To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Rower elektryczny 36v bldc Antec

GORO35 - Czw 21 Maj, 2015
Temat postu: Rower elektryczny 36v bldc Antec
Witam! Kupiłem holenderski rower Vela Antec 36v, jako uszkodzony. Bateria była martwa, więc zastąpiłem ją trzema żelówkami po 12v. Rower odpala się przez przyłożenie tzw "pestki". Wskaźniki się zapalają, ale rower nie uruchamia wspomagania. Zastanawia mnie fakt, że wskaźnik stanu baterii miga w tę i z powrotem. Co to może sygnalizować. Wolał bym zostać przy oryginalnej elektronice, ale jak nie będzie innego wyjścia to będzie trzeba dać sterownik z allegro. Link do opisu mojego roweru http://www.cyclorama.net/viewProduct.php?id=253
atomek1000 - Czw 21 Maj, 2015

Zrób zdjęcia podlaczeb, wtyczek. I sprawdź na 2 zelach czy działa.
GORO35 - Czw 21 Maj, 2015

Muszę się dowiedzieć co oznacza to falowanie wskaźnika. Wtedy będę wiedział gdzie szukać uszkodzenia. W tym rowerze sterownik jest w kole i sprawa diagnostyki nie jest taka prosta.
wibi - Czw 21 Maj, 2015

Ja najpierw zaczął bym od baterii,bo jeśli jest "martwa" to wcale nie znaczy, że to prawda gdyż baterie markowych wytwórców są zaopatrzone w BMS który po pewnym czasie wyłącza baterię i należy ją aktywować albo spec.przyciskiem (jak w Gazelle) bądź podłączając na moment ładowarkę.Gdy te czynności nie dadzą rezultatu najeży zajrzeć do wnętrza baterii bo może tam będą "ślady" gdzie szukać dalej. Miganie wskażnika może wskazywać na brak komunikacji z baterią i (lub) sterownikiem.
GORO35 - Czw 21 Maj, 2015

Bateria miała uszkodzone cztery ogniwa (zerowe napięcie) więc naładować się jej już nie da. Układ między baterią też podłączałem, bo czytałem już dużo wątków. Nic to nie pomaga. Też obstawiał bym moduł w kole, bo sterownik na kierownicy sprawia wrażenie jakby czegoś szukał. Nie mam jednak pojęcia jak to sprawdzić, lub czym zastąpić. Chyba bez zewnętrznego sterownika się tu nie obejdzie.
wibi - Czw 21 Maj, 2015

Zerowe napięcie na ogniwach też jeszcze nie dyskwalifikuje całkowicie baterii,spróbuj je naładować i wtedy nawet do sprawdzenia silnika wystarczy.Tylko przy ładowaniu kontroluj temperaturę tych ogniw,gdy zaczną się robić mocno ciepłe przerwij ładowanie na czas ich stygnięcia.Na baterii może nie da się jeździć? ale sprawdzić działanie silnika da się na pewno.BMS nie dopuści do ładowania całkowicie rozładowanych ogniw więc należy ładować je pojedynczo kontrolując napięcie miernikiem,gdy osiągną napięcie ok.3.0V BMS dopuści ładowanie całości.

bloodyopel: Nie namawiamy, a wręcz odradzamy ładowanie wszelakich baterii LI-XXX które wykazują zerowe napięcie, wszystkie tego typu działania na własną odpowiedzialność

WojtekErnest - Czw 21 Maj, 2015

Oczywiscie ze tylko tak nalezy rozumiec poradę wibi ze dla celów diagnostycznych mozna sprobowac doprowadzic pakiet do akceptowalnego napięcia aby sprawdzic czy wskazniki sie ustabilizuja.
Ale : kolega GORO35 pisze ze zamiast uszkodzonego oryginalnego pakietu wlaczyl 3 zele i jest źle.
Nie jest to dowód na uszkodzenie sterownika ale trzeba odtworzyć rzeczywisty uklad ze starego pakietu czy aby na pewno wychodzi z niego tylko 36 V .?. Bo na ogół sa tam jeszcze zasilacze niskiego napiecia do wskaźników lub jakis element autoryzacji, który może byc trudny do ominięcia.

GORO35 - Wto 02 Cze, 2015

Witam po przerwie! Z racji, że nie udało mi się uruchomić oryginalnej elektroniki zakupiłem zewnętrzny sterownik Magmy. Przez wrodzona ciekawość, nie bacząc na utratę gwarancji od razu musiałem zajrzeć do środka. Ku mojemu zdziwieniu jeden kabelek był luźny. Nie ma też śladu skąd mógł by się wyrwać. Czy ktoś zna dokładnie opisy na płytce, czym sterują, bo dużo tam jest wolnych wyprowadzeń. Znalazłem w necie podobny sterownik, w którym kable wychodzą z innych miejsc.
tas - Wto 02 Cze, 2015

Biały w zwyczaju innych producentów to albo do kompletu z czarnym od odłączania silnika z klamki hamulcowej, lub do samonauki halli/faz.
Sprawdź pod kątem tych 2 funkcji, czy są kompletne kabelki.
Na sterowniku widać 6/12 pole, mogło to być stamtąd.

GORO35 - Wto 02 Cze, 2015

Na dobrą sprawę interesowały by mnie wszystkie połączenia. Zamierzam wykorzystać tylko te piny, które mi będą potrzebne. Sprzedawca nie dał mi jasnego schematu połączenia. Możliwe, że sterownik ma jakiś fajne funkcje, ale nie ma do nich podłączonych kabelków. Tutaj jest sterownik z zupełnie inaczej wyprowadzonymi kablami http://endless-sphere.com...p?f=16&t=8977.W
tkoko - Wto 02 Cze, 2015

W załączniku kilka opisów kabli w prostych sterownikach. Biały w nich najczęściej jest do ograniczania prędkości do 25km/godz.
GORO35 - Śro 03 Cze, 2015

Dzięki za wskazówki, ale w moim sterowniku są trochę inne kostki i kolory. Oprócz czerwonego i czarnego, bo to chyba jest jasne. Interesują mnie jednak, te oznaczenia na płytce. Czy ktoś umie rozszyfrować te symbole.
Adam Wysokiński - Czw 04 Cze, 2015

W tym temacie jest dużo o wyprowadzeniach. Sprawdzałem różne kabelki ( np regen, tempomat, ogr. prędkości) i działa bez pudła.
http://forum.arbiter.pl/v...9&highlight=pcb

GORO35 - Czw 04 Cze, 2015

Dzięki! Właśnie tego wątku szukałem, ale i tak jestem dopiero w połowie drogi z rozpracowaniem mojego sterownika. Chciał bym zgodnie z przepisami mieć system pas. Przydała by się też regulacja mocy wspomagania.
GORO35 - Nie 07 Cze, 2015

Postanowiłem wyprowadzić na zewnątrz kabelki ze wszystkich oznaczonych pinów, wtedy będę mógł poeksperymentować jak rower już będzie jeździł. Chciał bym przed zmontowaniem sterownika ograniczyć go o połowę prądowo, żeby nie usmażyć silnika, który ma tylko 250W. Zwłaszcza, że nie tylko ja będę jeździć na tym rowerze. Czy wyjęcie jednego grubego druta (bocznika) oznaczonego jako R107 i R108 załatwi sprawę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group