To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off
atomek1000 - Czw 11 Cze, 2015 Temat postu: Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off Hej, mam dla was bardzo ciekawą i dość prostą modyfikację.
Sprawa dotyczy zmiany LVC czyli punktu odcięcia sterownika z powodu niskiego napięcia na baterii.
Standardowo sterowniki na szeroki zakres napięć typu 48-84V ( link ) mają odcięcie na 41.5V.
Powoduje to, że hamowanie regeneracyjne działa do konfiguracji 14s(dla lipo/lion).
Żeby zmienić napięcie odcięcia LVC na ~52V czyli odpowiedniego dla 16s trzeba wykonać prostą modyfikację jak na obrazku.
Powinno to działać na wszystkich sterownikach z taką samą płytką, lub bardzo podobną.
Do zmian LVC na inne napięcia konieczna jest zmiana rezystora 1502 już bez zmiany elementów jak na obrazku. Więcej info wkrótce.
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Mi właśnie na owym sterowniku nie działa hamowanie regeneracyjne. Mam pakiet 18s. Czy jeśli przestawię odcięcie na 52V (czyli dla 16S) to przy pakiecie 18s regen będzie działał?
atomek1000 - Wto 13 Paź, 2015
Prawdopodobnie dopiero jak bateria lekko sie rozladuje
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Dziękuję w takim razie wieczorem rozkręcam sterownik.
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Chciałbym dodać że regen przy ustawieniu 52V - odcięcie działa bardzo skutecznie.
atomek1000 - Wto 13 Paź, 2015
Czyli po modyfikacji regen zadziałał na 18s ?
hudy147 - Wto 13 Paź, 2015
Tak. Wg zamieszczonej instrukcji
Mechano - Pon 26 Paź, 2015
Sory za odkop.
Który rezystor zmienić żeby odcięcie było jeszcze niżej? Dla instalacji 12s.
atomek1000 - Pon 26 Paź, 2015
Nie zmieniać wedlug instrukcji tylko rezystor 1502 dać inny. Jaki? Tego już nie wiadomo dokładnie
tas - Czw 29 Paź, 2015
A ja wiem
Zmiana LVC (minimalne napięcie odcięcia) na dowolne (uruchamia hamowanie regeneracyjne na innych napięciach niż fabryczne)
1. Upewnij się, że przewody zaznaczone strzałką są przylutowane do pól VDD. Jeśli są obok (na VCC) to przelutuj. Następnie sprawdź, czy masz rezystory SMD oznaczone na zółto. Możesz mieć 1 lub 2, usuń wszystkie.
2. W oznaczonych kółkiem miejscach zamontuj wedle zdjęcia potencjometr prezyzyjny. PRZED przylutowaniem musisz mu stawić odpowiednią oporność korzystając ze wzoru:
Kod: | LVC * 0.36R = Oporność |
Dla przykładu: 32V * 0.36R = 11.5kR
3. Ustawiasz na potku taką wartość, lutujesz we wskazanym miejscu i gotowe. Odcięcie działa z dokładnością około +-1V
Mechano - Czw 29 Paź, 2015
Tak się składa, że mam taki sterownik Tas które przewody są od stacyjki? Oba ze zdjęcia?
tas - Czw 29 Paź, 2015
Poprawiłem opis
Przemek - Śro 06 Kwi, 2016
Witam Panowie pomóżcie mi z moim sterownikiem aby chodził na 16 s po rozkręceniu okazało się że nie mam VCC napiszcie co i jak prze lutować / dolutować by wszystko grało, z góry dziękuję za odpowiedz
tas - Śro 06 Kwi, 2016
Na prawo od kabelka stacyjki masz zworki z cyny, widzisz?
84V, 72V, 60V...
Obadaj
Przemek - Czw 07 Kwi, 2016
czyli zdjąć cynę z 70 a nałożyć na 60 tak?
|
|
|