To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
newbe - Wto 19 Maj, 2015
Ogólnie zastanawiam się czy torque arm powinien być umieszczony w ten sposób?
Koło obraca się w prawo, więc moment obrotowy tez jest w prawo. Sensowniej będzie gdy siła nacisku na torque arm'a będzie działa w kierunku ramy a nie przeciwnym?
Bez znaczenia czy zastosuje podkładki sprężyste czy zwykłe?
Anonymous - Wto 19 Maj, 2015
Moment skręcający będzie działał na osi w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Robsonik20 - Wto 19 Maj, 2015
Daj spokój z tymi zabezpieczeniami. Ja jeżdze już ponad 4 lata, dałem podkładki,śruby mocno skręcone i nic nie wypada
newbe - Pon 25 Maj, 2015
Niestety, nie mogłem odpuścić z dodatkowymi zabezpieczeniami ponieważ koło wyrywało z ramy ale wracając do tematu - torque arm'y działają. Umieściłem dwa po obu stronach osi. Roboczy montaż jak na poniższych zdjęciach pozwolił na przejechanie kilkunastu kilometrów.
Aktualnie mam problem z tylnym hamulcem, montaż silnika uniemożliwia regulację zacisków hamulca (poniższe zdjęcie)
Aby można wyregulować zaciski trzeba odsunąć tarczę od ramy roweru. Pomyślałem, że na tokarce można zmniejszyć grubość podkładki blokującej o ~1mm (po stronie przerzutek), natomiast po stronie tarczy hamulcowej dołożyć zwykłą podkładkę o grubości ~1mm, tak aby odsunąć koło od ramy.
Jest to dobre rozwiązanie? Może ktoś już miał podobny problem i podzieli się doświadczeniem?
Poza tym w sklepie rowerowym rekomendowali zmianę klocków hamulcowych z żywicznych na metaliczne? Wy jakich używacie?
pavik - Wto 29 Mar, 2016
Najlepszym sposobem jest zrobienie własnych podkładek, nie jest to trudne, musi być oczywiście otwór dopasowany i wyszlifowany by ciasno wchodziło na oś tak jak podkładki oryginalne, z tym ze robi się je z większego kawałka metalu by zmieścił się tam w odpowiedniej odległości jeszcze jeden otwór pod np: rama na tyle - śruba mocujące zacisk hamulcowy, z przodu na widelca tez pod śrubę hamulca, jeśli nie ma tych otworów to często są otwory do mocowania błotniki. Wtedy jest najpewniej bo wszystko sztywno siedzi
tomoaza - Wto 29 Mar, 2016
Jak najbardziej metaliczne, a co do problemu z regulacją hamulca z powodu zbyt małej odległości pomiędzy silnikiem a tarczą, to fakt można taką podkładkę dystansującą zrobić samemu, ale zapytaj Tasa z NEXUNA , ja kupiłem od niego gotową podkładkę.
pastek5 - Wto 29 Mar, 2016
pavik - napewno nie trzeba szlifować szlifuje sie wtedy kiedy chce sie uzyskać przynajmniej 0.01 mm tolerancji Tokarka wchodzi jedynie w grę. Polecam użyć wałka (materiału) ze stali nierdzewnej.
oper11 - Śro 30 Mar, 2016 Temat postu: Zabezpieczenie osi przed obrotem
newbe napisał/a: | Tak, wiem skąd się bierze problem, z momentu obrotowego
Jutro rano wrzucę zdjęcie a z tym wypiłowaniem podkładek niegłupi pomysł. |
Mam pytanie w podobnym temacie.Kupiłem w "MaxEv" silnik Bestmotor 500/800W [na przednie koło] i do mojego widelca nie bardzo pasowało dwuczęściowe zabezpieczenie osi.Założyłem tylko dolną część która wchodzi na oś a do wolnego otworka [który służy do połączenia z drugim elementem] włożyłem śrubę M5 i z drugiej strony nakrętkę.I ta nakrętka oparła się o tył golenia i wydaje mi się że to spełni swoje zadanie czyli oś nie obróci się w widelcu.Ale wysłałem zdjęcie Bartoszowi z MaxEv i on twierdzi że jest źle bo siła działająca na oś jest odwrotna do kierunku
obrotów silnika.A ja byłem pewny że silnik próbuje zakręcić ośką w tym samym kierunku w którym się obraca.Więc jak to właściwie jest?Będę wdzięczny za podpowiedź bo mam mętlik w głowie.Załączyłem dwa zdjęcia.
atomek1000 - Śro 30 Mar, 2016
Zgadza sie, zamontowane jest źle, drugą część koniecznie przymocuj do widelca, innej opcji nie ma. Bo to co jest teraz nie chroi przed niczym - Bartek ma rację.
Adam Wysokiński - Śro 30 Mar, 2016
Jest źle. Jak silnik do przodu to ośka chce do tyłu, normalna akcja i reakcja. Jakbyś dał tą śrubkę z przodu to wtedy blokuje. Nie będzie jednak dobrze jeśli byś używał hamowania regeneracyjnego. Lepiej zrób tak jak przewidział producent.
oper11 - Śro 30 Mar, 2016
Adam Wysokiński napisał/a: | Jest źle. Jak silnik do przodu to ośka chce do tyłu, normalna akcja i reakcja. Jakbyś dał tą śrubkę z przodu to wtedy blokuje. Nie będzie jednak dobrze jeśli byś używał hamowania regeneracyjnego. Lepiej zrób tak jak przewidział producent. |
Założyłem już jak trzeba.Wcześniej problem z montażem wynikł z tego że nie wpadłem na to że dolny element można założyć wygięciem w dół a ja zakładałem odwrotnie.Teraz chyba będzie dobrze?Załączam zdjęcie.
Anonymous - Śro 30 Mar, 2016
Źle. Siła teraz będzie działała do góry.Obróć tą krótką blachę na osi wygięciem do góry. Ma się oprzeć o widelec. Przy ruszaniu oś będzie miała tendencję do obracania się w prawo, jak wskazówki zegara.
oper11 - Śro 30 Mar, 2016
zeeltom napisał/a: | Źle. Siła teraz będzie działała do góry.Obróć tą krótką blachę na osi wygięciem do góry. Ma się oprzeć o widelec. Przy ruszaniu oś będzie miała tendencję do obracania się w prawo, jak wskazówki zegara. |
No to teraz już nic nie wiem bo Bartosz z MaxEv przysłał mi linka do zdjęcia na którym dolna blacha jest obrócona zagięciem w dół. Próbuję dać zagięciem w górę ale musiałbym podszlifować boczną krawędź górnej blachy bo opiera się o widelec i nie wchodzi.To jak? Szlifować i dać zagięcie w górę? http://www.maxev.pl/pliki/galeria/7-1.jpg
Anonymous - Śro 30 Mar, 2016
Pomyśl chwilę i wyobraź sobie jakie siły powstają na osi przy ruszaniu koła do przodu. Oś będzie się chciała kręcić w drugą stronę. W przypadku, który pokazał TAS ośka będzie przez pierwszą blachę pchała tę długą blachę do góry. Czy opaska zatrzyma ten ruch? Wątpię. Co innego, jeśli ta zagięta oprze się o widelec. Wtedy opaska metalowa utrzymuje wszystko w kupie, a siła skręcająca zablokuje się na widelcu. Ja mam po prostu założony odpowiedni klucz płaski oparty o widelec od przodu i przyłapany opaską. Cała siła obrotu osi opiera się na widelcu. Prędzej puści klucz, lub wyrobi się spłaszczenie ośki.
oper11 - Śro 30 Mar, 2016
zeeltom napisał/a: | Pomyśl chwilę i wyobraź sobie jakie siły powstają na osi przy ruszaniu koła do przodu. Oś będzie się chciała kręcić w drugą stronę. W przypadku, który pokazał TAS ośka będzie przez pierwszą blachę pchała tę długą blachę do góry. Czy opaska zatrzyma ten ruch? Wątpię. Co innego, jeśli ta zagięta oprze się o widelec. Wtedy opaska metalowa utrzymuje wszystko w kupie, a siła skręcająca zablokuje się na widelcu. Ja mam po prostu założony odpowiedni klucz płaski oparty o widelec od przodu i przyłapany opaską. Cała siła obrotu osi opiera się na widelcu. Prędzej puści klucz, lub wyrobi się spłaszczenie ośki. |
Dzięki za odpowiedź.Czyli biorę się za szlifowanie górnej aby dolna wlazła i oparła się o widelec.
|
|
|