To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Bezpieczna temperatura pracy silnika 9c

PiotrW - Sob 30 Maj, 2015
Temat postu: Bezpieczna temperatura pracy silnika 9c
Tak sie zastanawiam, jaka jest maksymalnie bezpieczna temperatura pracy silnika 9c.

Osobiscie jezdze na kasetowcu 14x4 i jesli jade stała predkoscia 20-25kmh po w miare rownej drodze bez duzych wzniesien, to temp nigdy nie przekracza 80st zwykle jest w granicach 70

Co dziwne a moze i nie, jak silnik odpocznie po nocy temperatura ma otoczenia np. 19st, jak nawet nie uzywam w ogole pradu, jade tylko na samych korbach to nagrzewa sie do 40st i taka temp trzyma - czy to normalne?

Przy mocniejszej jezdzie np. 50-70kmh po doslownie 1min jazdy robi sie 100-105st

Oczywiscie to normalne, wieksze opory powietrza, wiec sterownik pcha duzo wiecej pradu, duzo za duzo niz rated podany przez producenta.

I tu nasuwa mi sie pytanko przy jakiej maksymalnej temperaturze mozna uzytkowac silniczek
aby nie umarl.

Zabezpieczenie termiczne od Tasa odetnie sterownik przy 150st, ale to raczej ma byc takim bezpiecznikiem, a jak wyglada sprawa jazdy ciaglej w temp. np. 110-120st?



Ciekaw jestem do jakich temp. grzeja sie wasze silniki.

Pomiar temperatury u mnie za pomoca termopary K wiec wierze, ze jest bardzo wiarygodny, tych termopar uzywam na naprawa BGA i trzymaja parametry.

PiotrW - Sob 30 Maj, 2015

sprobuje jutro ustawic cycle analyst na ograniczenie do 1000W zobacze jak bedzie zachowywal sie silnik temperaturowo
tas - Sob 30 Maj, 2015

Może nie jesteś tego świadomy, ale lansowane przeze mnie zabezpieczenie 150st nie wyłącza silnika przy 150st tylko przy około 170, ponieważ nie bierzesz pod uwagę rezystancji termicznej kleju użytego do montażu bezpiecznika oraz jego potencjalnie nieoptymalnego montażu. Taki bezpiecznik ma służyć do wyłączenia roweru w sytuacji graniczącej ze zniszczeniem silnika i jest całkowicie ostatnią deską ratunku przed samozabezpieczeniem. Jest to tak przemyślane, aby taki czujnik nie aktywował się przedwcześnie i nie ograniczał możliwości silnika. W praktyce wzrost temperatury 140->próg zadziałania zabezpieczenia trwa kilka sekund pod obciążeniem, więc to się sprawdza.

To zabezpieczenie chroni przed najpopularniejszą formą uszkodzenia uzwojeń zarówno od udaru prądowo-cieplnego (170st) jak i stałego obciążenia (wtedy zareaguje przy około 155st)

Reasumując - na zabezpieczonym silniku max ciągła temperatura powinna wynosić nie więcej jak max temperatura pracy czujników halla, zatem powinno to być max do 140st, mimo, że nie ma ryzyka przegrzania czujników halla, ponieważ blachy osadzone są na podstawie stojana odbierającej ciepło.
Nie ma też żadnego ryzyka przegrzania magnesów, ponieważ nie mają one bezpośredniego kontaktu z najbardziej nagrzaną miedzią i w praktyce nie osiągają niebezpiecznej temperatury.

PiotrW - Sob 30 Maj, 2015

Marcin, czyli reasumujac, do 130st nie ma co panikowac. Jak wzrosnie wiecej to odpuszczamy manetke :)
tas - Sob 30 Maj, 2015

Ja po lesie to rak 130 to lekko mam zawsze :P
Ale to z powodu tego, że zazwyczaj powoli jeżdżę, ale po górkach, a silniki tak nie lubią, a ja tak.
Na całe szczęście nowy bajk już będzie to lubił :D

mleczny - Śro 07 Paź, 2015

Tas zdradź mi orientacyjne namiary na rower lubiący górki ?
- jaki silnik?
- jaka bateria?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group