To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Przedni amortyzator do cruisera
tas - Sob 04 Lip, 2015 Temat postu: Przedni amortyzator do cruisera Na sąsiednim forum pojawił się taki link:
http://allegro.pl/listing...-sqm-spo-5-0629
Jeśli ktoś buduje cruisera customa to fajna sprawa.
Pykacz - Nie 05 Lip, 2015
Ale czad . Od razu przypomniał mi się mój zielony góral który miałem z 15 lat temu właśnie z takim silnikiem . Z jakiego forum to ?
Yin - Nie 05 Lip, 2015
http://beachcruiser.pl/forum/
Problem z tymi chińskimi silnikami to ich słaba jakość. Warto polować na oryginalnie rosyjskie silniki MAV.
Pykacz - Nie 05 Lip, 2015
Ja miałem właśnie oryginalny rosyjski tylko że on był jednobiegowy a te chińczyki mają podobno 2 biegi.
Yin - Nie 05 Lip, 2015
To warto odnowić - jakość wykonania jest sporo lepsza od chińczyków. I chińczyki też są jedno biegowe - odpala się je zaprzęgając po rozpędzeniu roweru pedałami. Jak zacząłem mieć problemy z stawem kolanowym to zrobiłem sobie rower stylizowany luźno na boardtracke'a na chińskim silniku 48cc. Zasadniczo grzebania jest więcej niż jeżdżenia, na przykładzie mojego:
- Osłona zębatki silnika powodowała czasem zaklinowanie łańcucha - konieczne było podpiłowanie.
- Oryginalny napinacz nie nadaje się do niczego, konieczne było wspawanie płaskownika w trójkącie ramy od lewej strony.
- Osłona sprzęgła jest z bardzo cienkiego stopu przez to wpada w rezonans i hałasuje - podklejenie gąbką sporo wycisza.
Z poważniejszych awarii:
- Urwała się jedna z śrub mocujących silnik, sam silnik przykręcony do ramy mocno przenosi wibracje lepiej osadzić go na gumowych tulejach tłumiących.
- Wypadł seger zabezpieczający tuleje tłoka - wypadnięcie spowodowało zatarcie cylindra i tłoka - oba do wymiany.
- Z drugiego segera odłamał się kawałek 3mm, skutek rysa między cylindrem a tłokiem i uszkodzone pierścienie. Po honowaniu i wymianie pierścieni na lekko grubsze dało się jeździć ale było czuć że kompresja jest mniejsza.
Z czysto praktycznego punktu widzenia największą wadą konstrukcji jest brak wolnobiegu na tylnej zębatce więc nawet jak pedałujemy na wyprzęgniętym silniku to opory i tak są masakryczne. Choć kiedyś widziałem na allegro szarpaki do tego silnika więc dało by się to rozwiązać.
Innymi wadami jest hałas i smród - w domu takiego roweru nie postawimy, jeżdżenie po parku i chodniku też raczej odpada.
Z zalet jak ktoś lubi grzebanie to może mieć frajdę i się sporo nauczyć.
Spark - Wto 16 Paź, 2018
aa
Spark - Wto 16 Paź, 2018
aaa
Spark - Wto 16 Paź, 2018
aaaSpark,
|
|
|