To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - POISON ARSEN

atomek1000 - Wto 25 Sie, 2015

Wiele użytkowników ma konfigurację 60v45a i jakoś jeżdżą :wink:
Tomas - Wto 25 Sie, 2015

atomek1000 napisał/a:
Wiele użytkowników ma konfigurację 60v45a i jakoś jeżdżą :wink:


bez żadnych zabezpieczeń termicznych czy termistorów pomiarowych :?:

tas - Wto 25 Sie, 2015

Tomas - czy spodziewasz się informacji: "tak, nie musisz zabezpieczać silnika, nie spalisz go"?
A jeśli go jednak spalisz to kogo będziesz obwiniać? Siebie, że oszczędziłeś 12zł na czujniku i 4h pracy czy kolegę z forum, bo zaświadczył Ci, że nic nie spalisz?

raymaxxx - Wto 25 Sie, 2015

Ja mam dokładnie taką konfigurację, co prawda chyba najcieńsze i najtwardsze opony na forum (1,25 na 90-100PSI pompowane) ale średnie prędkości na dystansie do pracy 25km ok 40km/h, zdarza mi się podusić bez przerwy ale ze wspomaganiem rower na 1-2km 65km/h z pedałowaniem (przełożenie 52x11) i wtedy obciążenie silnika jest max w granicy 1,1kW. Jak wyprzedzam autobus albo osobówkę jakąś to na "boost" (niby 120%) daję do deski i na pikaczu pokazuje mi 48-49A czyli jakieś 3,2kW. Kable w silniku oryginalne i nie skracane ponieważ miałem tylko złożyć rower pojeździć i zobaczyć co się będzie grzało i poprawić. Efekt? Kontroler zimny jak śmierć nietuningowany (przy prędkości z którą dylam do pracy 42-46km/h na tempomacie), przewody silnika nie skracane i zwinięte przy korbie i przylutowane do kontrolera zimne jak śmierć, silnik w 36-38st upale jak wracałem do domu w te upały miał na obudowie max temp 44st w najbardziej gorącym miejscu (mierzone termometrem na podczerwień), przy tych średnich i pedałowaniu (zwykle pobór mocy jest w granicach 400-600W max na 100-200m podjazdach przy prędkości 45km/h) nie ma sensu otwierać silnika do pierwszego serwisu - jak go będziesz robił to przy okazji moim zdaniem warto wkleić pomiar temperatury, jak nie masz zamiaru jeździć na full odkręconej manetce po płaskim z max prędkością w trybie ciągłym to skróć przewody jak radzi atomek i nie rozkręcaj silnika bo nie ma to sensu.

Ja to zrobię jeśli przejdę na 20s aku, przy mojej asfaltowej eksploatacji tego zestawu i 16s nie stwierdzam potrzeby mimo że przewody od aku do BMS i bocznika/sterownika wszystkie polutowane i grubości 12/11AWG. więc ten silnikowy to naprawdę niedość że mega długi to cienki a nawet się letni nie robi, ten silnik po prostu na asfalt ma naprawdę wystarczający moment obrotowy i nie wyciąga takiego prądu żeby zagrzać te przewody.

P.S. Chociaż jak raz pojechałem do centrum miasta kilka spraw załatwić i od świateł do świateł był gaz 0-1 to faktycznie kabelek i sterownik zrobił się letni (+ kilka stopni w stosunku do ramy roweru) natomiast obudowa silnika standardowo nie doszła do 50st...

Tomas - Wto 25 Sie, 2015

tas napisał/a:
Tomas - czy spodziewasz się informacji: "tak, nie musisz zabezpieczać silnika, nie spalisz go"?


Absolutnie nie :grin: Chciałem się tylko dowiedzieć ile procentowo ludzi stosuje zabezpieczenia a ile nie, oraz że ktoś się wymieni swoim doświadczeniami po których sam zdecyduję co robić.
Wiadomo przezorny zawsze ubezpieczony i zabezpieczenia by się przydały. Obawa tylko że jak zacznę grzebać to coś zepsuje, źle zamontuje itd :wink: No ale tak zawsze pewnie jest przed pierwszym razem :lol:
Zastanowię się jeszcze nad tematem, bo sumie cały sprzęt do zrobienia zabezpieczenia posiadam na stanie.

Edit. Thx raymaxxx za swoje doświadczenia. Wykonam kilka testów na surowym silniku i zobaczę jak będzie wyglądać sprawa u mnie. Zabezpieczenie na pewno zamontuję kwestia tylko kiedy

P.S - czy można odnieść różnicę temperatur obudowy i wnętrza ? Podejrzewam że bywa z 30-40 st różnicy ?

atomek1000 - Wto 25 Sie, 2015

Tomas napisał/a:
P.S - czy można odnieść różnicę temperatur obudowy i wnętrza ? Podejrzewam że bywa z 30-40 st różnicy ?

Nie ma reguły, wszystko zależy od warunków. Standardem u mnie jest, że tuż po przejeździe jest praktycznie pokrywa zimna a po 10minutach postoju już robi się cieplutka.

raymaxxx - Wto 25 Sie, 2015

tak jak pisze atomek, różnica temperatur zależy od temperatury powietrza przede wszystkim (jak dojeżdżam rano o 7:20 do pracy po tej samej trasie z tą samą prędkością to obudowa ma z 10st mniej). Pomiarów termometrem dokonywałem kilku w ciągu powiedzmy 15min, tak jak pisze atomek po ok 8-10 minutach temperatura obudowy jest najwyższa. Wiadomo że jak będziesz podjeżdżał szlakiem pod górę po kamieniach i ziemi to zwoje będą się bardziej grzały bo duże prądy będą płynęły ciągle tak długo jak będziesz na podjeździe a nie tylko po 20-40s jak przyspieszasz/wyprzedzasz.

Tomas mam tak samo jak Ty dokładnie, wszystko zrobione tylko przylutować kable z termistorem do pikacza, wszystkie połączenia porządnie lutowane z oplotem z drutu miedzianego zalane cyną, maksymalnie poskracane i grube tak żeby przy nawet 100A w instalacji spadki napięć (straty w ciepło) wyeliminować tylko silnik zostawiłem jak jest bo właściwego termistora nie mogłem dostać, a jak już złożyłem to mi się ściągać teraz nie chce bo przy stałej jeździe na 0,4/0,6kW i przy nominale silnika 1,2kW nie chce tego robić, to że na kilka dosłownie sekund jest 3,2kW nic ani silnikowi ani temu kablowi nie jest w stanie zrobić ;)

Swoją drogą myślałem że będę podkręcał kontroler do 60A ale tego też nie ma sensu robić, przyspieszenie jak dla mnie jest wystarczające za to trochę brakuje mi prędkości jak już napięcie spadnie bo moje cienkie oponki to jest tak na prawdę 24,6" i prędkość od połowy aku to już ledwo 55km/h, stąd chcę jeszcze 4s upakować do niego i być może dać kółko na 24" obręczy i grubszej oponie.

Tomas - Wto 01 Wrz, 2015

Odcinek pt: "Kabelkologia"

Proszę o pomoc co do czego :mrgreen: :?:



Manetkę gazu przypasowałem kolorami gorzej z resztą.

Kabelki opisane w sterowniku co do czego były na tej fotce.



P.S - Nie wiem też co to za przewód ten pojedynczy biały oznaczony znakiem zapytania i czy ma być zwarty czy nie.

bloodyopel - Wto 01 Wrz, 2015

A powiedz jeszcze co masz do podłączenia :wink:
Białe kabelki to samonauka, póki co pozostaw rozwarte a potem poczytaj jak to działa.
IGNITION ON/OFF SWITCH - stacyjka, działą przez zwarcie tych kabelków
3 SPEED - tak jak na opisie, 3 tryby prędkości 50,100 i 120%. Wszystkie rozwarte to 100%, czarny zwierany do jednego z kolorowych to 50%, do drugiego to 120%
CRUISING CONTROL - tempomat, działą poprzez chwilowe zwarcie i aż do ponownego zwarcie/ruszenia manetką/hamowaniem podłączonymi hamulcami.

Z resztą, to podstawowy angielski, ze wszystkim tłumacz sobie poradzi ;)

Tomas - Wto 01 Wrz, 2015

Cytat:
A powiedz jeszcze co masz do podłączenia :wink:

To co opisałem na zdjęciu.
bloodyopel napisał/a:
Z resztą, to podstawowy angielski, ze wszystkim tłumacz sobie poradzi ;)

Wiem co oznaczają nazwy angielskie :grin:

Bardziej pytałem jaki kolor kabelka z jakim kolorem połączyć żeby mieć
- ograniczenie mocy 50-100-120% trzystopniowym suwakiem na panelu.
- Tempomat
- Włącznik/wyłącznik zasilania

Przyciski na kierownicy są takie
http://nexun.pl/sklep/man...nice-4x-ck.html

Manetka gazu kciukowa i rozumiem że te kableki co pokazałem ze sobą połączyć i będzie git ?

atomek1000 - Wto 01 Wrz, 2015

Przyciski na kierownice sobie miernikiem przepikaj i bedziesz wiedzial co gdzie polaczyc ;)
Tomas - Wto 01 Wrz, 2015

atomek1000 napisał/a:
Przyciski na kierownice sobie miernikiem przepikaj i bedziesz wiedzial co gdzie polaczyc ;)


Przepikać mówisz ....a jak, co i z czym ? jeszcze nie dane mi było zdobyć taką wiedzę :wink:

bloodyopel - Wto 01 Wrz, 2015

No to co jak działa w sterowniku też Ci podałem ;)
Ustawiasz multimetr na sprawdzanie ciągłości obwodu lub pomiar rezystancji i lecisz po kabelkach wciskając daną funkcję na panelu. Gdy już znajdziesz odpowiednią parę, podłączasz do żądanej funkcji w sterowniku :wink:

ap0f1s - Wto 01 Wrz, 2015

Masz opisane na stronie sklepu co i jaki kolor jak nie jesteś pewny bierzesz miernik łapę i musisz tzw. przepikać (ciągłość obwodu)Przeważnie mierniki mają buzzer i będzie sygnalizować dźwiękiem jeżeli obwód będzie zamknięty.
Główny czerwony przycisk o tylko zwiera i rozwiera czyli tutaj będzie podłączona stacyjka.
Przycisk 3 pozycyjny podłącz do 3 przewodów w sterowniku od prędkości 50-100-120.
Znowu chwila zwierny podłącz do tempomatu. Tutaj nie ważne który do którego bo on tylko zwiera.
Najlepiej żebyś zrozumiał o co chodzi sam nie dawno zadawałem takie same pytanie, gdyż nie miałem pojęcia, ale gdy zrozumiesz to wszystko już nie będzie trudne.

Pawiel - Czw 03 Wrz, 2015

Tomas napisał/a:
Przymierzam się do skrzynki. Jaką szerokość (grubość) skrzynki macie u siebie dla Turniigy składanych parami ?

.


Zawsze możesz zrobić zestaw jak link poniżej:

http://forum.arbiter.pl/v...ht=kellys+toxic



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group