To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rower? Motocykl? gdzie leży granica? :)

tas - Śro 29 Kwi, 2015
Temat postu: Rower? Motocykl? gdzie leży granica? :)
Wiecie jakie parametry maja mocne ebajki...
Co w/g was definiuje czy rower pozostaje jeszcze rowerem?

Joki - Śro 29 Kwi, 2015

Przyjąłbym zgodnie z przepisami, do 250W - rower, V max do 45km/h - motorower.
2mirko2 - Śro 29 Kwi, 2015

Joki, chyba chodzi o subiektywną opinię :lol: Po lesie sobie możesz jeździć na czymkolwiek, nieważne jak byś to nazwał.
To chyba nie jest tak proste do zdefiniowania hehe

atomek1000 - Śro 29 Kwi, 2015

Posiadanie napedu noznego czyli pedalow i mamy rower :D
Patriko - Śro 29 Kwi, 2015

Moim zdaniem rowerem pozostaje pojazd, który ma pedały nie od parady ;)
tas - Śro 29 Kwi, 2015

A jadąc na rowerze 3kw czujesz się, jak na rowerze czy nie? ;)
sunman - Śro 29 Kwi, 2015

Biorac pod uwage czynniki "spowalniajace " to przy masie 230kg , 3 kapciach 2.5 , znacznej powierzchni czolowej , to subiektywnie uwazam ze te 3k to wciaz sprawna szosa ;)
Anonymous - Śro 29 Kwi, 2015

Co za różnica? Jak się leci na glebę, to i tak wszystko jedno :P
Patriko - Śro 29 Kwi, 2015

tas napisał/a:
A jadąc na rowerze 3kw czujesz się, jak na rowerze czy nie? ;)


Dopóki jadę do 30km/h ze wspomaganiem to tak :D

Tomas - Śro 29 Kwi, 2015

tas napisał/a:
Co w/g was definiuje czy rower pozostaje jeszcze rowerem?


Niestety ale też WYGLĄD.
Oprócz tego że musi mieć napęd rowerowy to musi wyglądać jak rower.
Skrzynka na baterie ma wyglądać jak firmowa i nie zwracać na siebie uwagi że przechodnie patrzą co to k... jest. Mają myśleć że to skrzynka na drobne bagaże.
Jeśli to rama typowo pod elektryka to ma być jak najmniej klocowata - wzorzec Stealth Fighter. Wygląda to jak zwykła (mocna) rama do DH.



Niestety mała skrzynka to mało prądu dlatego trzeba to wypośrodkować :wink:

P.S - jeśli chodzi o parametry to
V max do 60km/h (powyżej to już są prędkości dla motorów albo zawodowych kolarzy na zjazdach),
WAGA do 35kg żeby dało się to to unieść/wnieść (powyżej to nawet strach jak na wywrotce cię to przygniecie).

.

Anonymous - Śro 29 Kwi, 2015

Cienkie opony. Te wszystkie grube, to przypominają już motor.
Doctore - Śro 29 Kwi, 2015

Jedziesz sobie bomberem, 90km/h na niezabudowanym, nagle szafirowy powóz cie ściąga, a oni się pytają o prawko, a ty na to że nie masz, bo to rower, oni że nie bo 90km/h jechałeś, więc pokazujesz im pedały, na tym etapie zapada cisza po czym cie puszczają i zalecają zachować ostrożność.
Tak to wygląda w 99% przpadków :D

fineasz - Śro 29 Kwi, 2015

Tomas napisał/a:
tas napisał/a:
Co w/g was definiuje czy rower pozostaje jeszcze rowerem?


Niestety ale też WYGLĄD.
Oprócz tego że musi mieć napęd rowerowy to musi wyglądać jak rower.
Skrzynka na baterie ma wyglądać jak firmowa i nie zwracać na siebie uwagi że przechodnie patrzą co to k... jest. Mają myśleć że to skrzynka na drobne bagaże.
Jeśli to rama typowo pod elektryka to ma być jak najmniej klocowata - wzorzec Stealth Fighter. Wygląda to jak zwykła (mocna) rama do DH.

Obrazek

Niestety mała skrzynka to mało prądu dlatego trzeba to wypośrodkować :wink:

P.S - jeśli chodzi o parametry to
V max do 60km/h (powyżej to już są prędkości dla motorów albo zawodowych kolarzy na zjazdach),
WAGA do 35kg żeby dało się to to unieść/wnieść (powyżej to nawet strach jak na wywrotce cię to przygniecie).

.


Tu masz odświeżonego trochę Fightera :)

gienek333 - Śro 29 Kwi, 2015

Rower to max 250 W i do max 25 km/h (potem powinno się wyłączać). Motorower (homologacja), oraz rejestracja, ubezpieczenie i karta motorowerowa lub dowód (pow. 18lat). Moc max. 4 kW, prędkość tzw konstrukcyjna do 45 km/h (nie wiem, ale może być również ograniczenie masy). Pojazd "wolnobieżny"; prędkość konstrukcyjna do 25 km/h, prawo jazdy (od B, może też jakieś specjalne uprawnienia), ubezpieczenie OC (chyba że jest się rolnikiem, oni są "równiejsi"). Powyżej to albo motocykle, samochody itd. (prawo jazdy i OC). Mam wrażenie, że jakieś 90% "budowniczych" z forum działa poza prawem :cry: . Niestety aby legalnie przerobić rower na motorower trzeba zapłacić kilka tyś za homologację (robi to kilka ośrodków w PL), ale przecież "najważniejsze jest bezpieczeństwo" :wink: . Na koniec dodam że po 2 WŚ w Tokio panował głód. Jeden gość zakładał do rowerów silniki od wojskowych agregatów (jeździli na wieś po jedzenie), gość nazywał się Honda.
WojtekErnest - Czw 30 Kwi, 2015

gienek333 napisał/a:
...Na koniec dodam że po 2 WŚ w Tokio panował głód. Jeden gość zakładał do rowerów silniki od wojskowych agregatów (jeździli na wieś po jedzenie), gość nazywał się Honda.

No to pewnie robil to wbrew uwczesnemu prawu. Ciężkie jest życie NAS wynalazców :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group