To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Problem z silnikiem 36V 250W nie można odkręcić pokrywy
Anonymous - Śro 06 Lip, 2016
Lub grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby. A potem kluczem do rur to potraktować
toft - Śro 06 Lip, 2016
NO i docisk szwagra do tego jakby nie szło:( Takie se to rozwiązanie ale jak trzeba odkręcić to trzeba
WojtekErnest - Śro 06 Lip, 2016
zeeltom napisał/a: | Lub grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby. A potem kluczem do rur to potraktować |
Właśnie o takim czymś myslałem, ale liczyłem że jest coś gotowego czego używają np. warsztaty samochodowe itp
Pavyan - Czw 07 Lip, 2016
Owszem, wziąć krótką "grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby", ale ja zdecydowanie dospawałbym do niej kawał dłuższego grubego płaskownika lub cieńszej rury - operowanie takim jednoczęściowym "kluczyskiem" będzie o wiele łatwiejsze i wygodniejsze, niż pokręcanie kluczem do rur.
Taki nieprecyzyjny klucz hydrauliczny zawsze lubi się przekaszać lub ześlizgiwać z uchwyconej rury - a ową "koronę" trzeba jeszcze prostopadle i dość mocno docisnąć do odkręcanego dekla silnika, tak żeby jej zęby nie zeskoczyły z wybrań pokrywy podczas odkręcania.
Anonymous - Czw 07 Lip, 2016
To już szczegóły techniczne
Pavyan - Czw 07 Lip, 2016
Tak, ale... diabeł tkwi właśnie w szczegółach
Jestem zwolennikiem zasady, że lepiej raz zrobić dobrze, niż robić dwa razy.
JerzyZ - Czw 07 Lip, 2016
Pozostaje jeszcze pytanie, czy taki gwint nie jest jeszcze wzmocniony klejem!
Wtedy pomogłoby grzanie, lub bardzo długotrwałe nasączanie rozpuszczalnikiem.
WojtekErnest - Nie 10 Lip, 2016
Pavyan napisał/a: | Owszem, wziąć krótką "grubościenną rurę o odpowiedniej średnicy i wyciąć w niej 4 zęby", ale ja zdecydowanie dospawałbym do niej kawał dłuższego grubego płaskownika lub cieńszej rury - operowanie takim jednoczęściowym "kluczyskiem" będzie o wiele łatwiejsze i wygodniejsze, niż pokręcanie kluczem do rur.
|
Ano próbuję, dopasowywanie zębów w toku . Stara rura z kolankiem powinna spełnić pokładane w niej nadzieje..
A potem zabawa w usuwanie kleju/lakieru.
Pavyan - Nie 10 Lip, 2016
Życzę powodzenia !
Zastanawiałem się już wcześniej nad tym, czy mocujecie tego rodzaju silnik w za obudowę podczas odkręcania - i na zdjęciu (jeśli dobrze widzę) nie jest to tak robione, a mocowane/blokowane jest koło, za felgę/oponę.
Czyli silnik jest unieruchomiony za pośrednictwem szprych - czy takie "elastyczne" mocowanie nie przeszkadza w odkręcaniu?
Patrzę na zdjęcie i wydaje się, że może to istotnie utrudniać demontaż, szczególnie w wypadku gwintu zapieczonego lub - nie daj Boże - podklejonego.
Oczywiście rozumiem, że najpierw warto spróbować w ten prosty sposób, a dopiero w przypadku niepowodzenia przejść do kolejnych, bardziej zaawansowanych czy praco- i urządzeniochłonych metod, które wymagałyby demontażu szprych.
Myślę zresztą, że powinien wystarczyć demontaż tylko 4 lub ew. 8 szprych i wtedy można silnik "nadziać" na bolce wkręcone w odpowiednio przygotowaną sklejkę z otworem lub np. uproszczoną metalową konstrukcję; bolce wejdą w otwory po owych zdemontowanych szprychach.
Na takim promieniu te 4 lub 8 bolców powinno wystarczyć, nawet w przypadku prób "udarowego" odkręcenia dekla przedłużanym kluczyskiem "koronowym"
WojtekErnest - Nie 10 Lip, 2016
Zdjecie jest tylko poglądowe. Jeszcze zęby nie są dopasowane do wypustow. Operacja w toku ale łatwo nie będzie, tym bardziej ze robie to 1-szy raz, i to bez zaplecza mechanicznego.
WojtekErnest - Śro 15 Sie, 2018
Ostatecznie ten klucz wyglada tak.
Sprawdza sie, pod warunkiem ze jestesmy pewni w którą strone odkręcić.
|
|
|