To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off

Mitar - Śro 28 Cze, 2017

Dotarł dziś do mnie nowy GT1500 i chciałem zmienić LVC z 13S na 20S (74V)

I jakie było moje zdziwienie, otwieram obudowę a tu inna płytka niż w starym (tym którym jest w poradniku)

Widzę coś takiego:



Rozumiem że mam połączyć któreś z tych pól , tylko trochę mnie zaskoczyły wartości, nie wiem czego one się tyczą, ktoś mi może powiedzieć które będzie dobre dla 20S ?

Pytanie dodatkowe czy ta wersja czymś się jeszcze różni od tej poprzedniej?

tas - Śro 28 Cze, 2017

One się tyczą napiecia znamionowego, czyli 20s to 72V znamionowo
Yin - Śro 10 Sty, 2018

O mam dokładnie tą samą niespodziankę co Mitar :) Wystarczy jak je połączę cyną czy muszę szukać jakiegoś rezystorka?
tas - Śro 10 Sty, 2018

jakbyście nie znaleźli to za też mogę popatrzyć i poszukać nowego rezystora, ale to za 2-3 dni
Yin - Śro 10 Sty, 2018

Panowie sfajczę coś jeśli pominę rezystorek i zmostkuję zworkę cyną? :)
tas - Śro 10 Sty, 2018

jeśli zwiększasz rezystancje to podnosisz próg LVC
Yin - Śro 10 Sty, 2018

To może opisze dokładniej: mam ten sam sterownik co Mitar z czterema polami: 60v, 64v, 72v, 80v. Oryginalnie żadna zworka tam nie występuje więc zastanawiam się czy producent niejako nie ułatwił życia użytkownikom i nie wystarczy tylko odpowiednich dla danego regenu pinów ( u mnie 60v) połączyć cyną.
Mitar - Śro 10 Sty, 2018

Ja dałem tam po prostu cynę na pole 72V łącząc te 2 miejsca (bez uzycia rezystora) i śmiga do teraz , hamowanie reg. działa :)
Yin - Śro 10 Sty, 2018

O i o to chodziło, dzięki :)
esati - Sob 14 Kwi, 2018

jakie LVC ustawić dla pakietu 16s aby regen działał poprawnie? Celowałbym w 51-52V.
Ktoś wie jakie LVC będzie przy zworce na 60V?

atomek1000 - Nie 15 Kwi, 2018

Powinno być ok. 51v
esati - Wto 24 Kwi, 2018

Dziękuję.

Ustawienie zworki na 60V zmieniło próg odcięcia na 52,5V - regen zaczął działać ale moim zdaniem trochę za wysoko odcina (3,28V/ogniwo) przez co się traci ok 2Ah.

Ale po zmianie rezystora przy zworce z 7,5k na 9,1k odcięcie zmieniło się na 50,2V (3,14V/ogniwo) i regen nadal działa.

Fabryczne odcięcie w GT1500 było ustawione na 41,5V i regen nie działał.

Boe - Pią 08 Cze, 2018

Witam, odkopię trochę temat, bo walczę z tym aktualnie, Sterownik LH1500, podobne rozwiązanie jak uMitar, takie same zwory, z tym, że fabrycznie zworę mam na 80V, instalację mam na 17s,
Która zworka do zalutowania?, regen nie działa, odcięcie przy 51V
https://photos.app.goo.gl/yVPwrvVdJqC3wR1G3

https://photos.app.goo.gl/CU5F4vPBAVhUeu4S2

esati - Nie 10 Cze, 2018

pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać.
Boe - Nie 10 Cze, 2018

esati napisał/a:
pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać.


a wytłumacz mi proszę, jakie warunki muszą być spełnione by zadziałał ten regen ?
bo tak, w 17S w nominale wychodzi 62,9V, czyli bardziej pasuje mi to na zworę 64V,
no i te napięcie odcięcia, regen zaczyna działać gdy napięcie odcięcia jest już uzyskane? czy przy dobrze ustawionym LVC, regen powinien działać przy całym zakresie napięć rozładowania aku? czy pod koniec rozładowania aku? walczę z tym i dojść nie mogę bo nie ogarniam tych podstawowych kwestii. dzięki za pomoc
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group