To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
newbe - Czw 14 Maj, 2015
Reasumując, poszerzyć otwór podkładki blokującej i jeszcze wyszlifować uchwyt ramy, tak aby podkładka była w takiej pozycji jak na rysunku 1 oraz zamontować torque arm?
Rys. 1. Pozycja nakrętki
Rys. 2. Zdjęcie poglądowe do doboru torque arm
Anonymous - Czw 14 Maj, 2015
W zwykłym rowerze niekoniecznie trzeba wciskać zagięcie podkładki do środka. Wystarczy, że to zagięcie oprze się na czymkolwiek blokując przekręcanie się podkładki przy ruszaniu rowerem.
W moim słoneczniku wygląda to trochę inaczej, bo mam również bieg wsteczny i blokada obrotu musi być podparta z obu stron.
tas - Czw 14 Maj, 2015
newbe, skąd pomysł, że ta podkładka ma blokować oś? Ona najczęściej nie blokuje osi i przecież nawet nie do tego służy...
Ona zadziała jeśli przez zaniedbanie bajka zrobisz sobie luz osi w haku. Uniemożliwi obrót osi.
Obrót osi w haku i wyskakiwanie osi z haku to są powiązane, ale 2 rożne sytuacje.
Zrób wszystko wedle wskazówek i kompletnie żaden torque arm jest niepotrzebny.
Widziałeś jak wygląda "blokada obrotu osi" w jednym z najmocniejszych silników rowerowych wedle producenta wskazany wystarczający?
qaz33 - Czw 14 Maj, 2015
A co to za silnik?
tas - Czw 14 Maj, 2015
Mxus FX40-45H.
Zresztą, jakby ktoś chciał taki silnik to myślę, że mogę zorganizować jakieś zamówienie grupowe forumowe za wzorem tych przeprowadzanych na Europę/USA na endless.
Może nie ma 50mm magnesów, ale ogólnie silnik dość dużo może
Tu jest opis, rysunki i filmiki z możliwościami:
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=63142
newbe - Czw 14 Maj, 2015
Sęk w tym, że podkładka blokując opierała się o ramę i blokowała oś ale mimo to wypadła przy ruszaniu. Co prawda była umieszczona od zewnętrznej strony, nie od strony silnika ponieważ się nie mieściła. Umieszczenie podkładki od strony silnika spowoduje wygięcie widełek o koło 3-4mm, czy tak powinno być? Czy to nie spowoduje zmiany kąta zacisków hamulca tarczowego?
Kolejny problem, kiedy skręcam śruby na maxa, to oś koła wychodzi z ramy. To nacięcia haka w ramię pogłębić o ile mm? 1mm wystarczy czy zwiększyć do 2-3mm?
tas - Czw 14 Maj, 2015
Yhhh.
Przeczytaj uważnie to co napisałem wcześniej, bo to są serio dobre i praktyczne rady
Dziesiątki ebajkerów 2.5kw+ tak ma i na prawdę nic się nie rusza, nie wyskakuje.
5mm jest bez znaczenia rozciągniecie ramy. Nawet 10mm jest całkiem bez znaczenia...
newbe - Czw 14 Maj, 2015
OK. Czyli pogłębienie haka osi o 2 mm i umieszczenie podkładek blokujących od strony silnika powinno rozwiązać problem?
Podkładek nie montowałem od strony silnika ponieważ miałem obawy odnośnie hamulca tarczowego. W każdym bądź razie dzisiaj wieczorem zamontuje podkładki od wewnątrz i jutro przeprowadze testy.
tas - Czw 14 Maj, 2015
I usuń ten kołnierz, który Ci wyciska oś z haka
newbe - Pią 15 Maj, 2015
Pogłębiłem mocowanie osi koło o ~2mm, skręciłem koło jak na poniższych zdjęciach i...
zdjecie zdjecie
...przejechałem 30m!
tas, proszę wyjaśnij mi, jaki kołnierz muszę usunąć?
Zamówiłem już 2 szt. torque arm'a, może to coś pomoże.
tas - Pią 15 Maj, 2015
Tadammm
No ale skoro już się szarpałeś na torque to już nie musisz tego robić (chyba)
newbe - Pią 15 Maj, 2015
Dzięki tas za zdjęcie. Spiłować trzeba to co zaznaczyłem na zdjęciu?
Mimo zamówienia torque arm'a idę piłować. Jeżeli to w minimalnym stopniu pomoże to idę to zrobić
tas - Pią 15 Maj, 2015
Tak, ten kołnierz powoduje, że podkładka jest trzymana tylko od górnej połowy i układa się pod kątem osłabiając połączenie.
newbe - Pon 18 Maj, 2015
OK, kołnierz spiłowany.
Na dniach powinien dostać torque arm'a. Między silnikiem a ramą powinienem włożyć podkładkę blokującą, po drugiej stronie ramy umieścić torque arm'a, podkładkę i zakręcić śrubę?
Zastosować zwykłą czy sprężystą podkładkę?
tas - Pon 18 Maj, 2015
Ciężko powiedzieć, nigdy nie używałem torque armów.
Ogólnie to chyba obojętne.
|
|
|