To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Anonymous - Pią 11 Sie, 2017
Pytaj chłopaków z forum. Dorabiają różne szprychy na wymiar.
Perszing1800 - Śro 16 Sie, 2017
Wie ktoś czy można jakoś obliczyć jaka opona wejdzie do ramy?
Mi na tył wchodzi max 28x1.6 (700x40c) czy 42x622.
Chce to przepleść w zimie na koło 26 cali i mam zagwozdkę jaka największa opona wejdzie mi w tylni widelec,można to jakoś obliczyć?
Wiadomo że wraz z szerokością "rośnie"wysokość opony ale jak to policzyć,może ktoś wie?
xyz2a - Śro 16 Sie, 2017
Na wysokości obręczy dodaj 5-6 cm - i zmierz jaką masz szerokość widełek. Przykładowo będzie to 64mm - więc odejmujesz po 5mm na stronę (zapas na błoto/śnieg) i masz 54mm czyli 2.1 cala.
ajs - Czw 17 Sie, 2017
Koledzy, czy taka przetworniczka http://allegro.pl/przetwo...6824854183.html (w opisie do 40V) podoła instalacji 10s liion (max. 42V), ew. jakaś lekka przeróbka ?
xyz2a - Pią 18 Sie, 2017
Ile i jakie złącza/bezpieczniki potrzebuję aby zrobić kompletną instalację 60V z LiPo i GT-1500 45A.
Czy XT30 będzie ok czy może XT60?
Jest jeszcze SoftStart XT90-S Anti-Spark czy potrzebny? - ale wolę się dowiedzieć od kogoś kto ma sprawdzoną konstrukcję.
tas - Pią 18 Sie, 2017
Jeśli masz BMSa to ani bezpieczników ani softstartu się nie używa.
xyz2a - Pią 18 Sie, 2017
Standardowa konstrukcja z BMS-em.
tas napisał/a: | Jeśli masz BMSa to ani bezpieczników ani softstartu się nie używa. |
Domyślam się że złącza lutowane to najpewniejsza metoda łączenia przewodów - ale chciałbym mieć też możliwość wyjęcia baterii z puszki - bez konieczności rozlutowywania przewodów.
To w takim przypadku jakie jest optymalne rozwiązanie?
tas - Pią 18 Sie, 2017
Możliwość wyjmowania akumulatora z powodu...? codzienne? raz na rok?
Zdajesz sobie sprawę, że fakt wyjmowalności akumulatora w sytuacji, jeśli to nie jest absolutnie niezbędnie konieczne do funkcjonowania powoduje realne ryzyko pożaru lub innych strat? Nie jest to warte "możliwości" jego wyjmowania.
Nie mówię o złączach, one miedzy akumulatorem i Sterownikiem mogą być, np popularne XT60)
Mówię o bezpieczniku i softstarcie i jego bezużyteczności w prawidłowo zbudowanych (i nie wyjmowalnych) instalacjach z BMSem
Tomas - Pią 18 Sie, 2017
A co przeszkadza bezpiecznik (eska) w instalacji ? Jak jest prawidłowo skręcona i zamontowana nie zwiększa ryzyka pożaru tylko zdecydowanie je zmniejsza. BMSy z racji na złożoność nie są niezawodne i przekonało się już u nas kilku kolegów.
tas - Pią 18 Sie, 2017
To ja zadam inaczej, w czym taka Ska ma pomóc?
Czy jest szybsza niż BMS w odłączeniu? nie jest, jest 1000x wolniejsza.
A w czym przeszkadza?
- po kilku przełączeniach będzie się kleić
- nie każda eska działa na DC>48V
- ryzyko grzania wewnątrz przy prądach maksymalnych
- ryzyko luzowania styków i grzania złącz
Eska nie wpływa na pożar tylko wyjmowalny akumulator to robi
piwko7 - Pią 18 Sie, 2017
Panowie, gdzie znajdę rękawy, rurki termokurczliwe dużych rozmiarów >220mm szerokości.
Chce zabezpieczyć całą baterię w ten sposób.
Polecacie jakichś dostawców z ebay, alli ?
W Polsce ciężko coś takiego dostać.
maniekrox - Pią 18 Sie, 2017
Ja mam takie, odezwę się na priv
kemsone - Sob 19 Sie, 2017
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość
Od dłuższego czasu interesuje się ebajkami i wiele dziwnych pytań chodzi mi po głowie Mianowicie chciałbym wiedzieć jak policzyć realne zużycie prądu ? Wiem że na ten aspekt składa się wiele czynników, czyli: masa pojazdu, waga kierowcy, ukształtowanie terenu czy warunki atmosferyczne. Wiele osób pisze że jego pojazd zużywa np. 15 kwh/km. Jak to rozumieć ? Wiem że jedna kwh to 55gr, ale nie wiem jak powinienem to policzyć żeby wyszła mi realna kwota.
Dlugas - Sob 19 Sie, 2017
kemsone napisał/a: | Wiele osób pisze że jego pojazd zużywa np. 15 kwh/km. |
Nie 15kWh tylko 15Wh lub 0,015kWh
15kWh/km zużywa czołg z lekkiej górki
kuba321 - Nie 20 Sie, 2017
Cześć
Jaką prędkość roweru mogę uzyskać z silnikiem w kole 250w 24v na kole 26 cali ze wspomaganiem nogami, a jaką przy silniku 500w 24v?
|
|
|