To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rowery o bardzo grubych oponach.

toft - Wto 07 Lip, 2015
Temat postu: Rowery o bardzo grubych oponach.
Jak w temacie. Miał ktoś doczynienia jeżdzil itd na czmś takim:

Chodzi mi głównie o opory, oraz komfort. Oraz ewentualne niestandardowe problemy przy elektryfikacji? Tak sobie nagle pomyślałem o takim bo mi wczoraj mignął na mieście.

Dlaczego cośtakiego a nie full. otóż jeśli komfort w stosunku do oporu na takim laciu byłby znośny to do mojej turystycznej jazdy taka szywna rama byłaby może lepsza (sakwy fotelik z dzieckiem przedewszystkim)?
Pzdr.

sietaz - Wto 07 Lip, 2015

Jak dla mnie na fat bikeu jeździ się bajecznie. Wiadomo, że opory większe, ale.wynika to z faktu niskiego maksymalnego ciśnienia w oponach i aerodynamiki a nie z samych oporów toczenia. Sam już kombinuję w tej w kwestii. Problemy są takie - tylny dropout. Da się tam mxusa wsadzić (na ESie tak robią) ale lepszy byłby rhr. Ktoś wrzucił zwykłego crystalyte, ale się nie przyznał jak tego dokonał mimo wielu pytań. Kolejny kwestia to opony i dętki bo w zasadzie u nas to nowość i dostępność jest niewielka. No i cena, ale za bardzo przyzwoitą kwotę można ściągnąć z US and A
raymaxxx - Wto 07 Lip, 2015

jeśli chodzi o ceny opon to jak się rozgladałem w zeszłym sezonie z ciekawości od 250PLN. Poza tym chyba najbardziej nieekonomiczne energetycznie rozwiązanie z mozliwych dla ebajka, ponieważ sama opona waży 1,4kg na dodatek koło z oponą ma średnice zależnie od ciśnienia w granicach 72-74 cm co daje średnicę 29er, czyli wyłącznie silnik z duuużym momentem niżej obrotowy ewentualnie jesli ktoś chce mieć rower z wielkim przednim kołem i dysproporcjonalnie małym z tyłu na obręczy np 19' od motocykla (obręcze o szerokości 8-10cm).
Do turystyki w żaden sposób się to nie nadaje, to jest rower do jazdy po grząskiej nawierzchni typu piasek, śnieg, błoto. Potrzebuje stosunkowo dużo energii przy rozpędzaniu (mało zrywny), przy prędkościach do 25km/h jednak "oporu toczenia" nie wyczuwałem, jeździłem w Poznaniu na Bikemaratonie takim Scotem w zeszłym roku, kosztował chyba coś koło 9tyś... jako ebajk w moim przekonaniu rower do lansu tylko.

sietaz - Wto 07 Lip, 2015

Ja mam oponę o wadze ponad 1400 gram i jakoś rower nie zamula. Jak ktoś da silnik 250 wat to może być ciężko, od 1000 wat będzie ok. One mają dużą zaletę w postaci dobrej trakcji. Jazda w zimę to podobno niezła frajda i bezpieczeństwo (test ride robiłem w zimę, ale śniegu akurat nie było). Opony trzeba sobie sprowadzić bo w kraju to horror
raymaxxx - Wto 07 Lip, 2015

mają bardzo dobra trakcję która wynika z powieżchni przylegania opony do podłoża co napisałem (do jazdy w piasku/błocie/śniegu). 1,4kg to jest dramat w sensie oszczędności Wh szczególnie jak Ci się kręci na takiej średnicy (72-4cm) nie mówiąc gdzie idzie wtedy moment obrotowy. Uparcie będę twierdził, że jedyna zaleta na plus to jazda po nieciekawym podłożu, o której obaj mówimy i tylko tam dostrzeżesz odczuwalną zaletę reszta poza wyglądem na minus dla takich kół.
toft - Wto 07 Lip, 2015

Coz, z mojego pkt widzenia trakcja to sprawa drugorzędna. Najbardziej mnie ciekawi czy taka opona łyka małe nierówności typu kamienie na ścieżce, typu 5 cm uskoki itp. Na tyle miekko że jazda staje się płynna i przyjemna jak właśnie na fullu.
MixhaL - Wto 07 Lip, 2015

Mam Muddy Marry która waży około 1.3kg jedna i nie widzę absolutnie różnicy między taką która waży 600g w zużyciu energii ani w przyśpieszeniu. Być może na 250W silniku było by widać ale ja nie zauważyłem .
Yin - Śro 08 Lip, 2015

Fat + mid to może być fajne połączenie. Z hubem przy tej średnicy koła to raczej średnio..
tas - Śro 08 Lip, 2015

Serio ktoś ma obok domu tyle piasku i żwiru, że wymaga to zakup nowego roweru specjalnie pod taki teren przeznaczonego ? :P
Bo to wybór podyktowany koniecznością, a nie na przykład... modą czy coś? :)

Poza tym, jak to może być komfortowe, skoro nawet amortyzatora nie ma...

toft - Śro 08 Lip, 2015

4 cale opony plus konstrukcja feli gdzie dętka wybrzusza się chyba w otworach? Przy odpowiednim cisnieniu masz 5-6 cm skoku. Czyli tyle co fullu xc (realnie)
sietaz - Śro 08 Lip, 2015

Nie jest to alternatywa dla fulla tylko inny rodzaj amortyzacji ze swoimi plusami i minusami.

tas napisał/a:
Bo to wybór podyktowany koniecznością, a nie na przykład... modą czy coś?


To tak samo można napisać o hamulacach hydraulicznych i chyba będzie to bliższe prawdy :razz:


Na fat bike'u trzeba się śmignąć, żeby wiedzieć czym to pachnie. Oczywiście najlepszy byłby full na oponach 4.5 cala :twisted:

tas - Śro 08 Lip, 2015

A nie ma takich? Może czas zbudować? :P
sietaz - Śro 08 Lip, 2015

Są, ale cena zabija - nawet już nie pamietam jaka.
A nawet w wersji elektrycznej


Się zbuduję :wink:


A z ciekawych grubooponiastych rzeczy to jest


No i mój faworyt:

https://www.youtube.com/watch?v=XiObalNZuSM

bloodyopel - Śro 08 Lip, 2015

Po co się ograniczać? :mrgreen:


tas - Śro 08 Lip, 2015

To dopiero musi być komfortowe :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group