To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Łączenie równoległe identycznych pakietów

tkoko - Pią 26 Cze, 2015

W tym wypadku nie uruchomi się tylko ładowarka, lecz moim zdaniem jest to mało prawdopodobne bo prąd odcięcia BMS'a dla Li-Iona jest niższy.
W załączniku info dotyczące aku żelowego i graniczne parametry
− napięcie końcowe ładowania nie powinno przekraczać 15V, (dla aku 12V)
− maksymalny prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3C.

Anonymous - Sob 27 Cze, 2015

Teoretycznie akumulatory nie powinny mieć mniej, niż 21V, bo to napięcie odcięcia kontrolera. Jak postoją, to napięcie i tak idzie trochę w górę. Dziwnym trafem można wymienić aku li-ion w rowerze na żelowe i nawet ładowarka i kontroler będą pasować ;)
W jednym już tak zrobiłem, tylko ładowarka jest dedykowana do żeli. Rower działa normalnie, jedynie ostatnia kontrolka na wyświetlaczu szybciutko gaśnie, ale rower jeździ normalnie. Zrobię nowy temat i powrzucam zdjęcia sprzętów, z którymi się teraz męczę ;)

WojtekErnest - Sob 27 Cze, 2015

zeeltom napisał/a:
..jedynie ostatnia kontrolka na wyświetlaczy szybciutko gaśnie, ale rower jeździ normalnie. Zrobię nowy temat i powrzucam zdjęcia sprzętów, z którymi się teraz męczę ;)

To że szybciej gaśnie to nie dziwi, bo jednak obciążony taki aku prądem 10-12 A zapewne powoduje że napięcie jest 24-25V. To więc oznacza dla wskaznika naładowanego Li-ionu spadek o ok 5-6V, więc wskazuje osłabiony aku. Ale najwazniejsze że działa, jeżdzić się da :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group