To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Vendetta MBB
tomek701 - Nie 24 Maj, 2015 Temat postu: Vendetta MBB Witam drogą ewolucji a nie rewolucji pomału powstaje mój nowy projekt roweru poziomego z napędem na tylne koło za pomocą silnika BLDC znanej wszystkim marki TORPUN o mocy 250 wat 24V prze-woltowanego oczywiście na 36 Volt i o mocy 500 Wat. . Geometria roweru wzorowana jest na słynnym rowerze MBB cruzbike Vendetta przystosowanym jednak do polskich dróg Główna belka ramy zbudowana jest z profilu stalowego 27/40/1,5mm natomiast wahacz z profilu 25/25/1mm który razem z amortyzatorem sprężynowym 750 LBS zapewnia komfort jazdy po naszych drogach. Reszta to części z tak zwanych dawców organów rowerów pionowych. Rower obecnie wrócił z malowania. I będzie składany o postępach będę informował
Pavyan - Nie 24 Maj, 2015
Wizualnie - bardzo "lekka" konstrukcja.
Jedno mnie zastanawia: czy dość krótka i o niemałej średnicy oś długiego tylnego "wahacza" nie będzie przyczyną zbyt małej dynamicznej sztywności poprzecznej tegoż, jako zespołu?
Krótka oś o dość dużej średnicy i nawet mały luz - w efekcie końcówka wahacza może dostać za dużo "bocznej" swobody. Czy tam może są łożyska toczne (chyba nie)?
Chodzi mi o coś w rodzaju "merdania" wahacza na boki, przy bocznych siłach nań działających, przy przechyłach (skręcanie podczas jazdy, przypadkowy skośny zjazd/wjazd na krawężnik itp.).
tomek701 - Nie 24 Maj, 2015
Rzeczywiście konstrukcja jest lekka najcięższy element to wahacz Wahacze z tego profilu robiłem już w kilku konstrukcjach rowerów poziomych, były znacznie dłuższe tu ze względu na silnik zrobiłem wahacz krótki i prosty. Jeździłem już trochę i nie stwarzał jak na razie problemów. Zawias wahacza pochodzi z roweru górskiego, miał w środku plastikowe tulejki ja wytoczyłem teflonowe ale jak nie zda to egzaminu to przerobie na łożyska. A i zapomniałem dopisać rower jest na kołach 28"
Yin - Nie 24 Maj, 2015
Zgrabnie wyszedł, gratulacje Czekamy na fotki po malowaniu i koniecznie jakiś filmik
Adam Wysokiński - Nie 24 Maj, 2015
Przejechałem się na zlocie cruzbike kolegi i stwierdzam, że nie umiem na tym jeździć. Nie będę się uczyć. Powodzenia.
Pavyan - Nie 24 Maj, 2015
@Tomek701: Obawiam się, że teflon może nie być dobrym wyborem.
Mam od lat z nim do czynienia, to materiał który można określić - wśród innych tworzyw - jako w dużym stopniu plastyczny.
To powoduje, że pod większym obciążeniem może "płynąć", odkształcać się, oczywiście zależy to od obciążenia na jednostkę przekroju, i dlatego nie przesądzam sprawy - ale wykorzystując go trzeba to brać pod uwagę. Stosowany jest głównie ze względu na swoją odporność chemiczną, prawie na wszystko i temperaturową, do 250st.C
Wytrzymałość zaś mechaniczna czystego teflonu jest jego... piętą Achillesową.
Ma bardzo niski współczynnik tarcia, ale w tym miejscu spokojnie wystarczyłby - według mnie - poliamid.
Współczynnik tarcia poliamid ma też dobry, ale jest nieporównanie odporniejszy mechanicznie i z pewnością w tym miejscu z tego powodu byłby lepszy.
Poliacetal także mógłby być, ale poliamid (nylon) jest chyba bardziej popularny.
Doskonały wręcz byłby Boramid, to poliamid z domieszkami przeciwtarciowymi.
Trzeba jednak sprawdzić odporność na wilgoć, nie pamiętam tego - są różne odmiany tworzyw, o różniących się cechach w jednym rodzaju chemicznym.
tomek701 - Pon 25 Maj, 2015
No zobacze jak to będzie działać wybrałem oryginalny zawias z górala teraz, trochę żałuję jak będzie źle to zaprzyjazniony tokaż przerobi mi na łożyska.
tomek701 - Nie 31 Maj, 2015
Witam ponownie rowerek wrócił już z malowania, a ja znalazłem trochę czasu żeby co nieco go poskładać. Prezentuje efekty ale roboty jeszcze sporo. Rower w rzeczywistości ma piękny czerwony gaśniczy kolor może z tego powodu aparat spłatał mi figla i na na fotkach trochę dziwnie to wygląda. W kufrze oczywiście będzie się mieścił akumulator.
Yin - Pon 01 Cze, 2015
Aku dosyć wysoko - może lepiej było by go dać między osiami? By by akurat pod siedzeniem.
tomek701 - Pon 01 Cze, 2015
Akumulator nie jest ciężki 80 ogniw li-ion ,oczywiście można dać niżej ale po aerodynamice będzie. To ma być Vendetta do tego krwawa a nie jakiś misio
tomek701 - Nie 07 Cze, 2015
Projekt MBB Vendetta już jeździ odbył pierwsze jazdy testowe co tu dużo mówić zobaczcie sami sory operator nieprofesjonalista i aparat do kitu ale coś tam widać. https://www.youtube.com/watch?v=WHLg57NeUZg
Anonymous - Nie 07 Cze, 2015
Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz?
atomek1000 - Nie 07 Cze, 2015
+muzyka wiec nie slychać ciszy
tomek701 - Nie 07 Cze, 2015
zeeltom napisał/a: | Po co ci silnik, skoro cały czas pedałujesz? | Pedałuję bo po pierwsze nie lubię jeździć na samym silniku, po drugie jak bym pokazał ciekawe ewolucje trzymając rękę na manetce I wreszcie najważniejsze jak by mógł kamerzysta mię skamerować skoro zaraz byłby daleko z tyłu? Silnika używam głównie jako wspomagacza prawie cały czas mnie wspomaga.
bloodyopel - Nie 07 Cze, 2015
Także nie wyobrażam sobie ciągłej asfaltowej jazdy bez pedałowania, na samym silniku. Przecież to można się zanudzić
|
|
|