To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - HK-010 mod 100V dla niezaawansowanych
gienek333 - Śro 09 Gru, 2015
Czy jest dostępny oryginalny program do hk 010?
Darki - Czw 10 Gru, 2015
Hm czyli żeby skorzystać z programu Tasa wyświetlacz musi zostać wlutowany z powrotem bez konwertera? A poza tym wylutowujemy bocznik na zewnątrz a reszta według opisu i ok tak? Zasilanie na 5V fajna sprawa mniej ingerencji w płytkę. Osz powoli muszę się zabrać za tego mojego pikacza. Gratulacje za tego moda.
tas - Czw 10 Gru, 2015
gienek333 napisał/a: | Czy jest dostępny oryginalny program do hk 010? |
Na blogu mam program udostępniony z watomierza oryginalnego.
gienek333 - Czw 10 Gru, 2015
Ok. Dzięki, może coś pokombinuję .
Szwagier - Pią 11 Gru, 2015
Wczoraj przerabiałem swój moduł. Zastosowałem malutką przetwornicę o regulowanym Uwy taką jak na zdjęciu, mieści się zgrabnie pod wyświetlaczem. Dodatkowo złącze programujące umieściłem zamiast złącza balancera (robiąc uprzednio przerwy w ścieżkach ). Jako wkład własny w projekt przesyłam zdjęcia.
I mam też kilka pytań:
1. dlaczego trzeba wymienić rezystor z pkt. 1. ze 100k na 180k? I czy musi być akurat ta wartość? (może jakiś przedział wartości?) Nie mam akurat takiego i muszę kombinować rezystancją zastępczą...
2. czy napięcie z przetwornicy musi być stabilizowane? Wydaje mi się, że w mojej przetwornicy napięcie trochę przysiada pod obciążeniem - czy to nie problem?
borsuk - Sob 12 Gru, 2015
Szwagier napisał/a: |
1. dlaczego trzeba wymienić rezystor z pkt. 1. ze 100k na 180k? I czy musi być akurat ta wartość? (może jakiś przedział wartości?) Nie mam akurat takiego i muszę kombinować rezystancją zastępczą...
2. czy napięcie z przetwornicy musi być stabilizowane? Wydaje mi się, że w mojej przetwornicy napięcie trochę przysiada pod obciążeniem - czy to nie problem? |
1. W celu zwiększenia zakresu pomiaru napięcia do 100V.
2. Kalibracja rozwiązuje ten problem, chyba, że do przetwornicy chcesz jeszcze dodatkowo coś podłączać.
Szwagier - Pon 28 Gru, 2015
No i jestem w biedzie - borsuku ratuj..!
Urządzenie nie odczytuje poprawnie prądu. Tzn: po wgraniu softu, przed kalibracją, pokazuje ok. 15A. Żeby w kalibracji ustawić prąd bez obciążenia na 0A muszę ten "współczynnik" ustawić na ok 145 (identycznie mam na sofcie tasa).
Gdy mam już zero, robię kalibrację pod obciążeniem - i tu jest zero reakcji watomierza. Czy prąd płynie, czy nie płynie - wskazanie jest bliskie zera (chyba troche pływa 0,1-0A, ale bliżej zera; na pewno lekko pływa na sofcie tasa).
Brak reakcji na wciskanie czy przytrzymywanie przycisków "+" i "-" Ten sam objaw miałem na sofcie tasa. Pod obciążeniem zawsze było 0A, brak reakcji na przyciski w ekranie kalibracji pod obciążeniem.
Dzieję się tak bez względu na to, jak podłączę przewody masowe "bocznika" i "GND baterii" - miałem je pierwotnie zamienione, ale po odwrotnym podłaczeniu jest bez zmian. Kable łączą.
Myślę, że może coś poknociłem podczas modowania oryginalnego układu: przyznam, że chciałem ożenić obie Twoje modyfikacje wraz z modem licznika od Pikacza - jednocześnie Wydawało mi się, że robię z głową, ale tak naprawdę czuję ten temat tylko po omacku.
Może opiszę, co zmieniłem na płytce - będę odnosił się do Twojego zdjęcia:
http://www.borsukk.evbox.pl/HK_I2C/zmiany.jpg
z pierwszego posta:
1. usunąłem rezystor 100k, zastąpiłem go 4 innymi w szeregu o łącznej rezystancji 186k. Nieuważnie uszkodziłem lewy pad spod oryginalnego rezystora SMD (odkleił mi się i niechcący urwałem ), dlatego nowy rezystor przylutowałem z jednej strony do prawego pada a drugi koniec do +Baterii
2. zmostkowałem
3. diode usunąłem w całości
4. usunąłem
5. usunąłem
6. przylutowałem +5V z przetwornicy (regulowana Step-down). Od drugiej strony płytki pociągnąłem od tego miejsca zasilanie do wyświetlacza (przez rezystor chyba 180R do pinu 15 LCD)
7. zrobiłem "bocznik mod" (kable może za cienkie 0,75-1 mm^2, nie wiem dokładnie)
8. do wyprowadzeń LCD mam przylutowany zwykły wyświetlacz z podświetleniem. Między pin 1 a 3 dałem rezystor chyba 2,2k dla uzyskania kontrastu.
Dalej zmieniłem:
- wylutowałem rezystor w lewym górnym rogu płytki (470R?), bo gdy tam siedział, nie mogłem ustawić kontrastu na LCD
- dociągnąłem masę do LCD do 1 pinu
- zrobiłem "licznik mod" wg opisu tasa
- poprzecinałem ścieżki przy złączu balancera, ponieważ dociągnąłem do nich linie do programowania mikroprocka (widać to na moim zdjęciu 2 posty wyżej)
Usunąłem coś za dużo? Efekt, jaki chciałem osiągnąć, to zasilanie watomierza z zewnętrznego napięcia +5V, pomiar napięcia 100V, bocznik mod, lcd mod, licznik mod.
W 3 pierwszych modyfikacjach kierowałęm się Twoimi postami (tym i tym drugim z modyfikacją na 90V), lcd mod i licznik mod wg opisu tasa.
Proszę o pomoc
Mechano - Pon 28 Gru, 2015
Licznik mod będzie działał tylko w wersji softu tas'a, na borsukowym nie ma na to szans.
Szwagier - Pon 28 Gru, 2015
Mechano napisał/a: | Licznik mod będzie działał tylko w wersji softu tas'a, na borsukowym nie ma na to szans. |
Dzięki, ale tyle akurat wiem Modyfikację w ogóle robiłem pod Pikacza, zależało mi na funkcji licznika i ewentualnie pomiarze temperatury silnika. Jednak borsuk bardzo fajnie opisał mody zasilania - zwłaszcza ten -i właśnie na jego opisie się wzorowałem modyfikując zasilanie. Do każdej innej modyfikacji coś się "dolutowuje", tylko z tej usuwa - po cichu myślę, że może za dużo usunąłem
borsuk - Pon 28 Gru, 2015
Szwagier napisał/a: | ...
Urządzenie nie odczytuje poprawnie prądu. Tzn: po wgraniu softu, przed kalibracją, pokazuje ok. 15A. Żeby w kalibracji ustawić prąd bez obciążenia na 0A muszę ten "współczynnik" ustawić na ok 145 (identycznie mam na sofcie tasa).
|
Czy mierzy napięcie i kalibruje się?
Jeżeli tak, to masz coś zwalone w sekcji pomiaru prądu - może wzmacniacz operacyjny?
Może przetwornica zakłóca i trzeba ją umieścić w innym miejscu?
To na gorąco, muszę pomyśleć, na razie mam gości, którzy jutro wyjeżdżają
Szwagier - Wto 29 Gru, 2015
borsuk napisał/a: | Szwagier napisał/a: | ...
Urządzenie nie odczytuje poprawnie prądu. Tzn: po wgraniu softu, przed kalibracją, pokazuje ok. 15A. Żeby w kalibracji ustawić prąd bez obciążenia na 0A muszę ten "współczynnik" ustawić na ok 145 (identycznie mam na sofcie tasa).
|
Czy mierzy napięcie i kalibruje się? |
Tak, napięcie mierzy i mogę je kalibrować.
borsuk napisał/a: | To na gorąco, muszę pomyśleć, na razie mam gości, którzy jutro wyjeżdżają |
Dzięki,..!
borsuk - Wto 29 Gru, 2015
Szwagier napisał/a: |
Tak, napięcie mierzy i mogę je kalibrować.
|
Wydaje mi się, że mógł paść układ scalony LM324 (to ten pod nr3 na moim zdjęciu). Sprawdź jego zasilanie (nogi nr 4 i 11), napięcie na wyjściu (noga 14), spróbuj podłączyć nogę 12 (we+) do masy przez opornik parę kilo i zobacz, czy kalibracja zera się nie zmieni.
Szwagier - Pią 08 Sty, 2016
borsuk napisał/a: | Szwagier napisał/a: |
Tak, napięcie mierzy i mogę je kalibrować.
|
Wydaje mi się, że mógł paść układ scalony LM324 (to ten pod nr3 na moim zdjęciu). Sprawdź jego zasilanie (nogi nr 4 i 11), napięcie na wyjściu (noga 14), spróbuj podłączyć nogę 12 (we+) do masy przez opornik parę kilo i zobacz, czy kalibracja zera się nie zmieni. |
Napięcie między 11 i 4 wynosi 4,51V, między masą a 11 to samo.
Napięcie między masą a 14 bez żadnego obciążenia 150mV (0,15V).
Po podłączeniu między 12 a masę rezystora 6,8k nic się nie zmienia.
borsuk - Pią 08 Sty, 2016
Szwagier napisał/a: |
Napięcie między 11 i 4 wynosi 4,51V, między masą a 11 to samo.
Napięcie między masą a 14 bez żadnego obciążenia 150mV (0,15V).
Po podłączeniu między 12 a masę rezystora 6,8k nic się nie zmienia. |
No to LM324 do wymiany. Zawiera on 4 wzmacniacze operacyjne, podczas wymiany sprawdź czy nie ma jakichś zwarć na wszystkich wejściach (tych niewykorzystanych do pomiaru prądu również).
Szwagier - Pią 08 Sty, 2016
OK. A z tych 4 wzmacniaczy, które siedzą w tej kostce, ile z nich jest używanych w naszej aplikacji..? Może tylko ten jeden mi się uszkodził i jakoś można by użyć któregoś z pozostałych
Gdybym jednak miał kupić nowy układ - brać koniecznie w tej samej obudowie i go podmienić, czy może wystarczy mi taki w obudowie DIP i podłączę tylko zasilanie, masę oraz 3 wyprowadzenia z tego jednego wzmacniacza? Zawsze to mniej lutowania (nie mam też gorącego powietrza...).
|
|
|