To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Ile mocy można włożyć w silnik 250W?

graziano - Pią 24 Lip, 2015
Temat postu: Ile mocy można włożyć w silnik 250W?
Silnik o nominalnej mocy 800W przyjmuje bez zająknięcia chwilowe moce 3kW i więcej. Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W :mrgreen: Mniejsza pojemność cieplna, więc się będzie więcej grzał, pewnie też większy niż w dużym silniku procent mocy pójdzie w ciepło. Ale jak by to jeżdziło, próbował ktoś? I jak długo? :)

Mam kontroler 45A i najwolniejszego 9c ktorego nigdy nie zagrzałem bardziej niż do stanu "ledwo wyczuwalnie letni". Więc się zastanawiam czy warto wozić ze sobą tyle zbędnych kilogramów? Może niekoniecznie 250, ale powiedzmy 350 plus jakiś sterownik 1,5kW? Pedałowanie mnie nie boli, mogę mu pomóc. A jeżdżę i tak po mieście, głównie po chodnikach/ścieżkach, więc bez szaleństw. Swoją moc wykorzystuję głównie jak chcę z fasonem, na tylnym kole zjechać z krawężnika :) I to też nie 3kW. Stąd takie myśli.

toft - Sob 25 Lip, 2015

Pomijając całą resztę podstawowym mankamentem jest sprzęgło które potraktowane dużym prądem klęka. Tyczy sięto także gwałtownych szarpnięć czyli npskoków z krawęźnika.
bloodyopel - Sob 25 Lip, 2015

toft, nie każdy słaby silnik (~250W) jest przekładniowy...
Adam Wysokiński - Sob 25 Lip, 2015

Jeździłem na przekładniowym 250W z mocą max 1250W. Silnik był zawsze maksymalnie dość ciepły. Prąd zwiększony 2,5x a napięcie 2x. Silnik przekładniowy z plastikowymi trybami.
Nostusek - Sob 25 Lip, 2015

graziano napisał/a:
Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W


Ja w szczotkowca 250W z Magmy ładowałem 31A przy napięciu 23V (mierzone po stronie akumulatorów) - wychodziło mi 713W około... Jeden silnik poddał się po ok. 2500-3000 km... drugi troszeczkę inny kształtem (nieco krótszej obudowy) po 500 km z tym że skatowany był pakietem Li-po który prawie nie siadał z napięciem... Dodam że silnik zawsze pędzony był na max... Teraz mam 500W z Magmy i jest ok. po jeździe pełnym gazem jedyne co jest gorące to sterownik i kable...

PS. Oba silniki 250W które miałem - dostały zwarcia międzyzwojowego - uzwojenia są czarne od przegrzania a silniki śmierdzą. Druga sprawa to notorycznie palące się szczotkotrzymacze a dokładnie przewody w nich - dopiero zmiana na grubsze i nałożenie koszulek termoodpornych pomaga.

toft - Sob 25 Lip, 2015

Bloodyopel - mówimy o małych silnikach mniejszych od dd i typu hub (tak to rozumiem). To jakie znasz silniki dd ważące połowę tego co typowy duży dd? Z obecnie robionych poza jakąś typowa chinszczyzna która przychodzi razem z rowero skuterem to widze tylko smartpie ale i tak to nie sa 3 kilo.
graziano - Sob 25 Lip, 2015

Miałem na myśli bezszczotkowego huba DD 250W. Żeby nie jarało szczotek i nie mieliło przekładni :) Chińczyk waży 3,5 kilo. I myślałem że będzie gorzej, wychodzi na to że "umiarkowanie katowany" taki silniczek potrafi sporo przyjąć i trochę pożyć.
toft - Sob 25 Lip, 2015

Małego czyli jakiego? normalnie dd typu 9c goldenmotor czy bestmotor czy co tam jeszcze to 6-7 kilo...
graziano - Pon 27 Lip, 2015

Chińczyk 250W waży 3,5 kilo, co przy masie 9c ponad 6 kilo daje jakąś oszczędność. Tylko że zakładając topic nie zdawałem sobie sprawy ile w praktyce waży bateria - bo do wczoraj wieczora miałem w ręku jedynie pojedyncze lipo, a potem to już tylko razem z rowerem. A że robię baterię od nowa to miałem okazję mieć w ręku całość 16s 2p - przy tej masie ciężko przed sobą usprawiedliwiać oszczędzenie 3 kilo na silniku kosztem 2/3 dostępnej mocy. A to przecież niewielka bateria.
tomson - Wto 28 Lip, 2015

Tu masz silnik od sparty jet to DD o mocy nominalnej 250W i napięcie 24V jest zapleciony w koło 28".Oryginalnie był tam sterownik w środku silnika ale się go pozbyłem i wyprowadziłem
przewody fazowe i do czujników.
Silnik przy przewoltowaniu na obciążeniu napięciem 39V pobiera 800W na sterowniku 12mos bezczujnikowym.Przy zasilaniu 51V na obciążeniu pobiera 1100W.
Przy wyższym napięciu po paru minutach jazdy nie da się przytrzymać reki na silniku przy 39V silnik ma z 45st




Przy zasilaniu 39V rower rozpędza się do 35km/h a n 51V rozpędza się do 42km/h

bloodyopel - Wto 28 Lip, 2015

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3965
Tej sam silnik tylko na przód. Poganiany z 10s 18A max, czyli okolice 700W. Póki co nic mu to nie robi ;)

toft - Śro 29 Lip, 2015

Jaka jest orientacyjna Srednica tego silnika? Bo wydaje się większy jednak od typowego przekładniowego 250W? Jak jest z momentem? Tzn w stosunku do przekładniowego 250W traktowanego standardowym sterownikiem czyli 36V15A? I wreszcie jaka jest waga? Sory za natłok pytań ale odpowiedz na nie jest bardzo ciekawa:). Pzdr?
bloodyopel - Śro 29 Lip, 2015

Pomierzę i poważę za 2-3h. Porównania do przekładniowego nie mam w ogóle bo nigdy takim nie jeździłem
toft - Czw 30 Lip, 2015

Jak pomiary:)?
bloodyopel - Czw 30 Lip, 2015

Tak to jest jak czegoś nie zrobi się "od razu" :/ jutro rano postaram się pomierzyć bo potem wyjeżdżam na weekend i już nie będę miał możliwości aż do poniedziałku. Tak więc ustawiam sobie przypomnienie :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group