To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Przekładnie pasowe HTD
Arbiter - Wto 08 Kwi, 2008 Temat postu: Przekładnie pasowe HTD http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_htd.htm
wygląda na to, że można za około 150PLN skomponować przekładnie pasową.
NIe wiecie, jakich rozmiarów musi byc pas dla silnika 800W 3000rpm?
Zbyszek Kopeć - Wto 08 Kwi, 2008
Ciekawy link.
Zacząłeś temat, więc napisz do nich w tej sprawie i dowiedz się też o dokładną sprawność w procentach i daj cynk. Powinni to wszystko podać.
Jestem tego ciekaw, może zastosuję w aucie.
Arbiter - Wto 08 Kwi, 2008
tu jest coś
http://www.cnc.info.pl/to...-htd-vt6363.htm
i tu
http://www.akcesoria.cnc...._informacje.htm
Zbyszek Kopeć - Wto 08 Kwi, 2008
Tak, ale handlowiec powinien precyzyjnie odpowiedzieć na te pytania (gwarancja), było by lepsze niż samemu główkować i narobić błędów.
Arbiter - Wto 08 Kwi, 2008
bylo do kupienia coś takiego
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=341794208
i
http://www.allegro.pl/item317272807_317272807.html "Sprzedam okazyjnie zestaw do napędu skutera elektrycznego. W skład zestawu wchodzi: 1. Silnik elektryczny 24V, 250 Wat. 2. Koło przednie na łożyskach kulkowych średnica 185 mm. 3. Koło tylne, dane j/w, łącznie z zębatką na pasek zębaty. 4. Pasek zębaty 575 5M szerokość 15 mm. Wymienione części są w b.dobrym stanie, solidnie wykonane i 100% sprawne. Dokładam gratis przedni blotnik i osłonę paska zębatego." za 50PLN
obydwie rzeczy mialy podobny napęd 575 5M szerokość 15 mm a silnik 250W
wiec moze 5M 15mm jest za słabe na 800W ?
NocnyPtak - Wto 08 Kwi, 2008
Rozmawiałem kiedyś z gościem, który prowadził na morzem (Darłówek) wypożyczalnię rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych i elektrycznych hulajnog.
Część z jego hulanog miała właśnie przeniesienie napędu przez pasek zębaty. Sprzęt był oficjalnie produkcji włoskiej (ale możliwe, że robiony przez chińczyków a tylko firmowany włoską firmą) i wyglądał całkiem przyzwoicie. Mimo to, własnie zerwanie paska zębatego było zdecydowanie najczęstszą awarią (kłopotliwą dlatego, że te paski gość musiał sprowadzać z Włoch). Już na wstępie te hulajnogi przychodziły z dwoma zapasowymi paskami, czyli, że problem był powszechnie znany.
Dlatego projektując własną przekładnię, ja bym te wymiary paska pomnożył od razu przez dwa i zamówił na początek trzy sztuki
Lisciasty - Czw 10 Kwi, 2008
Ja myślałem nad czymś takim do samochodu:
http://en.wikipedia.org/w...le_transmission
Ale to chyba za dużo kombinowania :/
Zbyszek Kopeć - Czw 10 Kwi, 2008
Jest na świecie kilka seryjnych samochodów z takimi identycznymi wariatorami (przekładniami automatycznymi płynnymi), ale miały dość małą sprawność i wypadłem z tematu.
Jeszcze wiele motocykli z tym produkują (ciężkich też).
Arbiter - Czw 10 Kwi, 2008
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Jest na świecie kilka seryjnych samochodów z takimi identycznymi wariatorami (przekładniami automatycznymi płynnymi) |
Są to przekładnie CVT. Mój skuter ma taką, samochody osobowe też posiadały (była jakas honda), spotkałem sie tez z CVT w autobusach. Fajne rozwiązanie
7h7 - Pią 11 Kwi, 2008
Witam kolegów, jednym z projektów nad którym ostatnio pracuję jest napęd przez paski klinowe-zębate. grzebałem w literaturze i okazoło się, że ten typ przekładni ma sprawność ok 95%, łańcuchowe mają porównywalną sprawność. obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety: łańcuch - małe obciązenie łożysk, brak uślizgów ale głośna praca i brak amortyzacji chwilowych obciążeń , pasek klinowy - duże obciążenie łożysk, możliwy uślizg, zalety to cicha praca i amortyzowanie chwilowych obciązeń o nie liniowości kól pasowych nie wspomnę. Z tego co się orientuję to stare VW LT (dostawcze) kozystały z takich przkładni.
Arbiter - Sob 12 Kwi, 2008
zastanawiam sie jeszzce and jednym tematem - od silnika np do kola jest 60cm, a konstrukcja nie jet sztywna. W przypadku lancucha, poluzowanie nie powoduje przeskakiwania łańcucha. A poluzowanie paska jakby sflaczał - mam obawy ze bedzie skakał. Czyli do przekładni to by było OK, ale do przeniesienia na same koło moze byc problem. Co o tym myslicie?
Lisciasty - Sob 12 Kwi, 2008
No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach?
Arbiter - Sob 12 Kwi, 2008
Lisciasty napisał/a: | No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach? |
Widze maly problem z tym rozwiazaniem - w przekazaniu napedu bez wolnobiegu obciązenie idzie w dwu kierunkach
Adam Wysokiński - Sob 12 Kwi, 2008
Lisciasty napisał/a: | No to montujesz napinacz z małego kółka zamocowanego na ramieniu + sprężyna :]
Tak to się chyba robi w napędzie alternatora w samochodach? |
mam mały skuter elektryczny i jest tam rozwiązanie z dzwigienka i sprężyną, ale jest wolnobieg
a w motocyklach jest sztywny wachcz i rama
dodatkowo jak jest pasek zębaty to kółko zdawcze jest w osi wachacza,zeby przy ruchach wachacza się nie luzował
Lisciasty - Nie 13 Kwi, 2008
No to tylko pasek zębaty a nie klinowy wchodzi w grę.
Pasków zębatych nie trzeba napinać...
|
|
|