To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS - kontrola działania

ap0f1s - Sob 23 Wrz, 2017

Za pierwszym razem na bms adaptto to kilka dni wyrównywałem cele na zwykłym bms też trwało to kilka ładowań. Jak zgasły diody po 12 godz to przejedz z parę km i znowu daj do ładowania. Powinno być krócej następnym razem. Popatrz też na napięcie końcowe. Czy jest blisko 84v. Na początku może być trochę mniej.
Elektrotonus - Wto 03 Paź, 2017

Moja "przygoda z BMS "

W rowerze z silnikiem 250W dziś BMS odłączył baterię 13S3P przy napięciu ok 42 V. W drugim ebiku z taką samą baterią 13S6P zawsze pierwszy wyłączał się sterownik. Być może przy 3 P i mocy ok 400 W był większy przysiad niż przy 6P i mocy 1400 W ? Przez chwilę myślałem, że coś popsułem, gdyż nawet nie było napięcia na gnieździe ładowarki. Dopiero podpięcie ładowarki na ułamek sekundy ożywiło wskazania woltomierza ebike'a.

WojtekErnest - Wto 03 Paź, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Moja "przygoda z BMS "

W rowerze z silnikiem 250W dziś BMS odłączył baterię 13S3P....
Być może przy 3 P i mocy ok 400 W był większy przysiad niż przy 6P i mocy 1400 W ?

Być może sterownik dopuszcza nie 8A ale np 12 lub nawt 15 A i chwilowa moc jest >> 600 W ?
Warto to sprawdzić. No i zrobić próbę obciążenia takim prądem, czy w pakiecie nie ma słabszego segmentu z niższym napięciem od pozostałych.

djmarcin56 - Wto 03 Paź, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Moja "przygoda z BMS "

W rowerze z silnikiem 250W dziś BMS odłączył baterię 13S3P przy napięciu ok 42 V. W drugim ebiku z taką samą baterią 13S6P zawsze pierwszy wyłączał się sterownik. Być może przy 3 P i mocy ok 400 W był większy przysiad niż przy 6P i mocy 1400 W ? Przez chwilę myślałem, że coś popsułem, gdyż nawet nie było napięcia na gnieździe ładowarki. Dopiero podpięcie ładowarki na ułamek sekundy ożywiło wskazania woltomierza ebike'a.


Na jakich aku masz tą baterie? góra 5A na ogniwo jak szło to nie tak dużo ja bym raczej szukał jak wojtek pisze słabszej celi gdzie napięcie przysiada i BMS odłącza bo tylko on to widzi, sterownik widzi ogół napięcia a nie poszczególne cele i drugim wyłącznikiem po BMS.
Gdzieś pisałeś, że sam nie wiesz ile sterownik amper bierze ale gdzies w przedziale 10-15A to silnik dostaje 600-800w max :)

Elektrotonus - Wto 03 Paź, 2017

Baterie są chyba panasonic. z rozbieranych pakietów. Sterownik jest 48V, bardzo mały, zatem pewnie max 12A. Jak wspominałem muszę watomierz podłączyć. BMS wyłączył rower przy praktycznie zerowym wskaźniku. Przy wyższym napięciu było ok, nic nie odłączał.
WojtekErnest - Wto 03 Paź, 2017

djmarcin56 napisał/a:

Na jakich aku masz tą baterie? góra 5A na ogniwo jak szło to nie tak dużo ja bym raczej szukał jak wojtek pisze słabszej celi

Z tym bym dyskutował, bo to jest tylko 3P, czyli pakiet jest często narażony na takie prądy.
Czyli po 30 min jazdy, 'depniesz' w manetkę i jest blisko 3V..

tas - Wto 03 Paź, 2017

5A to maksymalne możliwości ogniwa, to jest bardzo bardzo dużo.
Szczególnie, że jest to słaby rower i te prądy idą non stop.

Elektrotonus - Wto 03 Paź, 2017

Faktycznie napięcie skacze jak ja dosiadam tego ebike ale nie patrzyłem jak bardzo. Głównie to jeździ syn który wazy 23 kg. Zrobiłem tylko 3P gdyż jak na przekładniowa mam wysokie napięcie 48V i najmniejszy z możliwych sterowników. Sterownik ustawiony na 80 procent jak jedzie syn, jak ja to tryb 120. Musze diagnostycznie podpiąć watomierz jednak by znać obciążenie realne pakietu.

Takie ogniwa w układzie 13S3P.

PANASONIC NCR18650PF 2900mAh

http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=48272

Taki sterownik:



BMS 13S 30A

djmarcin56 - Wto 03 Paź, 2017

Uważaj bo ogniwa te dość znacznie przysiadają w niskiej temperaturze, temp. koło zera już napewno odczujesz. Jeśli chodzi o obciążenie to charakterystyki rozładowanie między 1c a 2c nie wykazują znaczącej różnica trochę jest ale nieduża, temp. na nadchodzący sezon będzie miała dużo większy wpływ.
WojtekErnest - Śro 04 Paź, 2017

djmarcin56 napisał/a:
.. Jeśli chodzi o obciążenie to charakterystyki rozładowanie między 1c a 2c nie wykazują znaczącej różnica trochę jest ale nieduża,

Nie patrz na statyczne pomiary laboratoryjne pojedynczego ogniwa.
Połączone kilka/nascie równolegle, obciążane skokowo, często na poziomie bliskim A max, przy podniesionej > 25 st temperaturze, szybko degradują pakiet.
Akurat te ogniwa niespecjalnie się nadają by je często/ciagle eksploatować > 3-4 A.
Będą mocno przysiadały, rozjeżdzały się i po kilku mies trzeba się liczyć z spadkiem pojemności nawet 0 20 %.
Więc w tym przypadku sądzę, ze są przeciążane w sposób ciągły ponad średni bezpieczny dla nich poziom.

Anonymous - Pią 17 Lis, 2017

[quote="tas"]Takie urządzenia mają potencjał, ale to jest tylko taki zasilacz regulowany na sterydach, nic więcej. Ma opcje, wyświetlacz, jakieś lanserskie wykresiki, profile na różne aku, amperomierz, woltomierz, budzik, stoper, parzy kawę, podłączenie do komputera

Jesli chodzi o satiator,musze zasmucic kawoszy,kawy nie parzy za to daje kilka fajnych mozliwosci jak ladowanie roznych aku rozxnymi trybami, mozliwosc instalacji na stale na rowerze i jazda w deszcz bez specjalnego strachu.ja osobiscie jestem fanem satiatora jako posiadacz kilku roznych baterii w 2 rowerach.w tzw polu moge podladowac dowolny aku pod warunkiem ze jest w tym polu wtyczka.wykresy nie sa oszem konieczne ale "info on the go" o trybie pradzie aktualnym napieciu aku to fajne dane gdy chcemy ladowac rozne aku i ustalic ile jeszcze doladowac na okreslony dystans.dzieki danym z satiatora mozna lepiej spokojniej planowac zwlaszcza doladowania w terenie a w domu mozeszustawic i 2A i ladowac chocby dobe

Malibu - Pon 25 Lut, 2019

Hejka
Nie chce zakładać nowego wątku to może tutaj ktoś doradzi jak to podłączyć.
Przy złączu jest p- i b+.

wibi - Pon 25 Lut, 2019

Masz 3 punkty podłączenia i tak (-B)- to jest MINUS baterii ; (-P)- to jest MINUS OBCIĄŻENIA czyli minus który idzie do sterownika ; (-C)- to jest MINUS ładowarki (C od charge). Plusa baterii nie podłączasz gdyż jest połączony z plusem wyjścia baterii jako przewód balansera (czerwony) tylko podłączasz go do wejścia PLUS na sterownik i równolegle do wejścia ładowarki. Te przewody w "czerwonym " kwadracie to zapewne wejścia czujnika temperatury (termistor). Starałem się pisać zrozumiale,jak czegoś nie rozumiesz to pytaj.
Malibu - Wto 26 Lut, 2019

Dziekuję za pomoc
Mniej wiecej to co piszesz jest na schemacie na stronie więc dam radę. Z ciekawości B- battery C-charge, a P ?
Ten bms ma mozliwość całkowitego wyłączenia (białe kable) ? Tajemniczy port już sie troche rozjaśnił w czym to jest lepsze od podpięca bezpośrednio do aku ?

Odpowiedz sprzedawcy :

Zhou xiaolan: Dear friend :
this is the new version Bms , and as for the black and red wire in left small connector , it was used to connect the power indicator board , if you do not have the power indicator board you do not need to make connection will be ok

https://www.aliexpress.co....7dca4c4dCoOyfO

qaz33 - Śro 27 Lut, 2019

No i masz odpowiedz. P jak Power


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group