To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Ile mocy można włożyć w silnik 250W?

toft - Pią 18 Wrz, 2015

najlepiej dac na frezarke. Ewentualnie montujesz os w uchwyt tokarki. Do miejsca gdzie masz nóż tokarski wstawiasz kątówkę i jedziesz prowadnicą prawo lewo.
glebor - Pią 18 Wrz, 2015

tas napisał/a:
A ja zasiliłem jakiegoś klasycznego przekładniowego silnika 250W z 30A, przejechałem na nim około 2km pełnym gazem i... odlutowała się w silniku płytka PCB z nadmiaru ciepła. Chyba silnik silnikowi nie równy :)


Dzięki TAS ;) właśnie naprawiłem silnik który myślałem że jest spalony. Miałem to samo odlutował się przewód fazowy. Tak też podejrzewałem, bo jeżeli spali się uzwojenie to zazwyczaj jest przetop do masy albo wewnątrz uzwojenia, a tu nie było żadnej rezystancji, ale bałem się za niego zabrać.

Silnik przekładniowy był przystosowany do zasilania 250W. Przegrzałem go podczas zarycia się w piachu - zaryłem całe koło łącznie z felgą i nie mogłem wyjechać pociągnąłem go ze 20 sekund i się odlutował kabel. Jeździłem na tym silniku z prędkościami około 65km/h rowerem 3 kołowym, którym jeździ się dość ciężko i silnik dalej chodzi i będzie śmigał jeszcze długo ;)

Nie da się ukryć, jest bardzo ciepły pod czas jazdy, ale jednak smarowanie wewnętrzne olejem rozkłada ciepło na całą powierzchnię silnika i zapewne bardziej nagrzewa się korpus silnika, który lepiej oddaje ciepło. Przebieg jest sporo niższy niż na continencie przy tej samej baterii i sterowniku, ale conti leci max 50, a dodatkowe 15km/h to są ogromne straty w oporach powietrza. Continent także lepiej rusza z miejsca ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group