To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Twój E-BIKE marzeń.
bloodyopel - Wto 12 Maj, 2015
tas, Każdy dąży do coraz lżejszej konstrukcji a tu na odwrót, chciałoby się cięższego Oczywiście masz rację co do tego, ale waga w górę to akurat nie problem, kilka kg ołowiu w ramę
Tomas - Wto 12 Maj, 2015
tas napisał/a: |
Aktualnie wiem o kilkunastu, które się budują, i kilkunastu które będą budowane. Więc ten sezon dopiero zapoczątkuje nową równoległą gałąź elektryfikacji customowych superbajków. Jak ludkowie pobudują i się pochwalą to dopiero zobaczysz jak niektórzy definiują zwieńczenie elektryfikacyjnego hobby |
No super. Szkoda tylko że pewnie nie wielu z nich opisze swój projekt na forum
.
tas - Wto 12 Maj, 2015
I tak to musi nastąpić, bo to naturalna konsekwencja elektryfikacji - specjalizacja konstrukcji.
Po prostu nadganiamy pełną parą takie electotransport czy endless
Za 3 miesiące sam zobaczysz jakie konstrukcje będą opisywane i pokazywane
Aż strach pomyśleć co będzie za rok, dwa, pięć lat :>
Tomas - Wto 12 Maj, 2015
tas napisał/a: |
Za 3 miesiące sam zobaczysz jakie konstrukcje będą opisywane i pokazywane
Aż strach pomyśleć co będzie za rok, dwa, pięć lat :> |
To trzeba zbierać kaskę bo nowe inspiracje będą
Co ja gadam najpierw moją "Truciznę" muszę zrobić i nic nie spalić przy okazji
.
ap0f1s - Wto 12 Maj, 2015
Swojego roweru jeszcze nie dokończyłem, a już w głowie tli się myśl o następnym. Dla mnie największym upgradem będzie custom rama. Obecnie mam 19 cali HT i wszędzie ciasno i mało miejsca. Zawsze gdzieś braknie 1cm. Jestem ciekaw jak jeździ się takim maszynami. To jednak trzeba poczuć na własnej skórze.
jedrula - Czw 14 Maj, 2015
Jestem ciekawy budujących się konsttrukcji, za rok bezapelacyjnie zbuduje nowego ebajka... Tez myslałem o motorze 125c, ale teraz już wiem że całąkase włoże w rower
Musi być :
- ładny
- szybki na tyle że zrywa kółka na starcie
- szybki na tyle żeby gonił do 80km/h
- wygodny :żeby brał większość krawężników
- nie musi być lekki
- nie będzie jeździł po lasach tylko po asfalcie
- wodoodporny
- nie musi być tani ani ekonomicznie uzasadniony
- musi dawać mega frajde
ps
od dziś 500zł co miesiąc do skarpety
Pykacz - Czw 14 Maj, 2015
jedrula napisał/a: | Jestem ciekawy budujących się konsttrukcji, za rok bezapelacyjnie zbuduje nowego ebajka... Tez myslałem o motorze 125c, ale teraz już wiem że całąkase włoże w rower
Musi być :
- ładny
- szybki na tyle że zrywa kółka na starcie
- szybki na tyle żeby gonił do 80km/h
- wygodny :żeby brał większość krawężników
- nie musi być lekki
- nie będzie jeździł po lasach tylko po asfalcie
- wodoodporny
- nie musi być tani ani ekonomicznie uzasadniony
- musi dawać mega frajde
ps
od dziś 500zł co miesiąc do skarpety |
A ja to wszystko w zasadzie już od jakiegoś czasu mam i im dłużej jeżdżę tym bardziej myślę że nie tędy droga . Na razie tylko taka myśl się tli bo zbiera się to fajnie ale w lesie po górkach przy tej masie i szerokości kapcia 2,75 x16 z bieżnikiem uniwersalnym w połowie podjazdu traci przyczepność . Lekkie to strasznie telepie na szybkich nierównościach o stabilności przy prędkości max na asfalcie już nie wspominając . Dlatego najprawdopodobniej będzie Moto na największej możliwie ramie od 125-ki do tego silnik 8kW mocy nominalnej i napęd łańcuchem na koło by zredukować obroty i zyskać na sprawności w dolnych jego rejestrach. Nm większy z tego to tylko skutek uboczny bo i tak jest go w nadmiarze (pewnie skończy się na obcięciu prądu do niższej wartości) . No i sterownik ten co jest czyli Sabvoton 96150 i aku skonfigurowane na 60Ah 118V czyli jakieś 29s przyładowaniu do 4,05V/celę . Rama kupiona wszystkie części w zasadzie mam więc działam bo widzę że ta droga nie ma sensu zwłaszcza że zero ubezpieczenia i 100% nielegalności a to chyba ważniejsze przy tych mocach co mamy niż możliwość od wjechania na chodnik czy ścieżkę rowerową (ja i tak w tym zestawieniu co mam jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie i w terenie leśnym ).
Tomas - Czw 14 Maj, 2015
E no to już nie rower (marzeń) tylko motor Możliwość jazdy po ścieżce rowerowej to chyba dla mnie priorytet
maniekrox - Czw 14 Maj, 2015
Pykacz widzę buduje KTM'a Freeride E:D
Pykacz - Czw 14 Maj, 2015
maniekrox napisał/a: | Pykacz widzę buduje KTM'a Freeride E:D |
Tylko z konieczności . Bo gdzieś te aku trzeba upchnąć no i trzeba się korb pozbyć by legalnie rozwinąć te 120km/h . A oglądałem już kilka "pierdziawek" o pojemności 125cm3 15KM i to się nie nadaje do niczego (Nm tak nędzny że normalnie płakać się chce) do tego śmierdzi a najgorsze że hałasuje nie wiadomo w jakim celu jak można bez .
tas - Czw 14 Maj, 2015
Weź się ściągnij z takim 125cm to zobaczysz jaka jest przepaść przy odejsciu xD
Pykacz - Czw 14 Maj, 2015
tas napisał/a: | Weź się ściągnij z takim 125cm to zobaczysz jaka jest przepaść przy odejsciu xD |
Z takim 125 legalnym na prawko B ? Nie dziękuję szkoda zachodu . No chyba że takie KTM 125 lub MZ125 które to mają te 15KM rzeczywiście . Ale za taki hałas i smród to się nie opłaca .
Ostatnio kolega który na co dzień jeździ Raptorem ujeżdżał mój rower i miał oczy jak 5zł jak z dodania gazu wchodzi na koło i tak jedzie 10m tak jakoś w 5-6 sek ma prędkość max a to tylko 14s 150A . Mówił że takie coś by mu się przydało na dojazdy do roboty to by był w 5min . Jak by nie zobaczył to w życiu by nie uwierzył że elektryk tak może .
MARCIN - Pią 15 Maj, 2015
Pykacz dobrze mówi. Jeszcze popularny 9C w rowerze ma sens, bo ani nie rzuca się w oczy ani nie jest piorunująco szybki, ani bardzo ciężki. Ale te silniczki o mocach ciągłych 3 kW wsadzać do roweru to trochę przesada. Robi się z roweru typowy motorower albo nawet motocykl. A pedały są tylko po to, aby przeszkadzały. Mała masa to mniejsza stabilność, ubezpieczenie też ważna rzecz, a koszty budowy wysokie. Zdecydowanie taniej przerobić motorower lub motocykl (tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych?). Prowadzenie na pewno lepsze. I można wykorzystać pełną moc.
bloodyopel - Pią 15 Maj, 2015
MARCIN napisał/a: | tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych? |
Pewnie paradoksalnie aby przy możliwie jak największych wytrzymałościach były jak najlżejsze
MARCIN - Pią 15 Maj, 2015
bloodyopel napisał/a: | MARCIN napisał/a: | tak przy okazji: dlaczego akcesoria i części rowerowe są droższe od motorowerowych? |
Pewnie paradoksalnie aby przy możliwie jak największych wytrzymałościach były jak najlżejsze |
To argument producentów i wątpię w jego prawdziwość.
|
|
|