To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - ebike by robos
robos - Pon 15 Cze, 2015 Temat postu: ebike by robos Witam wszystkich forumowiczów!
Chciałbym zaprezentować mojego ebika. Nie jest on skończony, ale jeżdżę nim już 2 tyg. i sprawuje się bardzo dobrze. Na razie wszystko trzyma się na trytkach i dwóch drewnianych listewkach. Teraz pracuję nad zrobieniem skrzynki, aby wszystko ładnie zabudować.
Trochę szczegółów technicznych:
- silnik: Nine Continent RH2809 (7x9)
- sterownik: GREENTIME 15 Mosfets 48-84V 1500W 45A
- bateria z bms: pakiet 20s8p z ogniw Panasonic NCR18650PF 2900mAh zbudowana przez kolegę atomka1000
- koła 26"
Tak wygląda całość:
Moje doświadczenia z użytkowania:
Do tej pory jeździłem po utwardzonym, płaskim terenie i nie udało mi się zagrzać silnika ani sterownika. Co najwyżej było wyczuwalne, że jest ciepły. Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem na płaskim przy naładowanej baterii to 56 km/h. Przeważnie jeżdżę 40km/h i przy tej prędkości wieje już jak cholera. Jestem w trakcie szukania kasku, co by poprawić nieco komfort jazdy. Zasięgu jeszcze nie zmierzyłem, dopiero teraz po pierwszym ładowaniu wyzerowałem licznik. Rzecz która ostatnio zwróciła moją uwagę to jeśli chodzi o kontrolowanie prędkości (mam pełną manetkę) to nie jest ono takie płynne jak w motocyklu. Na małe ruchy manetką wogóle nie czuć reakcji, dopiero przy mocniejszy odkręceniu czuje się przyspieszenie, ale nie jest to reakcja natychmiastowa. Tzn. jadę, odkręcam manetkę, może sekundę nic się nie dzieje i dopiero przyspiesza. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, chętnie odpowiem.
atomek1000 - Pon 15 Cze, 2015
Mimo ze obudowa tymczasowa to i tak wygląda porządnie
A bateria prawie do centymetra się wpasowala w ramę
Miłego jeżdżenia i nie zagrzej silnika :p
Z manetką mam u siebie tak samo, takie są te sterowniki. Pocieszeniem jest ze wersja 30A jeszcze wolniej reaguje na manetke.
maniekrox - Pon 15 Cze, 2015
Z tego co Pykacz mówił w sabvotonie problem zlagowanej manetki nie występuje;) Ale wiadomo, sprzęt innej klasy.
Pojemność aku zacna! Duże masz SAGi?
Anonymous - Pon 15 Cze, 2015
Miałem tak kiedyś w rowerze.
Z drugiej strony, to dobrze, bo nie szarpie prądu do oporu przy ruszaniu
robos - Pon 15 Cze, 2015
atomek1000 napisał/a: | A bateria prawie do centymetra się wpasowala w ramę |
Nie jest tak źle jak to wygląda. Pod baterią tymczasowo dokleiłem pas styropianu grubości ok 4cm, aby amortyzował wstrząsy na wybojach i też jest oklejony taśmą więc tego tak nie widać. Jak się przyjrzeć to widać takie przetłoczenie na dole baterii. Jak już będę miał skrzynkę to go odkleję. Także jest jeszcze spory zapas
maniekrox napisał/a: | Duże masz SAGi? |
Na początku kilka dni jeździłem z podłączonym woltomierzem, żeby zobaczyć jak zachowuje się napięcie i prąd, i przy odkręcaniu manetki napięcie baterii spadało, ale nie pamiętam dokładnie ile, bo wtedy nie przywiązywałem do tego, aż takiej wagi, chyba o 1 czy 2V. Podłączę jeszcze raz i zrobię dokładne testy.
Eryk1000 - Pon 15 Cze, 2015
Zrób taki pomiar jadąc pod większą górke Bajk fajnie się zapowiada
robos - Pon 15 Cze, 2015
Nawet mam w okolicy taką większą górkę, sam jestem ciekaw jak się będzie sprawował, zrobię pomiary i dam znać.
bloodyopel - Pon 15 Cze, 2015
Mam niemalże identyczną konfigurację, ten sam silnik i sterownik, pakiet 19s (lecz na lipo turnigy, 15Ah). Kółko póki co 28" ale będę przeplatał właśnie w 26". Prędkości mamy podobne
robos - Wto 16 Cze, 2015
Rzeczywiście różnice niewielkie, a po zmianie koła nawet jakby prędkość spadła o kilka km/h to nie będzie to aż tak odczuwalne
robos - Wto 16 Cze, 2015
zeeltom napisał/a: | Miałem tak kiedyś w rowerze.
Z drugiej strony, to dobrze, bo nie szarpie prądu do oporu przy ruszaniu |
zeeltom, wydaje mi się, że jednak szarpie prąd do oporu. Miałem kilka dni podłączony woltomierz do złącza CA, pod przewody od bocznika i przy przyspieszaniu pokazywało 40 do 45, raz nawet skoczyło na 50. Nie wiem na ile dokładny to był pomiar, ale zgadzało by się z tym co może maksymalnie dać kontroler, czyli 45A.
Anonymous - Wto 16 Cze, 2015
U mnie rower rozpędzał się liniowo po przekręceniu manetki do oporu. Nawet jak koło było w powietrzu. Pewnie jakiś kondensator o dużej pojemności był wsadzony w układ manetki w kontrolerze. Ale miałem tam też przycisk, coś w stylu "dopalacza" i wtedy szedł od razu w górę z obrotami.
bloodyopel - Wto 16 Cze, 2015
Kondensator dla "upłynnienia" ruszania to fajna sprawa, jednak działa w dwie strony, Ty puszczasz manetkę a silnik jeszcze wspomaga
robos - Śro 17 Cze, 2015
mój koła nie podnosi przy przyspieszaniu, a szkoda, bo była by większa zabawa podczas jady
Pykacz - Śro 17 Cze, 2015
robos napisał/a: | mój koła nie podnosi przy przyspieszaniu, a szkoda, bo była by większa zabawa podczas jady |
A ja "gupia ci.." zawsze walczyłem z tym zjawiskiem by było lepsze przyspieszenie .
atomek1000 - Pon 19 Paź, 2015
Jak wrażenia po sezonie? Jak zasięgi ?
Mierzyłeś jakie masz przyspieszenie? Ładujesz w silnik ponad 3kW a jest wolnoobrotowy więc powinno być duże
|
|
|