To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Scott genius LT & bafang 48V 750W

scale - Śro 06 Maj, 2015
Temat postu: Scott genius LT & bafang 48V 750W
W końcu zacząłem budowę swojego pierwszego E-bike na ramie Scott Genius LT rozmiar L, Rama ta charakreryzuje się możliwością regulacji skoku za pomocą manetki zamonowanej na kierownicy. Rama oferuje 185mm skoku/110mm skoku lub całkowitą blokadę zawieszenia, damper jest dość nietypowy, gdyż jest rozciągany a nie ściskany, aktualnie czekam na nowe uszczelnienia.

Napędzany będzie zestawem Bafang 48V 750W (C961, tymczasowo zębatka 44T), zasilany pakietami Turnigy 12s2p (w plecaku). Nie udało mi się nigdzie znaleźć dokładnej wagi poszczególnych elementów zestawu Bafang więc korzystając z okazji zwarzyłem wszystkie elementy:
1. silnik Bafang 48V 750W (4186g silnik+przekładnia)
2. wyświetlacz C961 (176g)
3. Klamki hamulców z czylnikami (2x 107g dla hamulców na linkę, czujniki zdemontowałem by je zamontować na posiadanych hamulcach Formula The One
4. zębatka 44T (257g + osłona 44g, docelowo zębatkę zmienię na aluminiową)
5. śruby i blacha mocująca (155g, blacha docelowo aluminiowa)
6. Przewody połączeniowe (75g)
7. manetka gazu 45g (niestety pasuje tylko na prawą stronę kierownicy gdzie nie mam już miejsca)
8. Ramiona korby (417g, docelowo planuję ramiona karbonowe z wiekszym faktorem Q)
9. Czujnik prędkości (18g)

Przed montażem silnika musiałem wyciąć część mocowania ICSG, po założeniu silnika, okazało się że zębatka 44T ociera o tylny wahacz, więc zamontowałem dodatkową podkładkę pod suport psując linię łańcucha.

qaz33 - Czw 07 Maj, 2015

Uuu w normalnym rowerze niezachowanie lini łańcucha jeszcze ujdzie ale w midzie 750W to może już być problem.. Na twoim miejscu lekko bym rozgiął wahacz i przecentrował koło w ten sposób aby móc dosunąć kasete bardziej do zewnątrz. Inaczej bedzie ci się łańcuch strasznie szybko zużywać.
scale - Czw 07 Maj, 2015

Tymczasowo silnik wylądował w drugim rowerze (damper w serwisie), linia łańcucha się porawiła, silnik trochę lepiej się ułożył (jest wyżej), ale sztywność oryginalnych korb bafang pozostawia wiele do życzenia.

teraz linia łańcucha wygląda tak:



można to jeszcze poprawić stosując customową zębatkę np. http://www.alcedoitalia.i...-bbs01-e-bbs02/

sietaz - Czw 07 Maj, 2015

Widzę, że piastę też masz w klimacie EV :wink:
tumich - Czw 07 Maj, 2015

Dobra robota. Jestem wielkim fanem mid'a Bafanga :D
A propo nie celowałeś w wyświetlacz C965? Trochę bardziej nowoczesny i z czujnikiem światła. W dodatku wyszedł taki paradoks, żę jest tańszy poprzednika. Przynajmniej stąd co ja brałem.

scale - Pią 08 Maj, 2015

moje źródło chiało +30$ za C695, ale ten wyświetlacz mocno wystaje poza obrys kierownicy i w miom przypadku zapewne prędzej czy później bym go uszkodził. U mnie kokpit wygląda tak:

W kwestii poprawy linii łańcucha w zasadzie jedyna dostępna opcja to 42T, zębatki 36T nie posiadają ofsetu

scale - Sob 13 Cze, 2015

Za mną 400 km, głównie w terenie (Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra) zasięg baterii 10ah to max 40 km w terenie (asysta na poziomie 1-2). Na pełnym gazie przejechałem na asfalcie niecałe 30km, średnia prędkość 47,5km/h
w tym czasie uszkodziłem obejmę od przycisków, skrzywiłem ramię korby (zahaczyłem o pieniek),urwałem tylną przerzutkę (patyk w lesie)oraz wymieniłem łańcuch i kasetę gdyż łańcuch zaczął przeskakiwać. Czasami silnik się przekręcał na suporcie, więc nagwintowałem w korpusie przekładni otwór i przykręciłem do mocowania ICSG

P.S. ramy z wirtualnym punktem obrotu + mid drive 750W to zło

sannis - Sob 13 Cze, 2015

scale napisał/a:
(Rychleby, Mieroszów, Srebrna Góra)


Coś mi tu pachnie tzw. "ęduro"... Namieszałeś w bańkach snobom z emtb :mrgreen: ? Ja przy pierwszych próbach, cytując Pykacza, "burzę poukładany świat" MOCOtyklistom :mrgreen:

toft - Nie 14 Cze, 2015

Jest piękny...
Dlaczego virtualny pivot plus ten mid to zło?

scale - Nie 14 Cze, 2015

toft napisał/a:

Dlaczego virtualny pivot plus ten mid to zło?

łącznik jest najmniej sztywnym miejscem, podczas ruszania na "najmocniejszym biegu" rama się wygina, szczególnie na najmniejszej zębatce kasety
Warto też wspomnieć iż na blacie 44T trudno cokolwiek podjechać gdy braknie zasilania



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group