To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Nowości EV - Rama FLUX 'ala Stealth Fighter
scale - Sob 13 Cze, 2015
Cały rower na ramie Zumbi F11+ bafang 750W48V
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#58847
MixhaL - Sob 13 Cze, 2015
scale napisał/a: | stalowa rama LMX waży 10kg, alu coś koło 6kg (prototyp) więc to również wyjątkowo masywna konstrukcja jak na ramy rowerowe, cały rower alu wyszeł 28kg.
Mi wyszło ok 16-17kg+ akumulator w plecaku(3,5kg) |
Mówisz że masywna konstrukcja Chyba o rowerach nic nie wiesz w takim razie.
Np. rama big hit z zaciskiem i damperem waży 4.77kg, biorąc pod uwagę że ramę projektuje i wykonuje jedna zafascynowana osoba freeridem jest to strasznie mało Ten gościo nie ma milionów dolarów na badania i laboratoriów i dziesiątek doktorów.
Skoro twierdzisz że ciężka to zbuduj lżejszą z miejscem na baterie.
Jak dobrze pamiętam ważyłem ramę kross fr z damperem, sterami, suportem, zaciskiem i wyszło 5.5kg
scale - Nie 14 Cze, 2015
Zacznijmy od tego iż gdyby rowery z porównywalną mocą były "legalne" to zapewne na rynku rowerowym znalazło by się dożo więcej odpicowanych konstrukcji
Rama stalowa LMX nie ma za wiele wspólnego z rowerami (jedynie amortyzartor, przednie koło kierownica i hamulce) więc i waga ramy jest raczej motocyklowa.
Wersję alu można już śmiało porównać z rowerem MTB i nie pisz, że ten model przeznaczony jest do FR bo nie jest, skok 150mm daje możliwość wygodnego przemieszczania się w terenie ale nie ma to zbyt wiele wspólnego z FR. Oczywiście jak na garażową produkcję waga 6kg nie jest zła, napisałem że jest masywna oraz, że to prototyp, który zapewne jeszcze ewoluuje. Biorąc pod uwagę aktualną ofertę rynku, wersja alu LMX jest najbardziej bliska mojemu ideałowi, ale ta rama nadal jest niedostępna.
Wcale nie trzeba milionów $ by stworzyć udane konstrukcje (jak chociażby ramy zumbi, antidote, części HCC, Black Mountain, Mozart i inni Polscy producenci/ projektanci, którzy tworzą z pasji. Dziś bez problemu można zbudować wielozawiasową malowaną na mokro ramę o skoku 150mm wadze 3300g z damperem, nie trzeba kombinować z cieniowanymi rurami, kompozytami i drukowaniem 3d. Mnie zastanawia jakiej grubości blachy alu użył Adam podczas budowy tej ramy, sądząc po zdjęciach (https://www.facebook.com/LMXbikes/photos/a.264672087053212.1073741828.264670587053362/326120140908406/?type=1&theater ) jest to 4-5mm a to wg mnie gruba przesada i wmawiam sobie że takie blachy zastosował jedynie w prototypie
tas - Nie 14 Cze, 2015
Nawet najtwardsze ogólnie dostępne aluminium jest tylko odrobinę wytrzymalsze od najbadziewniejszej stali.
Anonymous - Nie 14 Cze, 2015
Ale jest lżejsze
Gdybym zrobił słonecznika ze stali, to bym musiał dawać silnik atomowy, żeby to napędzić
toft - Nie 14 Cze, 2015
podejrzewam, że adam dał takie przekroje bo latwiej to pocheftowac tigiem kiedy nie ma sie jeszcze za dużo wprawy...
sannis - Nie 14 Cze, 2015
toft napisał/a: | podejrzewam, że adam dał takie przekroje bo latwiej to pocheftowac tigiem kiedy nie ma sie jeszcze za dużo wprawy... |
Z tego co się orientuję Mercier zlecił budowę prototypu ramy a produkcja ma się odbywać jak to oni mówią w Eastern Europe...
A widzieliśta prototyp Nicolai'a
ARTUR - Nie 14 Cze, 2015
Mi osobiście się w ogóle to nie podoba , w szczególności to całe siedzisko
tumich - Pon 15 Cze, 2015
Nicolai ma fajne ramy z wbudowanym midem Boscha i baterią. 500w daje rade i 45km/h Vmax. Tylko z cena przeholowali.
http://www.nicolai-usa.co..._20_E-BOXX.html
|
|
|