To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Dziwna praca silnika 9C800

tomeczekokok - Sob 23 Maj, 2015
Temat postu: Dziwna praca silnika 9C800
Witam


Podłączyłem silnik ja w temacie do sterownika i zasilania. Oczywiście nie obyło się bez zmiany faz.

Po uruchomieniu silnik wydaje mi się, że dziwnie pracuje.

Gdy rusza to bardzo topornie, strzela, nie równo pracuje. Kiedy już osiągnie pewną prędkość zaczyna się uciszać a przy dalszym podnoszeniu obrotów zaczyna wyć jak turbo w mustangu GT500. Dodam, że zakres sterowania obrotami jest bardzo nie optymalnie regulowany, skokowo, raptownie. Ogólnie zachowuje się jak dziecko z ADHD.

To mój pierwszy silnik hub BLDC dlatego stąd te zdziwienie bo w DC tego nie miałem. Na wolnych obrotach pracował owiele lepiej niż ten.

Anonymous - Sob 23 Maj, 2015

Próbowałeś inne kombinacje faz i halli?
atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

Podstawowe pytanie jaki sterownik
tomeczekokok - Sob 23 Maj, 2015

zeeltom napisał/a:
Próbowałeś inne kombinacje faz i halli?


Tak próbowałem ale tylko zmianę faz, halli nie.

atomek1000 napisał/a:
Podstawowe pytanie jaki sterownik


od Ciebie sterownik. :grin:

atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

Haha :mrgreen:
Fazy na wszystkie kombinacje?

Probowales bez halli jechać?

Ogólnie reakcja na manetke jest zazwyczaj podobna przy sterownikach sterowanych napieciowo ale zero jedynkowo nie powinno działać.
Sterownik ma 45a dlatego może trochę szarpać.

Silnik jest nowy? Halle na pewno sprawne?

//obejrzałem filmik, zdecydowanie nie powinno to tak brzmieć

tomeczekokok - Sob 23 Maj, 2015

Był jeden moment zmiany faz kiedy silnik był bardzo cichy i ładnie jechał ale było czuć ze nie ma mocy i że, jest jej przynajmniej kilkukrotnie mniej niż podczas stanu ADHD.

No to biorę się z zmianę halli. Po oglądałem filmiki n YT. Coś z tym moim silnikiem jest nie tak.

tomeczekokok - Sob 23 Maj, 2015

A i dodam że po gazowaniu nim przez kilka minut na biegu jałowym nieźle się nagrzał, tak z 55, 60 stopni.
MARCIN - Sob 23 Maj, 2015

Jeśli sterownik może pracować bez czujników, to odłącz je i ustaw kolejność faz tak, aby silnik działał płynnie. Może nieco szarpać jedynie przy ruszaniu, co jest efektem braku właśnie czujników. Gdy już dobierzesz kolejność faz, to wtedy próbuj dopasować kolejność przewodów hallotronów.
sietaz - Sob 23 Maj, 2015

Przecież ten sterownik ma samonauke, dziwną bo dziwną, ale ma. No chyba, że to inny model od atomka
atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

Tak, samonauka to 2białe(powinieneś mieć) i po ich zwarciu koło zacznie się obracać(po wlaczeniu stacyjki) więc trzeba być ostrożnym. Tas ostatnio gdzieś pisał na forum cały schemat jak powinno się to ustawiać :wink:
sietaz - Sob 23 Maj, 2015

Tylko jest pewna sztuczka. Nie wiem czy mi się trafił wyjątkowy sterownik czy to jest to normą (mówię o atomkowym który testuje). Po uruchomieniu samonauki kierunku obrotu koła nie zmienia się manetka tylko poprzez wyłączenie na stacyjce i ponowne włączenie
glebor - Czw 28 Maj, 2015

Dziwne, bo zazwyczaj sterowniki z samouczeniem zmieniają kierunek obrotu po podłączeniu drugi raz kostki z samouczeniem. Sprubuj zakręcić koło w odwrotną stronę i wtedy spiąć kable od samouczenia, na silniku bezprzekładniowym zawsze mi to działało na sterownikach z samouczeniem, czasem nie za pierwszy razem, a jak nie będzie chciało zaskoczyć, to odwróć halle albo fazy i jeszcze raz wepnij autolearning i będzie hulać.
PiotrW - Pią 29 Maj, 2015

Powiem Ci kolego Tomeczekokok ze faktycznie dziwna sprawa, ja tez od atomka mam tego greentime'a troche go tylko stuningowalem (fakt ze silnik kasetowy 14x4) i zmienialem tylko fazy bodaj zielony z zoltym byla zamiana, halle pasowaly.

Gdyby nic sie nie zmienialo z dzwiekiem przy zmianie faz i halli to obstawialbym albo ze cos przyciera w srodku albo ze lozysko dupniete, ale w takim wypadku cholerka wie.

Poprobuj wszystkie kombinacje faz i halli, jedyne wyjscie na sprawdzenie poprawnosci polaczenia.

Co do temperatury

mi na nieobciazonym (zaplecionym kole) przy max obrotach (pakiet 20s) tez lapie dosc szybko 50st jak jezdze i dam mu w dupe to po 1km przy predkosci 70kmh silnik ma 100-105st
po odpuszczeniu powoli spada do bardziej pozadanej temp.

fakt ze moja waga 100kg + rower 30-pare kg robi napewno niezly opor dla silnika.

tomeczekokok - Pon 01 Cze, 2015

PiotrW napisał/a:
Powiem Ci kolego Tomeczekokok ze faktycznie dziwna sprawa, ja tez od atomka mam tego greentime'a troche go tylko stuningowalem (fakt ze silnik kasetowy 14x4) i zmienialem tylko fazy bodaj zielony z zoltym byla zamiana, halle pasowaly.

Gdyby nic sie nie zmienialo z dzwiekiem przy zmianie faz i halli to obstawialbym albo ze cos przyciera w srodku albo ze lozysko dupniete, ale w takim wypadku cholerka wie.

Poprobuj wszystkie kombinacje faz i halli, jedyne wyjscie na sprawdzenie poprawnosci polaczenia.

Co do temperatury

mi na nieobciazonym (zaplecionym kole) przy max obrotach (pakiet 20s) tez lapie dosc szybko 50st jak jezdze i dam mu w dupe to po 1km przy predkosci 70kmh silnik ma 100-105st
po odpuszczeniu powoli spada do bardziej pozadanej temp.

fakt ze moja waga 100kg + rower 30-pare kg robi napewno niezly opor dla silnika.



Silnik po całkowitej przemianie, odwiedził kilka razy tokarza i kilka razy miał lutowane przewody. Jest nowy więc łożyska są sprawne. Jeszcze nie sprawdzałem przy zmianie halli jak pracuje, tylko fazy. Wiem ze przy zmianie faz było jedno takie połączenie że pracował bardzo cicho ale miał 1/5 mocy tak około.

tomeczekokok - Pon 01 Cze, 2015

Posłuchaj na filmiku który dałem na samym początku, to nie jest dzwięk mechaniczny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group