To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
bloodyopel - Pon 20 Kwi, 2015 Temat postu: [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź Witajcie. Chciałbym wyjść z inicjatywą takiego tematu. Czasem pewne krótkie pytania nie wymagają zakładania nowych tematów, lub są po prostu zadawane na shoutbox'ie i po dniu czy dwóch giną bezpowrotnie Widziałem takie ogólne zbiorcze tematy szybkich pytań na innych forach i sprawdza się to bardzo dobrze.
Jeśli się spodoba to prosiłbym moderatorów o podpięcie / przeniesienie w odpowiedniejszy dział; no a jeśli nie to kosz
To może sam zacznę
Na jakiej zasadzie działa w chińskich sterownikach przełączanie prędkości 50-100-120%? I czy można sobie na stałe zewrzeć 120% czy na dłuższą metę będzie to szkodliwe dla sterownika?
tas - Pon 20 Kwi, 2015
100% sterownika odpowiada 80% jego możliwości., 120% to tak naprawdę napięciowe wysterowanie na 100% zakresu.
Co ciekawe, fabryczne sterowniki mają w większości ustawione na 80% mocy i dopiero "odblokowanie" (złaczka "3 speed)" daje im mocy przybywaj
atomek1000 - Wto 21 Kwi, 2015
Sterują napieciowo wiec przyspieszenie masz to samo tylko predkosc ograniczona
piotrrs11 - Wto 21 Kwi, 2015
Właśnie, jak to do końca działa - rozumiem że mając sterowanie prądowe ustawiam prąd i prędkość zmienia się w zależności od tego na ile prąd pozwala.
Dlaczego przy sterowaniu napięciowym prędkość nie jest stała <tempomat> (a prąd dawkowany odpowiednio aby ją utrzymać) ?
tas - Wto 21 Kwi, 2015
Bo sterowanie "napięciem" jest tanie i sprawdzone. A sterowanie prądem luksusowe, unikalne, "drogie w produkcji". Sterowniki operujące na prądzie zazwyczaj mają też 20 innych ficzerów unikalnych więc ogólnie to są droższe urządzenia.
Rafał - Wto 21 Kwi, 2015
bloodyopel napisał/a: | Na jakiej zasadzie działa w chińskich sterownikach przełączanie prędkości 50-100-120%? I czy można sobie na stałe zewrzeć 120% czy na dłuższą metę będzie to szkodliwe dla sterownika? |
Wg mnie 50-100-120% jest zbedne. Sam mam taki i gdyby nie czas oczekiwania na indywidualne nastawy to napewno bym go nie kupil. Lepsze niz 120% w sterowniku jest zwiakszenie napiecia baterii.
50%-100%- dziala odrazu przy przełaczeniu, czuć roznice w mocy silnika, przyspieszeniu,
Natomiast 120% załacza sie dopiero jak na osiągnie się obroty bliskie maksymalnym na 100%. Nie dziala tak zero jedynkowo jak 50-100%. W przyspieszeniu nie ma roznicy wzgledem 100%, tylko czuc po pewnym czasie jakby turbo. Przełaczasz, mija jakies 2 sekundy i dopiero przyspiesza.
Na 120% sterownik zmienia timing silnika na ktorym on osiaga wieksza predkosc, ale okupione jest to nizsza sprawnoscia.
irrs - Czw 23 Kwi, 2015
Jaką muszę dać grubość przewodów balansujących na długości 2m jeśli chodzi o spadki napięcia? Czy mogę wziąć cokolwiek (znalazlem np długi kabel od komputera VGA) zamontować a potem kalibrować łądowarkę? Jestem zielony z elektroniki/elektryki. Czy nie przejmować się tematem bo ładuje Li-iony do 4.1 i odchyłki można pominąć.
bloodyopel - Czw 23 Kwi, 2015
Ja u siebie dałem ostatnio skrętkę UTP 4x2x0,5mm2, o długości około 1-1,5m. Jeszcze nie wiem czy są spadki ale po naładowaniu napięcia na pakiecie pokrywają się z ładowarkowymi więc chyba ok
irrs - Czw 23 Kwi, 2015
To by było ok, bo dla 10s wystarczyłby jeden kabelek.
bloodyopel - Nie 26 Kwi, 2015
Może niekoniecznie ebajkowe ale jak najbardziej "litowe" pytanie.
W różnych drobnych urządzonkach zasilanych 1s siedzą małe płytki - zabezpieczenia ograniczające prąd oraz odcinające poniżej zadanego napięcia czyli 2,8V czy 3V. Jak nazywają się takie układziki i czy można je kupić bądź z czegoś po taniości wygrzebać (zakupy w Chinach jak najbardziej wchodzą w grę)? Buduję przenośny głośniczek BT na słabszych 18650 i nie chcę od razu pchać do konstrukcji alarmu 8s tylko właśnie potrzebuję takiego zabezpieczenia które odetnie mi zasilanie poniżej zadanego napięcia.
maciex93 - Nie 26 Kwi, 2015
Takie cudo np https://www.fasttech.com/...-for-16650-rech
Adam Wysokiński - Nie 26 Kwi, 2015
Po co zaraz z chin
http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=24384
bloodyopel - Nie 26 Kwi, 2015
2,4V - 2,5V; nie za nisko trochę? A do lipo też coś takiego jest z wyższym napięciem odcinania?
Yin - Nie 26 Kwi, 2015
Zmieniłem sterownik z 48v 40A na 60V 50A Jeżdżę na Nine Continent RH2806 (10x6). Pikacz pokazuje maksymalny prąd chwilowy 60A - potem w czasie jazdy oscyluje między 30-40A. Po 10 km jeździe miejskiej z wspomaganiem pedałowaniem silnik jest ledwie ciepły. Pytania:
-Czy 60A prądu chwilowego to nie za wiele na 9c? Jak interpretować słabe grzanie - mój silnik słabo oddaje ciepło na obudowę (źle) czy raczej takie obciążenie to dla niego tak mało że nie ma się od czego nagrzać ( dobrze ).
Pykacz - Nie 26 Kwi, 2015
Yin nie wiem w jaka obręcz masz go zaplecione i co dla Ciebie oznacza prąd chwilowy ale tatko jeździ na 12s Li-ion /Li-po sterownik przerobiony z 40A na 70A (czasami skoczy w piku do 78A przynajmniej tak Pikacz V1 pokazuje . Silnik 9c 10x6 (starego typu na wolnowbieg z NEXUNa) zapleciony w małe kółko wielkości 20cali (BMX 20x2,125). Przy takim prądzie chwilowym (u niego chwilowy to z 5-7sek a potem spada jak się już rozpędzi ) silnik się praktycznie nie grzeje a tatko nie kręci korbami nic i w górki też nieźle lubi pocisnąć . Prędkość max po równej drodze przy na max naładowanym aku to 40-42km/h. Jak trochę spadnie napięcie to stabilizuje się na 35-38km/h. Ten silnik jest stworzony do takich zastosowań i mimo takiego traktowania średnia zużycia energii wychodzi mu 12,5-14Wh /1km . Ten silnik jest genialny w tej konfiguracji .
|
|
|