To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory- dyskusje odnośnie działu "Opisy i pomiary&

Anonymous - Wto 12 Sie, 2008

Przeszły dopiero dwa cykle ładowania. Dam znać po kilku cyklach, co się z nimi dzieje.
Akku nówki, z pisemną gwarancją na 5 lat.
Po drugim ładowaniu przejechałem 25 km, ale trudno o jakieś konkretne porównanie, bo nie jeżdżę tymi samymi drogami.

Anonymous - Wto 12 Sie, 2008

Standardowy zestaw akumulatorów dla roweru to 36V 12Ah.
W sklepach Plus można kupić małe akumulatorki AA 1,2V 2,7Ah w cenie 4,25 zł / sztuka.
Czyli zestaw zastępczy 36/1,2=30 i 12/2,7 = 5, czyli potrzeba 150 akumulatorków, koszt 637,5 zł.
Czy taka bateria miała by sens?

Teoretycznie akumulatorki wodorkowe Ni-MH mają większą liczbę cykli i są lżejsze.
Akumulatorki można by unieruchomić w rurkach PCV.

Anonymous - Wto 12 Sie, 2008

Slawek napisał/a:
Standardowy zestaw akumulatorów dla roweru to 36V 12Ah.
W sklepach Plus można kupić małe akumulatorki AA 1,2V 2,7Ah w cenie 4,25 zł / sztuka.
Czyli zestaw zastępczy 36/1,2=30 i 12/2,7 = 5, czyli potrzeba 150 akumulatorków, koszt 637,5 zł.
Czy taka bateria miała by sens?

Teoretycznie akumulatorki wodorkowe Ni-MH mają większą liczbę cykli i są lżejsze.
Akumulatorki można by unieruchomić w rurkach PCV.


Na allegro można kupić 3,8Ah za 3,25 zł
Więc zestaw kosztuje: 390 zł.
Tylko nie wiadomo jak z trwałością przy tak dużych pojemnościach.

Zbyszek Kopeć - Wto 12 Sie, 2008

Akumulatory NiMH muszą być ładowane odpowiednią ładowarką o prawidlowych parametrach oraz wewnątrz opakowania z ogniwami trzeba zamontować termostat malutki, który odłącz ładowanie po przekroczeniu temperatury 56 st.C, a także powinien być termistor w środku obudowy z ogniwami na przewodzie steującym, który wyłączy ładowarkę przy przegrzaniu ogniw (całość grozi wybuchem).
Radzę ogniwa po 8000mAh, takie stosuje się w seryjnych rowerach elektrycznych, a najlepiej kupić z INTERBIKU , lub z EKONAPĘDÓW; może mają gotowe w obudowie.

Anonymous - Wto 12 Sie, 2008

Trzeci cykl ładowania. Zasięg 26 km.
Zbyszek Kopeć - Śro 13 Sie, 2008

Jeszcze trzeba sprawdzić opory roweru (hamowanie, silnik, toczenie się koła, ciśnienie w oponach musi być najlepiej max. dopuszczalne - pisze na oponie).
Jest jeszcze kwestia techniki jazdy (człowiek przyzwyczaja się do luksusu i ostrzej jeździ, więc zasięg się skraca).

Anonymous - Śro 13 Sie, 2008

Mam dobite do 3 atmosfer. Koła toczą się lekko.
Dziś czwarty cykl. Postanowiłem nie przekraczać 20 km/h i przejechałem znów 26 km.
Cuda jakoweś? Przy 28 km/h też przejeżdżam 26 km.
Nic nie rozumiem. Jeszcze sprawdzę zworkę w układzie. Wcześniej, jak była zwarta, na chińskich akku udało mi się przejechać 37 km. Może to coś da. Przy zworce max. prędkość była rzędu 18 km/h. Potestuję jutro.

Anonymous - Czw 14 Sie, 2008

3 atm. to max do samochodu, do roweru można więcej, zależnie od szerokości opony, kolarze w cienkich oponach mają 16 atm.
Anonymous - Czw 14 Sie, 2008

Skoro mam na oponie napisane 3, to ładuję 3 :)
7h7 - Pią 15 Sie, 2008

Do kolegi zeeltom
Wydaje mi sie, że testy z jazd nie są powtarzalne a więc miarodajne. Proponuję zainwestować parę złotych w dwie żarówki 50W/12V i zdjąć charakterystykę rozładowania i podzielić się wynikami na forum.

Anonymous - Sob 16 Sie, 2008

5 i 6 cykl, to samo: 25 km.
Mam zamontowany woltomierz w rowerze. Wygląda to tak, że prawie cały czas napięcie trzyma na wysokim poziomie 34 -36 V i leci na łeb 32 V pod koniec jazdy.
Nie założyłem jeszcze tej zworki do jazdy ekonomicznej.
Trasa jazdy jest mniej więcej taka sama. Jakieś 10 km po lesie, dość wolno ok. 15 km/h i reszta po ulicach do oporu, czyli 25 - 28 km/h.

Zbyszek Kopeć - Sob 16 Sie, 2008

2 razy szybciej, to najczęściej 4 razy bliżej.
Lisciasty - Sob 16 Sie, 2008

No tak ale 15 km/h jechać to równie dobrze można biec truchtem, będzie niewiele wolniej :]
Anonymous - Śro 20 Sie, 2008

7 i 8 to samo. Widocznie to max możliwości tych akku.
Nie testowałem jeszcze tej zworki do jazdy ekonomicznej, bo złapałem zapalenie nerwu kulszowego i trochę mnie to uziemiło :)

Lisciasty - Śro 20 Sie, 2008

Spróbuj zrobić jakiś test przy obciążeniu, podepnij mierniki pod układ i zbadaj silnik
w całym zakresie obrotów, być może poza pewnym zakresem prąd pakowany w silnik
idzie psu w dupę i nie dodaje więcej mocy :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group