To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - LIMBER BIG BOY
bloodyopel - Wto 21 Kwi, 2015 Temat postu: LIMBER BIG BOY Witajcie. Przyszła i kolej na mnie aby zaprezentować swoje wypociny
A teraz może w telegraficznym skrócie:
- rower Limber Corado 29er w rozmiarze ramy 21"; wszystko zostawione ori oprócz opon, które wymieniłem z 2,3" kostek na 2,0" semi slicki
- silnik 9c białas 7x9, zapleciony w oryginalną obręcz na szprychach 2.0mm
- sterownik chinol 45A
- pakiet 14s3p - zbudowany z naszych ulubionych ogniw 5Ah, które nabyłem od kolegi Pykacza
- na pokładzie pikacz (póki co v1.2b, zaktualizuję kiedyś przy okazji)
- brak BMS, ładowanie ładowarką imax b8+, wyprowadzone gniazdo DB25 do ładowania upraszcza ten proces do maksimum, nie trzeba nic rozkręcać by dostawać się do kabli
- wyciągnięte przewody z wtyczkami do alarmów, które będą leżakowały w małej sakiewce przy kierownicy
- skrzynka wykonana trochę inaczej bo ze sklejki drewno w obróbce jest najbliżesze memu sercu więc padło na ten materiał. Trójkąt wykonany z bodajże 10cm paska sklejki 12mm, boczki to sklejka 4mm. Wszystko lakierowane kilka warstw i oklejone super oryginalną folią carbonową
Wrażenia po pierwszej jeździe:
- nie jest to demon prędkości bo rozpędza się ze mną na pokładzie do około 39-40km/h i w trybie "120%" do 43-44km/h
- mimo powyższego silnik rwie do przodu bardzo przyjemnie, a że ma dość lekko to brak wyczuwalnego wzrostu temp po kilku km jazdy po równym z max prędkością
- najbardziej optymalna pod względem ekonomicznym jazda plasuje się w okolicach 30-33km/h więc chcąc wyciągnąć maksymalne zasięgi i nie być zawalidrogą rowerowym dobrze że wybór padł właśnie na silnik 7x9 - choć czasem "dla poklasku" tego Vmax brakuje
Plany na najbliższą przyszłość:
- JEŹDZIĆ JEŹDZIĆ JEŹDZIĆ
- zamontować przetworniczkę na 12V
- zamontować oświetlenie
- psiknąć pianką wokół pakietu, bo póki co jest w otulinie folii bąbelkowej
- nakleić nazwę rowerka na skrzynkę co by tak ponuro nie wyglądała
- zabrać się wreszcie za dokończenie własnego komputerka rowerowego
Jeszcze fotka typu "pokaż kotku co masz w środku", czyli cały bajzel
Oraz skrytka na hebel i gniazdo ładowania:
PiotrW - Wto 21 Kwi, 2015
spoko sprzecik
rozumiem ze silnik z montazem na kasety?
jaki zasieg? i przy jakiej predkosci przelotowej.
Duze zuzycie prądu przy Vmax?
bloodyopel - Wto 21 Kwi, 2015
PiotrW, tak jest
Póki co nic z tych rzeczy nie wiem, za mną dopiero pierwsze ładowanie i kilkanaście kilometrów jazdy
Jedyne co wiem to przy prędkości max zużycie energii oscyluje w granicach 600W, ale przy 30km/h jest już połowa tego, okolice 320W
atomek1000 - Wto 21 Kwi, 2015
jakim prądem ładujesz przez to złącze DB25 ? Ilu pinów do prądowych używasz? Mierzyłeś spadki napięć?
bloodyopel - Śro 22 Kwi, 2015
Max co potrafi ładowarka to 5,7A w początkowej fazie ładowania. To co wygospodarowałem z pinów DB25 to po 4 piny na + i - oraz 5 pinów na odczep w połowie. Tas ładował jeden ze swoich rowerów na jeszcze mniejszej ilości (bodajże 3 i 4 piny) więc myślę że jest ok. Ale spadków napięć nie mierzyłem jeszcze, po prostu po 3h ładowania nie czuć jakiejkolwiek zmiany temp na wtyczce więc jakichś dużych strat nie ma. Ale oczywiście przy czasie pomierzę
Tomas - Śro 22 Kwi, 2015
Przyjemnie popatrzeć a jeszcze przyjemniej pojeździć
Darki - Śro 22 Kwi, 2015
Udana konstrukcja. Gratulacje!!!
tas - Śro 22 Kwi, 2015
Biały kolor się nawet fajnie komponuje
Faktycznie, nazwa na skrzynce byłaby super.
AdamM - Śro 22 Kwi, 2015
bloodyopel, w jaki sposób wykonałeś skrzynkę?
bloodyopel - Śro 22 Kwi, 2015
pasek sklejki 12mm o szerokości 10cm docinany na wymiar, skręcany czarnymi wkrętami i klejony na wilok. Potem szlifowanie zgrubne zaokrągleń na rantach, szpachlowanie szpachlą do drewna i ponowne szlifowanie na gotowo. w czoło wkręcane dwugwinty, coś takiego
boczki wycięte z grubsza na wymiar, poznaczone otwory, skręcone i poszlifowane na gotowo. Kilka warstw lakieru aby było w miarę wilgocioodporne (niestety od tego zabiegu boczki złapały lekką "łódkę", ale po skręceniu się prostuje) i na koniec folia a'la carbon.
Klapka schowka na zawiasie a z drugiej strony doklejony mały magnes neodymowy aby się ładnie trzymała bez żadnych zaczepów, zapinek itp
Jak znajdę na dysku jakieś zdjęcia z budowy skrzynki to powrzucam
AdamM - Śro 22 Kwi, 2015
Jakbyś znalazł to wrzuć koniecznie.
bloodyopel - Pon 27 Kwi, 2015
Niestety póki co gdzieś mi się stare zdjęcia z telefonu zawieruszyły, muszę poszukać po pendrive'ach :/
A tak z dziś, wjechał pikaczowy licznik i napisy na skrzynce
piotrrs11 - Pon 27 Kwi, 2015
Ten napis imo trochę kiczem zalatuje
Poza tym - całkiem ładna konstrukcja
MixhaL - Wto 28 Kwi, 2015
a mi się napis podoba ale kolory nowych silników to jakaś pomyłka.
bloodyopel - Wto 28 Kwi, 2015
Napis wykonany z tego co miałem w domu - srebrna folia a'la carbon, którą oklejałem pikacza. Imo biała byłaby ładniejsza no ale póki co jest taka co miałem pod ręką czcionka dopasowana do tej którą pisane jest logo producenta - LIMBER.
Swoją drogą, jeśli ktoś chciałby zgrywać style czcionek a nie zna nazwy to polecam https://www.myfonts.com/WhatTheFont/ działa bardzo dobrze jeśli odpowiednio przygotujemy obrazek
@MixhaL, mi akurat biały silnik ładnie komponuje z innymi białymi dodatkami, ale jeśli komuś nie za bardzo pasuje kolor, a nie chce trwale przemalowywać to polecam specyfik o nazwie PLASTIDIP czyli tak jakby folia w sprayu. Nałożyć 3-4 warstwy wybranego koloru i jeździć. Jak się znudzi to po prostu odkleić jak folię i mieć silnik jak nowy
|
|
|