To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Czym to zrobić ?

zamki - Nie 30 Sie, 2015
Temat postu: Czym to zrobić ?
Chciał bym wreszcie się wziąć za elektryfikację mojego roweru.
Jest to porządny masywny Holenderskiej produkcji
męski rower z przerzutkami z tyłu koła 26.
Chciał bym aby i wspomagał i potrafił sam pojechać.
Nie potrzebuję kosmicznych prędkości teren miejski a trasy w
granicach 40 km. Czytam forum od dłuższego czasu
ale czym więcej rozważam tym większy mętlik. Pewnie gdyby kasy było
na ten cel dużo nie było by i dylematu ale niestety muszę bardzo mocno
ciąć koszta. Czas też jest mocno ograniczony bo od nadchodzącego piątku mam
tydzień na prace. Stąd prośba do forumowiczów o podrzucenie jakiegoś
sprawdzonego zestawu do nazwijmy to "samodzielnego" wykonania elektryfikacji.
Spawam, lutuję i miernik też nie jest mi wrogiem. Mam dostęp do warsztatu rowerowego gdzie zaplotą silnik jeżeli taki zestaw będzie dla mnie dobry chociaż myślałem o silniku poza kołem. Radźcie koledzy a może gdzieś u kogoś coś zalega do zbycia? Nabyłem już taki zestaw od kolego z forum ale ten już znalazł swoje miejsce.

tas - Nie 30 Sie, 2015

Skoro to rower typowo miejski to może jakiś gotowy zestaw 500W? Może sam jeździć, można jechać na wspomaganiu, można jechać prawie 40.
Wygląda, że pasuje :)

zamki - Nie 30 Sie, 2015

Tas myślałem, że starczy nawet i 350 W i raczej nie więcej jak 36 V ze względu na wagę aku bo będą na początek żelowe jedynie problem w tym, że nie wiem który wybrać. Gdzieś na forum znalazłem ofertę gotowych zestawów z magmy, może to by było dobre?
Zaznaczam, że to wszystko jest na początek tej zabawy.

ps. A jeżeli magma to który zestaw by był w miarę dobry ?

ten by się nadawał ? może ktoś z kolegów już uzywa tego zestawu i może się podzielić uwagami jak to zrobić ?

tas - Nie 30 Sie, 2015

Wygląda ok, ale wszystko zależy od budżetu. Jeśli masz na wszystko te 600-700zł to ten zestaw z magmy jest ok (pod kątem możliwości/cena).
Chociaż ja (z uwagi, że nie lubię napędów MID z powodu ich wad) raczej przy niedużym budżecie kupiłbym silnik w piaście HUB 250W przekładniowy (chodzą nawet po 150-200zł używki) do tego sterownik (ale tu już 350-500W), manetkę. Taniej, lepiej, ogólnie mniej awaryjnie, ciszej i do holenderki idealnie.

toft - Nie 30 Sie, 2015

W kwestii małego sprostowania (tak mi się wydaje). Zestaw z aukcji to nie mid. Instalacja jest na tylne koło. Te taile da się oczywiście zaadaptować do mida ale potrzeba mocowania w okolicach suportu no i przydałaby się korba z wolnobiegiem. Wada - będzie głośno.
W zestawie zamontowanym z tyłu na kole jeździ to znacznie ciszej. No ale nie ma biegów. Przy dobranym przełożeniu tak że jedzie maks koło 28 kmh nawet fajnie to jeździ. Z tym że mój sterownik był 30V 30A. Przy okazji jeśli budżet faktycznie jest 600-700 pln to serio kupiłbym 3-4 pakiety 4s5ah turnigy i najtansza ładoawrkę modelarską. Zasięg będzie jak na żelach a 3 pakiety ważą 1.5 kilo i w dobrej promo można je dostać za 300 pln plus ładowarka 50w za 60-80 pln.
Coś z tych albo z hobby alo używka z forum. http://www.hobbyking.com/...r_DC_only_.html
jest to do zrobienia. różnica w jakości użytkowania takiego rowera będzie ogromna względem żeli. Ponadto bardzo łatwo z czasem ( i przypływem gotówki) dodać kilka pakietów i mieć większy zasięg co w żelu odpada ze względu na gabaryt i masę. 3x turnigy dadzą ci 44V5ah - batkę 225wh. która zmieści się nawet w kieszeni kurtki. Choć ja bym rozważył od pierwszego strzału zestaw 4x turnigy podłaczony 30V 10ah. czyli 300w. A silnik wziałbym wtedy 24V. Pozdro:).

zamki - Nie 30 Sie, 2015

Budżet jest w tych okolicach, no może jakaś mała dokładka do aku bo mam dwa
nowiutkie green sawery o którychś tutaj na forum kiedyś było pisane więc zakupiłem
dwa ale trzeba by pewnie dokupić trzeci stąd może mam parcie żeby zestaw był na 24 V
bo bym nie poniósł kolejnych kosztów. A możecie coś polecić konkretniej link nazwę ?

ps aku kupiłem z myślą o zupełnie innym projekcie ale zdrowie już na to nie pozwala ... więc
dla ulżenia w życiu chcę wspomaganie w rowerze.

toft - Nie 30 Sie, 2015

http://allegro.pl/silnik-...5313803071.html sterownik przynajmiej ten mój znosił 30V.
coś ala to używka http://www.hobbyking.com/...s_GENUINE_.html choć najlepsza by była ładowarka na 8 cel jest zwykle 2x droższa ale twój pakiet ładowałby się plug and play no i moc jest zwykle 3x taka.

dwie lub krotość dla większej pojemności takie batki: http://www.hobbyking.com/...idProduct=36032

jeszcze potrzeba Ci będzie do baterii ze 2x takie coś http://www.hobbyking.com/...arm_2s_4s_.html

a do ładowaczki przyszłościowo dobrany zwykły zasilacz z xboxa 360 najlepiej wersja 203W do dostania za 30-50pln na alleg

do tego parę kabelków i wtyczek no ale to wiadomo...

WojtekErnest - Nie 30 Sie, 2015

Jesli juz masz aku zelowe to moim zdaniem aby bylo szybko i tanio:
- silnik z przodu 250/350 W 36V
- sterownik 500-800W
- zestaw z manetka i wskaznikiem na 36V
- dokupic 1 aku zel
- zakupic ladowarke do li-ion 36-42 V
W KOLEJNEJ WERSJI gdy padna aku zelowe kupic/zrobic pakiet li-ion 36V.
Gdy silnik z przodu i pedalujesz z srednim wysilkiem, osiagniesz na zelach 25-30 km/godz a li-ionac 35-40km.

zamki - Nie 30 Sie, 2015

Wojtku nie bardzo mam przekonanie do silnika z przodu
chociaż nie potrafię tego w żaden sensowny sposób uzasadnić.
Do tego dochodzi kompletowanie reszty do pełnego zestawu
o czym nie mam zielonego pojęcia.
Widziałem na forum kilka udanych konstrukcji z takim napędem
ale ja się czegoś obawiam nie wiem am czemu.
|W tej chwili skłaniam się ku silnikowi w tylnym kole lub ten
pseudo mid z magmy.
Z wolnym kołem sobie poradzę i w sumie mam już aku.
Ale jak najbardziej czekam na dalsze podpowiedzi bo mądrych zawsze warto posłuchać.

henry - Nie 30 Sie, 2015

jeżeli ma być zestaw na 24 volt to jakoś nie wyobrażam sobie 40 km/h,
a nawet śmiem wątpić że 36 volt da radę na tą prędkość

tas - Nie 30 Sie, 2015

Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy.
henry - Nie 30 Sie, 2015

tas napisał/a:
Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy.


nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć

tas - Nie 30 Sie, 2015

W tym konkretnym zestawie z magmy to wystarczy zmienić zębatkę na wale silnika (mają takich spory wybór). Niestety silnik straci sporo z mocy.
Ale masz rację, z 24V to może nie wyciągnąć 40km/h fabrycznie.

zamki - Nie 30 Sie, 2015

henry napisał/a:
tas napisał/a:
Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy.


nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć


Jeżeli to chodzi o mnie to ja nigdzie nie napisałem, że chcę jeździć z taką prędkością,
wręcz nadmieniłem, że NIE INTERESUJĄ mnie kosmiczne prędkości.

Tu gdzie będę korzystał z roweru policja zwraca baczną uwagę, żeby
to nie szalało .. a faktycznie wspomagało rowerzystę. U nas jak czytam forum
wciąż jest wolna amerykanka w Niemczech od dawna już nie.

tas - Nie 30 Sie, 2015

W sumie nie masz wyboru bo też o inne budżetowe alternatywy ciężko.
Albo ten zestaw z magmy, choć jak Toft dobrze zauważył, nie jest to MID tylko zewnętrzny napęd na tylne koło. Wymagana jest zdaje się, piasta z gwintem na wolnobieg po obu stronach i może to być przeszkoda konstrukcyjna.
Albo wspomniany klasyczny silnik HUB przekładniowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group