To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Parametry 9c 7x9- pytania

tomeczekokok - Pon 08 Cze, 2015
Temat postu: Parametry 9c 7x9- pytania
Witam

Posiadam silnik 9c800 7x9.Buduje mida i aktualnie jestem na składaniu go mechanicznie więc przydało by się więcej teorii:).
Na stronie Nexun jest napisane, że silnik posiada 90Nm. Jaki będzie moment na wolnobiegu 16T?.

Z obliczeń wynika:

90Nm x 320rpm
-------------------= 3,01KW - Czyli moc maxymalna silnika
9549,3


9549,3 - stała

Mam już max moment, prędkość i moc.

Teraz prędkości:
Pierwsze przełożenie 16/36=0,44
320obr*0,44=140obr

140obr * 60=8448 Zamiana "obr" na godzinę

8448*0,00632=53,3km/h -prędkość na 7 biegu
8448*0,0026=21km/h -prędkość na 1 biegu

0,00632 i 0,0026 to stałe przełożeń z korbowodu które obliczyłem.

Powiedzcie czy dobrze policzyłem.

I jeszcze jedno pytanie. Ile Nm wytrzymuje łańcuch rowerowy?:)

tas - Pon 08 Cze, 2015

Łańcuch rowerowy wytrzymuje mało, znam 3 MIDo-HUBy i 2 zerwały łańcuch rowerowy przy 1 jeździe, jeden połamał przekładnię, zmielił kasetę HS na amen.
Trzeba stosować mechanicznie naddatki wytrzymałości, w przeciwnym wypadku po 500km będziesz mieć wszystko tak ponaciągane że się będzie nadawać do wymiany.
Na ESie często się przewija informacja, że żywotność przeniesienia napędów MID dla mocy właśnie takiej, jak budujesz to jest 500-1000km max na rowerowych rozwiązaniach.

Freerider - Pon 08 Cze, 2015

Też buduje mida z 7x9. Powodzenia! :D
tomeczekokok - Pon 08 Cze, 2015

tas napisał/a:
Łańcuch rowerowy wytrzymuje mało, znam 3 MIDo-HUBy i 2 zerwały łańcuch rowerowy przy 1 jeździe, jeden połamał przekładnię, zmielił kasetę HS na amen.
Trzeba stosować mechanicznie naddatki wytrzymałości, w przeciwnym wypadku po 500km będziesz mieć wszystko tak ponaciągane że się będzie nadawać do wymiany.
Na ESie często się przewija informacja, że żywotność przeniesienia napędów MID dla mocy właśnie takiej, jak budujesz to jest 500-1000km max na rowerowych rozwiązaniach.



Hmm to nie dobrze...:/
a jakie można dać wzmocnienia dla napędu?
Znam tylko jedno rozwiązanie. Kupić wszystkie części schimano XT ale to mija się z celem a raczej z moim budżetem:/. Możesz coś więcej opowiedzieć o tych midach co miałeś z nimi do czynienia. Jakie są najczęstsze problemy, plusy i minusy konstrukcji ogólnie.

Zdjęcie jak zamontowałem silnik w załączniku. Mam problem z odkręcającym się wolnobiegiem na silniku. Klej do metalu puścił. Teraz będę musiał to mechanicznie zrobić.

maniekrox - Pon 08 Cze, 2015

Generalnie ludzie stosują łańcuchy do gokartów, quadów itp, typ 420
np.:
http://allegro.pl/lancuch...5079894542.html

Tylko problem jest taki, że trzeba kombinować z zębatkami no i zmianą biegów:)

Freerider - Pon 08 Cze, 2015

Ciekawe ile wytrzymają piasty wielobiegowe typu nexus/alfine. ;)
tomeczekokok - Wto 09 Cze, 2015

maniekrox napisał/a:
Generalnie ludzie stosują łańcuchy do gokartów, quadów itp, typ 420
np.:
http://allegro.pl/lancuch...5079894542.html

Tylko problem jest taki, że trzeba kombinować z zębatkami no i zmianą biegów:)



Ten łańcuch z linku pasuje do zębatek rowerowych?

maniekrox - Wto 09 Cze, 2015

Nie pasuje, musiałbyś sobie dorobić zebatke, w tym problem.
toft - Wto 09 Cze, 2015

Przejeździłem na midzie ładnych parę kilometrów... To nie był zestaw monster tylko zwykła przeróbka na skuterkowym silniku. Max 1kw. Jaki to miało moment nie wiem. Po zaciśnieciu hamulca i odkręceniu mantki napinany łańcuch łądnie wyginał ramę w okolichach suportu. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia kasety... Owszem w pewnym momencie łańcuch zaczął skakać po trybach... Co się okazało:). Tak lekko mi się jeździło, że przestałem smarować. Po dodaniu odrobiny oleju wróciło do normy... Na tej kasecie po epoce mid jeździłem jeszcze jakiś czas w zwykłym rowerze. Ogólnie zakończyła żywot z normalnym u mnie przebiegiem czyli koło 4500 - 5000 km. CO do mocy i momentu... Myślę, że istotnym czynnikiem jest gwałtowność włączania napędu... Przy 2 kw zestawie z cyclone nic się nie urywało. Łańcuchy wytrzymywały. Wolno-biegi się nie miażdżyły... Dobrym rozwiązaniem byłaby manetka programowana tak aby oddawała po nawet gwałtownym odkręceniu moc z pewnym powolnym przyrostem...

Co do piast wielobiegowych - w moim odczuciu pierwszym problemem jest oś piasty i jej mocowanie... Mały przekrój osi i symboliczna blokada obrotu... Producent zaleca przełożenie główne min 2:1. Czyli jak z tyłu masz 18 to z przodu min 36z. Jeździłem na 18:32 i było już niestabilnie... Przy 18:22 ukręciłem oś (miałem inny mocniejszy patent zabezpieczenie przed obrotem bo te podkładki nie wytrzymywały) przy normalnej jeździe mtb na samych pedałach - podjazd pod stromiznę około 30 stopni... Problemem w nexus8 jest to że nie ma miejsca na krótkiej osi aby z obu stron zrobić dobre mocowanie obrotu osi... U mnie porządne było tylko z jednej strony i zapewne to spowodowało ukręcenie osi... Ale jakby wymyślić odpowiedni patent to może by coś z tego było...

Anonymous - Wto 09 Cze, 2015

Nie trzeba manetki programowanej, tylko zwykły kondensator elektrolityczny o większej pojemności na wyjściu z manetki wystarczy ;) I jakiś nieduży oporniczek do ustalenia stałej czasowej przyrostu napięcia.
toft - Wto 09 Cze, 2015

Teraz zauważyłem twoje mocowanie (zdjęcie). Polokaj David Mercier na youtube...
LINK
Jemu to przy 2kw na silniku chodziło. Awarie tyczyły się głównie alu ramy itp. które nie zniosły (nie były na nie projektoane to inna sprawa) dodatkowych obciążeń od tak amontowanego silnika.
Choć pewnie widziałeś. W mojej ocenie to mocowanie będzie wiotkie. Powinien być trójkąt. Czyli jeścze kontr-widełki idące od rury bliżej suportu do tych dwu poprzeczek trzymających silnik. Pzdr.

tomeczekokok - Wto 09 Cze, 2015

toft napisał/a:
Teraz zauważyłem twoje mocowanie (zdjęcie). Polokaj David Mercier na youtube...
LINK
Jemu to przy 2kw na silniku chodziło. Awarie tyczyły się głównie alu ramy itp. które nie zniosły (nie były na nie projektoane to inna sprawa) dodatkowych obciążeń od tak amontowanego silnika.
Choć pewnie widziałeś. W mojej ocenie to mocowanie będzie wiotkie. Powinien być trójkąt. Czyli jeścze kontr-widełki idące od rury bliżej suportu do tych dwu poprzeczek trzymających silnik. Pzdr.



Rower ma służyć do jazdy po mieście ale nie do skoków. Rama myślę, że wytrzyma jazdę po ulicy chociaż to tylko założenie :wink:

Mam teraz problem z nakręceniem wolnobiegu na silnik. Kupiłem dicta 16t i żeby to wszystko działało prawidłowo trzeba go odwrotnie nakręcić żeby silnik ciągnoł korbe ale pedały już silnika nie. No i po pierwsze to jak go odwruce to gwint łapie tylko 4 zwoje bo jest za krótki na wolnobiegu i silnik odkręca go bo gwint jest zrobiony żeby to pedały wspomagały silnik. Próbowałem na klej do metalu, a gdzie tam, odkręciło sie :sad:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group