To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - 10x6 vs 9x7

Tomas - Śro 01 Kwi, 2015
Temat postu: 10x6 vs 9x7
Hey.

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat tych silników.

Przy założeniu że użytkowany jest w tych samych warunkach:
1. Jak będzie różniła je prędkość maksymalna ?
2. Który z nich będzie bardziej energooszczędny (dojedzie dalej) ?
3. Czy wyczuwalne będą różnice w momencie
a) przy podjazdach na strome wzniesienie
b) przy szybkim ruszaniu
4. Który z nich będzie się bardziej grzał ?
5. Czy wystąpią różnice w poziomie głośności ?
6. Czy 9x7 przyjmie bez problemu (po wymianie przewodów) ~66V / 45A
7. Który z nich lepiej się sprawdzi w terenie miejskim przy kołach 26 cali i masie rowerzysty ~90 ?

.

Tomas - Czw 02 Kwi, 2015

Helo jest tu kto?
atomek1000 - Czw 02 Kwi, 2015

Tematy były już wielokrotnie omawiane na forum dlatego pewnie nie chce się nikomu znowu wyjasniac. Wszystko zależy od tego jak uzytkujesz rower bo nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Weź 10x6 jak większość osob i reszta się nie martw
Tomas - Czw 02 Kwi, 2015

Pytam głownie dlatego bo ostatnio usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd (dojedzie dalej). Generalnie skłaniam się ku 10x6 ale powyższa opinia mnie zaintrygowała.
Adamo - Czw 02 Kwi, 2015

250 watt ma jeszcze mniejszy apetyt :mrgreen:
Po co kombinować z otwartymi drzwiami ale rób jak chcesz :smile:

kondzio927 - Czw 02 Kwi, 2015

Tomas napisał/a:
usłyszałem wypowiedź że 9x7 ma sporo mniejszy apetyt na prąd

...wolniej jeździ to ma mniejszy apetyt... :wink:

jaco - Pią 10 Kwi, 2015

A pytanie trochę z innej beczki, czy da się rozpoznać bez ściągania obudowy z jakim silnikiem 9C mamy do czynienia mając go w ręce ? Czy to jest 10x6 8x8 czy 7x9.
tas - Pią 10 Kwi, 2015

Z opisu na obudowie?
atomek1000 - Pią 10 Kwi, 2015

Mierzenie oporu miedzy fazami
glebor - Pon 01 Cze, 2015

Podepnę się pod temat, żeby nie robić śmietnika, natomiast mam nieco inne pytanie -
Czy silnik który ma moc 250W na 36V i około 330W na 48V jeżdżąc z prędkością 37km/h będzie bardziej ekonomiczny niż silnik na 500W 36W i 800W na 48 jeżeli będziemy jechać z tą samą prędkością - zakładam, że silnik 800W na 48V jest szybszy i jego możliwości będą stłumione manetką do np 60%.

Silnik na 330W powinien mieć teoretycznie cieńsze uzwojenia, więc podczas równej prędkości powinien pobierać mimo wszystko mniejszą moc jak wy sądzicie? Bo mam starszego continenta który użytkował mój tata a teraz jest opcja żebym się z nim zaprzyjaźnił jeżeli miałby jechać 37km/h i zrobić zasięg z tą samą prękością np 1,5X więcej niż taki 800W przy tej samej prędkości, to bym go chętnie przygarnął.

tas - Pon 01 Cze, 2015

Jeśli weźmiesz 3 identyczne rowery z identyczną wagą, ale różniące się mocą, czyli:

Rower 1: 4000W
Rower 2: 800W
Rower 3: 350W

I wszystkie pojadą obok siebie z taką samą prędkością zawierającą się w optymalnym zakresie dla wszystkich, np 30km/h to wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans i nie będzie różnic w zużyciu miedzy nimi

To ludzie jeżdżą ekonomicznie lub nie ekonomicznie, a nie silniki.

MARCIN - Pon 01 Cze, 2015

Warto dodać, że to, co pisze tas, jest słuszne tylko w przypadku takich samych silników pod względem parametrów. Czyli wszystkie o tej samej mocy znamionowej itp. itd.
Jeśli silniki będą różnić się konstrukcyjnie, to każdy będzie miał inną sprawność przy tej jednej stałej prędkości. Tak więc niekoniecznie zużyją "dokładnie taką samą energię".

tas - Pon 01 Cze, 2015

Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3%

MARCIN - Pon 01 Cze, 2015

tas napisał/a:
Możesz rozwinąć, dlaczego moc znamionowa i konstrukcja (nawój) zauważalnie wpływają na zużycie energii w przypadku takim jak opisałem powyżej?
30km/h spełnia warunek wysokiej efektywności dla każdego silnika. Mowa o różnicach zauważalnych, a nie matematycznych 3%


Jasne, że mogę.
Otóż każdy silnik posiada określoną sprawność. Domyślnie podawana jest sprawność przy obrotach znamionowych i mocy znamionowej. Jeśli silniki różnią się konstrukcyjnie, to ich znamionowy "punkt pracy" musi być różny (inny dla każdego z silników). Tak więc jakaś dana prędkość obrotowa dla jednego wypadnie przy największej sprawności, a dla innego silnika wypadnie przy sprawności mniejszej. Prócz tego producenci różnie przykładają się do budowy i choćby z tego powodu dwa silniki o tej samej mocy znamionowej mogą mieć różną sprawność.

Jeśli piszesz:
tas napisał/a:
wszystkie rowery będą pobierały dokładnie taką samą energię na jazdę, przejadą dokładnie taki sam dystans

to trzymam się Twojego słownictwa bardzo dokładnie. Jeśli coś jest "dokładnie takie samo", to wielką różnicę robi odchyłka 3%. Sam pomyśl: bank zamiast 5% odsetek od lokaty oferuje Tobie 2%. Niby niewiele, ale jest różnica? To nie jest dokładnie tyle samo.

tas - Pon 01 Cze, 2015

A możesz napisać językiem zrozumiałym dla każdego jakiś artykuł o silnikach, sprawnościach, prądach co by każdy rozumiał takie zależności pod kątem ebajków?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group