrze przyspieszać?
Andrzej
MixhaL - Nie 08 Mar, 2015
Na samym początku należy nadmienić ze przyspieszenie będziesz miał mocno ograniczone z powodu baterii. Więcej jak 2C raczej z niej nie wyciągniesz bezpiecznie wiec nic będzie w granicach max 1kW. Reszta zależy od silnika czy będziesz wolał prędkość czy moment. Przy1kW nie pojedziesz szybciej jak 50km/h zakładając przelicznik prędkości 1V-1km
jedrula - Nie 08 Mar, 2015
Bateria jaką chciałem zakupić to takie coś gotowe:
http://www.maxev.pl/p119,...4-48v-10ah.html
Czy są jakieś "mocniejsze" ? Na czym polega 2c, 3c itd ?
Raczej sam nie złoże pakietu chyba że ktoś na forum zaoferuje coś podobnego, zależy mi na prostym "plug and play" - ładownaie jednym kabelkiem
Adamo - Nie 08 Mar, 2015
7x9 delikatnie traktuje stokową baterię a i z 28" da sobie radę. Prędkość to opór a im szybciej tym gorzej
Rafał - Nie 08 Mar, 2015
Chlopaku za tą ceną ten aku to szaleństwo. Jak chcesz to napewno na forum Ci ktoś to samo za 1000zł złoży z choćby turnigy hardcasów.
WojtekErnest - Nie 08 Mar, 2015
Za 1000 zl takiej samej nikt nie dostarczy, przeciez to nie tylko gole ogniwa ale i obudowa, bms itd.
MixhaL - Nie 08 Mar, 2015
Za te pieniądze możesz mieć najbardziej niezawodna baterie od Pinga.
sietaz - Nie 08 Mar, 2015
Rafał trochę przesadzasz - z turnigów to by było pewnie za jakieś 1300-1400 zł. Bo i bms i ładowarka i obudowa. Za lekko ponad 2k była by prawie ponad dwa razy większa bateria 60v 15ah
Rafał - Nie 08 Mar, 2015
sietaz napisał/a: | Rafał trochę przesadzasz - z turnigów to by było pewnie za jakieś 1300-1400 zł. Bo i bms i ładowarka i obudowa |
6 turnigy 4s500mah
6*115zł=690zł
BMS 200zł
200+690= 890zł
zostaje 110zł na obudowę no i jeszcze trzeba dorzucić ładowarke
sietaz - Nie 08 Mar, 2015
No jeżeli coś z chin sciagniesz to tak bo biorąc ceny od nas bms 260, ładowarka 230 daje 1180 zł. Plus obudowa, która trzeba zrobić bo nie ma takowych. Nie zapominając, że nikt za darmo składać tego nie będzie
jedrula - Pon 09 Mar, 2015
Hej chłopaki, nie kupowałem i nie chce niczego sam sprowadzać z chin, wole zapłacić za gotowe rozwiązania.
Piszecie że w tej cenie można zrobić samodzielnie lepszą baterię - ok, poszukam w dziale 'bazar'.
Może ktoś faktycznie potrafi.
Problem mam taki że w pracy rower sobie stoi niepilnowany a ja chciałbym mieć łatwą możliwość zabrania ze sobą baterii (gdzie mógłbym też ją podładować) dlatego szukałem gotowego rozwiązania.
Po za tym czy taką "domowym sposobem" zrobioną baterię można ładować jednym kabelkiem ? Tzn bez przepinania ładowarki od pakietu do pakietu.
Co do silników zobrazujecie mi w ile sekund osiągne prędkość maksymalną dla danego silnika ?
Zupełnie nie mam pojęcia jak taki rower przyspiesza, podajcie jakąś przybliżoną wartość
np. dla tego najszybszego silnika RH2804 D (14x4) 50Nm to będzie około 20-30 sekund
a dla tego najmocniejszego RH2809 (7x9) 90Nm mniej więcej tyle a tyle...
Masa wszystkiego wraz ze mną to około 120kg.
Naprawdę nie wiem który silnik wybrać a wszystkie są w podobnej cenie.
tas - Pon 09 Mar, 2015
Każdy wymieniony silnik w każdym rowerze działa idealnie i będziesz bardzo zadowolony, jak zresztą każdy, kto usiadł i zrobił pierwszą jazdę
Jednak niektóre modele spisują się lepiej w pewnych rowerach. Ale czynnikiem decydującym jaki silnik wybrać nie jest ilość uzyskiwanych Nm tylko tereny po którym chcesz jeździć, napięcie zasilania, prąd jaki masz w planie kierować do silnika, prędkość jakiej się spodziewasz, styl jazdy, rozmiar kół w rowerze. Znając te czynniki można doradzić optymalny wybór. No i to, że jeden silnik ma 50 inny 70Nm to są tylko cyferki i tak naprawdę mało mówią.
Paradoksalnie często jest tak, że to np "słabszy" silnik będzie się sprawdzał o wiele lepiej niż "mocniejszy".
Silnik 10x6 karmiony prądem 42A przyśpiesza od 0-50km/h 7sek (100kg całość)
Od 50 do 65 kolejne 7sek
jedrula - Pon 09 Mar, 2015
Dzięki Tas, ten post wiele wyjaśnia, teraz wiem czego można się spodziewać.
Ten silnik co piszesz jest dostępny od ręki a czy możesz coś więcej powiedzieć o tym najnowszym RH2804 D (14x4) ?
Moja trasa to 95% nizinny asfalt, idealny płaski, równy i prosty, lecz czasami są "przeszkadzajniki" i nie da się pokonać całej trasy na pełnym gazie, dlatego chce by rower przyspieszał od 0 tak szybko jak tylko się da. 50km/h to mniej więcej wartość jakiej oczekuje, ale widzę że bez baterii-samoróbki to się nie uda.
tas - Pon 09 Mar, 2015
Jeśli zamierzasz kupić baterię gotową ze sklepu to powinieneś wybrać silnik wolnobieżny bo najlepiej spożytkuje prąd pod kątem przyśpieszenia. Jeśli jednak zamierzasz samemu zrobić baterię, co praktyce powoduje, że nie masz żadnych restrykcji odnośnie obciążalności baterii to powinieneś wybrać szybszy silnik niż wolnobieżny. Szybsze silniki lepiej znoszą duże prądy. Jasne, że przy małych prędkościach sobie słabiej radzą, ale na Twoim terenie równinno-nizinnym nie ma ryzyka katowania na stromiznach, więc można to pominąć.
jedrula - Sob 25 Kwi, 2015
Witajcie
Zbudowałem wkońcu swój pierwszy rowerek i tam też opisałem użyte rozwiązania
Chciałbym podlinkować to co zrobiłem żeby to miało swój koniec:
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58135#58135
|
|
|