To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Wyciągarka paralotniowa

Anonymous - Czw 06 Sie, 2015

A przełącznik 4 pozycyjny? 12 - 24- 36 -48V?
Ewentualnie dla równomiernego rozładowania wszystkich akumulatorów 12 - 24 - 48V?

Mechano - Czw 06 Sie, 2015

Styki przełącznika się skleją i będzie porażka. Ja bym to zrobił na prostym generatorku pwm na ne555 i potencjometrem liniowo sterował prędkością.
Anonymous - Czw 06 Sie, 2015

A jak padnie tranzystor sterownika, to będzie inaczej? :D
W mechanicznym jeszcze możesz się poszarpać, a w kontrolerze już nic nie zrobisz.
To silniki DC, a nie BLDC.

tomson - Czw 06 Sie, 2015

Wiesz Maciek 100Nm to jest 10kg/m to te 100kg to średnica szpulki 20cm i nie więcej

http://www.translatorscaf...a%E2%80%A2metr/

mikews - Pon 10 Sie, 2015

Chiński sterownik z Magmy niewiele bardziej jest rozbudowany od zwykłego na NE555. Wystarczy "wzmocnić" układ wykonawczy czyli wymienić tranzystory i pójdzie większy prąd na silnik. O ile na mojego lekkiego jeszcze syna (60kg wagi) taka przeróbka coś da, to na cięższych paralotniarzy może to być jednak za mało. Silniki jednak się nagrzały podczas ostatniego testu i nie wiem ile później musiałbym je studzić żeby nie spalić.
Jednak małym kosztem taki sprzęt nie za bardzo da się zrobić, a pakowanie tysięcy w mocne silniki i zasilanie, gdy to samo można osiągnąć na silniku spalinowym ze skutera za góra parę setek, to sztuka dla sztuki :(

Anonymous - Pon 10 Sie, 2015

A rozrusznik samochodowy nie pasi?
Kupisz na szrocie za grosze.

tkoko - Pon 10 Sie, 2015

zeeltom napisał/a:
A rozrusznik samochodowy nie pasi?
Kupisz na szrocie za grosze.

Najlepiej z jakiejś ciężarówki na 24V do tego 2 duże aku żelowe 12V i łącząc to szeregowo lub równolegle masz dwie prędkości. dodatkowo ciężar aku będzie naturalną kotwicą dla wyciągarki.

Anonymous - Pon 10 Sie, 2015

Jak mocniej dmuchnie, to i tak to porwie, trza kotwiczyć ;)
mikews - Wto 11 Sie, 2015

Poczytałem o rozruszniku jako silniku napędzającym zwijarkę gdzieś na Elektrodzie. Główny problem to duży prąd pobierany przez taki silniczek sięgający kilkuset amper. Poza tym rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej przez 2-3 minuty. No i na koniec-wyciągarka jest złożona i nie chce mi się więcej bawić w mechanikę, która moim zdaniem spełnia moje wymogi.
O kotwiczenie się nie martwcie. Całość do ziemi przyciska samochód.
Wolę pobawić się sterownikiem. Znalazłem interesujące mnie mosfety IRF4110. Zastanawiam się tylko czy przerabiać oba sterowniki, czy zrobić od nowa jeden mocny. Jakieś sugestie sprawdzonych rozwiązań sterowników 48V ?

Eryk1000 - Wto 11 Sie, 2015

Ja bym robił sterownik do silnika DC od nowa bo to dosłownie garstka elementów. Jeżeli to będzie chodzić na 48V to popatrz na tranzystory irfb3077 maja jeszcze lepsze parametry.
tas - Wto 11 Sie, 2015

48V 60A:
http://www.ebay.com/itm/6...X-/191453025152

mikews - Wto 11 Kwi, 2017

Odgrzebuję temat, ponieważ po wielu próbach, testach i przebudowach wyciągarka w końcu DZIAŁA!
Niestety próby zrobienia tego prosto i tanio nie udały się. W finale zamontowany został duży silnik o mocy ciągłej 12kW z firmy Into ze sterownikiem Kelly 48V 400A. Całość zasilana jest 4 akumulatorami samochodowymi 100Ah. Mocna lina syntetyczna 1000m umożliwiła ostatnio pierwszy prawdziwy hol na około 500m.
Wyciągarka jest przewoźna ale nie lekka. Spokojnie mieści się do bagażnika większego kombi lub vana.
Mamy zrobiony pomiar siły ciągu na siłowniku pneumatycznym zalanym płynem hydraulicznym. Sprawdza się znakomicie. Patent zapożyczony z innej wyciągarki. Monitorowane są również temperatury silnika i sterownika ale przy ostatnich holach silnik nie zagrzał się bardziej niż 50st.C także na razie nie ma nawet wentylatorów.
Wygląda na to, że batalia jest skończona ;)
A wygląda to teraz tak:
https://www.dropbox.com/s...image2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...image3.jpg?dl=0

tas - Wto 11 Kwi, 2017

tu alternatywa na silniku 8000W




ficek - Śro 03 Sty, 2018

I jak prace? Zmieniło się od ostatniego wpisu? Sam latam na paralotni i brak w promieniu 100 km sensownego miejsca do latania więc albo zostaje silnik na plecach, albo wyciągarka na ziemi, a ta alternatywa z e-wyciągarką co raz bardziej mi się podoba.
Ciekawe czy spisałby się ten silnik https://www.e-biker.pl/si...55h,3,1072,6167 :wink:

tas - Śro 03 Sty, 2018

Chyba żartujesz.
2x mocarniejszy silnik na filmie męczy się tak, że zdaje się mu uzwojenia zaraz wyskoczą a Ty to chcesz taką kruszynką napędzać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group