To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - 10x6 vs 9x7

qaz33 - Pon 06 Lip, 2015

Jezeli chodzi o praktyke to moj ojciec spalil jakis czas temu silnik NC kasete przy 1000W gdzie podobno ten ma nominalnie 1200W mocy ciaglej. Od tego czasu nie patrze juz na waty tylko na temperature silnika.
MARCIN - Pon 06 Lip, 2015

glebor, dla mnie nie jest to takie proste jak prawo Ohma (tzn. jak prawo Ohma dla obwodów prądu stałego). Jeśli masz sterownik z ograniczeniem prądowym, a chyba wszystkie takie produkują, to nie uzyskasz przepływu prądu o większym natężeniu choćbyś zwiększył napięcie tysiąckrotnie (pomijam wytrzymałość na przebicie :wink: ). Silniki BLDC to silniki prądu zmiennego i pasuje uwzględnić w prawie Ohma człon reaktancyjny związany z indukcyjnością uzwojeń. Przy różnych częstotliwościach zasilania zmienia się reaktancja uzwojeń, a co za tym idzie zmienia się także impedancja (będąca sumą rezystancji i reaktancji), więc zmienia się również pobierany prąd pomimo w miarę stałej wartości rezystancji uzwojeń.
qaz33 - Pon 06 Lip, 2015

Tak, dodam jeszcze ze wraz z temperatura rezystancja uzwojen rosnie a sprawnosc calego silnika maleje.
Silnik wolnoobrotowy od NC bez problemu mozesz zasilic i z 150V tylko trzeba przy tym kontrolowac prad a zwlaszcza temperature.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group