To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Nowości EV - Akumulaory aluminiowe
bartek - Śro 08 Kwi, 2015 Temat postu: Akumulaory aluminiowe Dzisiaj w rmf-ce słyszałem, a tutaj info:
http://zmianynaziemi.pl/w...adowac-w-minute
https://www.youtube.com/watch?v=RWZE2Bh48fM
Anonymous - Śro 08 Kwi, 2015
Nie podają nic na temat pojemności.
dejvo - Śro 08 Kwi, 2015
Z artykułu w Nature.
http://www.nature.com/nat...ature14340.html
"The cell exhibits well-defined discharge voltage plateaus near 2 volts, a specific capacity of about 70 mAh/g and a Coulombic efficiency of approximately 98 per cent.
The cathode was found to enable fast anion diffusion and intercalation, affording charging times of around one minute with a current density of ~4,000 mA/g (equivalent to ~3,000 W /kg), and to withstand more than 7,500 cycles without capacity decay.
Czyli całkiem nieźle
gienek333 - Śro 08 Kwi, 2015
Ja pracuję nad bateriami z wieczek od jogurtów (pierwotne), ale ciężko mi idzie, bo żona mi je ciągle wyrzuca
leoxxx - Czw 09 Kwi, 2015
W minutę naładuję tę baterię ładowarką od samsunga 2A? Czy może będzie specjalna ładowarka to 100A?
bartek - Czw 09 Kwi, 2015
A no właśnie... Wszyscy tylko się chwalą jakie to super aku wymyślili, a rozwiązań na małe szybkie ładowarki jak na razie nie widać.
Kiedyś gadałem z Gościem i dziwił się dlaczego te aku w rowerach tak długo się ładują - Mówił że ma wkrętarkę z aku li-ion i on do pełna ładuje się w pół godziny.
Tak, ja też mam taką wkrętarkę co się szybko ładuje, ale ładowarka do niej jest praktycznie takich rozmiarów jak narzędzie, a od bateryjki to jest ze 4x większa.
Nic dziwnego że ładowarka wielkości "paczki fajek" tak długo ładuje akumulator rowerowy.
Owen27 - Czw 09 Kwi, 2015
@bartek
Li-po można naładować w jakieś 12min(CC), czemu nikt tego nie robi?
Turnigy można ładować max 5c więc dla pakietu 16s3p jest to 75A x 65,6V = 4920W. Prawie 5kW! Jakie to będzie wielkie, ile będzie kosztować, z sieci będzie brać ze 20A więc z czego to zasilić.
Do tego dochodzi sprawa żywotności pakietu.
Pykacz - Czw 09 Kwi, 2015
Niech lepiej wymyślą w miarę akceptowalne cenowo ogniwa o większej pojemności , wydajne prądowo nawet na tym poziomie co teraz bo to jest wystarczające nawet do napędzania Tesli S jak widać . Szybsze ładowanie nie jest aż tak ważne bo da się to obejść np tym że jeśli będzie aku pojemniejsze ze 2-4x od tego co mamy teraz to potrzeba szybszego ładowania niż teraz straci w większości przypadków na znaczeniu .
tas - Czw 09 Kwi, 2015
3 bajki ładowane w bloku i cały budynek nie ma prądu, trzeba by przyłącze przemysłowe
Pykacz - Czw 09 Kwi, 2015
tas napisał/a: | 3 bajki ładowane w bloku i cały budynek nie ma prądu, trzeba by przyłącze przemysłowe |
Wystarczy że masz aku pojemniejsze ze 2-4x niż obecnie i sprawa załatwiona w większości przypadków . Bo i tak tego co naładujesz np w nocy nie zużyjesz w ciągu dnia .
Szybsze ładowanie niż mamy obecnie jest nam znacznie mniej potrzebne niż większa pojemność . Takie moje zdanie .
irrs - Czw 09 Kwi, 2015
Takie ladowanie ucywilzowaloby "tankowania" aut elektrycznych w trasie.klik
bartek - Czw 09 Kwi, 2015
Pykacz napisał/a: | Wystarczy że masz aku pojemniejsze ze 2-4x niż obecnie i sprawa załatwiona w większości przypadków. |
I tak i nie... Fakt że zwiększenie pojemności 2-4x załatwiło by sprawę małych zasięgów nie akceptowalnych przez większość społeczeństwa. Do tego podniesienie bezpieczeństwa, niezawodność i idiotoodporności... To już by było jak z bajki.
Ale cały czas pozostaje kwestia ładowania. Przy 4x większej pojemności, ładując aku podobnymi ładowarkami jak obecnie to będzie ładowanie trwało też 4x dłużej. A chcąc ładować szybciej to trzeba mieć "ładowarkę stacjonarną" wielkości małego pudła PC-ta.
gienek333 - Czw 09 Kwi, 2015
Wyobraźmy sobie, że istnieje taki standard 48V DC, panele słoneczne zasilają sieć i aku stacjonarne, wiatraki nie muszą być synchroniczne itd. Ładowarka 5 kW może być zrobiona na 1 tranzystorze i mieć wielkość pudełka od papierosów, samochody również mają instalację 48V. Dlaczego 48V, ponieważ jest to tzw. napięcie bezpieczne (naładowane aku dobijają do 60V).
AdamM - Czw 09 Kwi, 2015
bartek napisał/a: | Ale cały czas pozostaje kwestia ładowania. Przy 4x większej pojemności, ładując aku podobnymi ładowarkami jak obecnie to będzie ładowanie trwało też 4x dłużej. A chcąc ładować szybciej to trzeba mieć "ładowarkę stacjonarną" wielkości małego pudła PC-ta. |
Niby tak, ale z drugiej strony jak by się to spopularyzowało można by podjechać na "stację prądową".
irrs - Pią 10 Kwi, 2015
To nic. Jakby były takie stacje prądowe i takie baterie to by się wrzucało te aku do wiaderek i w przypadku braku prądu w domu by się krzyczało do najniższego rangą członka rodziny:
"Józek! Przynieś ze dwa wiadra prądu!
|
|
|