To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Czym to zrobić ?
zamki - Nie 30 Sie, 2015 Temat postu: Czym to zrobić ? Chciał bym wreszcie się wziąć za elektryfikację mojego roweru.
Jest to porządny masywny Holenderskiej produkcji
męski rower z przerzutkami z tyłu koła 26.
Chciał bym aby i wspomagał i potrafił sam pojechać.
Nie potrzebuję kosmicznych prędkości teren miejski a trasy w
granicach 40 km. Czytam forum od dłuższego czasu
ale czym więcej rozważam tym większy mętlik. Pewnie gdyby kasy było
na ten cel dużo nie było by i dylematu ale niestety muszę bardzo mocno
ciąć koszta. Czas też jest mocno ograniczony bo od nadchodzącego piątku mam
tydzień na prace. Stąd prośba do forumowiczów o podrzucenie jakiegoś
sprawdzonego zestawu do nazwijmy to "samodzielnego" wykonania elektryfikacji.
Spawam, lutuję i miernik też nie jest mi wrogiem. Mam dostęp do warsztatu rowerowego gdzie zaplotą silnik jeżeli taki zestaw będzie dla mnie dobry chociaż myślałem o silniku poza kołem. Radźcie koledzy a może gdzieś u kogoś coś zalega do zbycia? Nabyłem już taki zestaw od kolego z forum ale ten już znalazł swoje miejsce.
tas - Nie 30 Sie, 2015
Skoro to rower typowo miejski to może jakiś gotowy zestaw 500W? Może sam jeździć, można jechać na wspomaganiu, można jechać prawie 40.
Wygląda, że pasuje
zamki - Nie 30 Sie, 2015
Tas myślałem, że starczy nawet i 350 W i raczej nie więcej jak 36 V ze względu na wagę aku bo będą na początek żelowe jedynie problem w tym, że nie wiem który wybrać. Gdzieś na forum znalazłem ofertę gotowych zestawów z magmy, może to by było dobre?
Zaznaczam, że to wszystko jest na początek tej zabawy.
ps. A jeżeli magma to który zestaw by był w miarę dobry ?
ten by się nadawał ? może ktoś z kolegów już uzywa tego zestawu i może się podzielić uwagami jak to zrobić ?
tas - Nie 30 Sie, 2015
Wygląda ok, ale wszystko zależy od budżetu. Jeśli masz na wszystko te 600-700zł to ten zestaw z magmy jest ok (pod kątem możliwości/cena).
Chociaż ja (z uwagi, że nie lubię napędów MID z powodu ich wad) raczej przy niedużym budżecie kupiłbym silnik w piaście HUB 250W przekładniowy (chodzą nawet po 150-200zł używki) do tego sterownik (ale tu już 350-500W), manetkę. Taniej, lepiej, ogólnie mniej awaryjnie, ciszej i do holenderki idealnie.
toft - Nie 30 Sie, 2015
W kwestii małego sprostowania (tak mi się wydaje). Zestaw z aukcji to nie mid. Instalacja jest na tylne koło. Te taile da się oczywiście zaadaptować do mida ale potrzeba mocowania w okolicach suportu no i przydałaby się korba z wolnobiegiem. Wada - będzie głośno.
W zestawie zamontowanym z tyłu na kole jeździ to znacznie ciszej. No ale nie ma biegów. Przy dobranym przełożeniu tak że jedzie maks koło 28 kmh nawet fajnie to jeździ. Z tym że mój sterownik był 30V 30A. Przy okazji jeśli budżet faktycznie jest 600-700 pln to serio kupiłbym 3-4 pakiety 4s5ah turnigy i najtansza ładoawrkę modelarską. Zasięg będzie jak na żelach a 3 pakiety ważą 1.5 kilo i w dobrej promo można je dostać za 300 pln plus ładowarka 50w za 60-80 pln.
Coś z tych albo z hobby alo używka z forum. http://www.hobbyking.com/...r_DC_only_.html
jest to do zrobienia. różnica w jakości użytkowania takiego rowera będzie ogromna względem żeli. Ponadto bardzo łatwo z czasem ( i przypływem gotówki) dodać kilka pakietów i mieć większy zasięg co w żelu odpada ze względu na gabaryt i masę. 3x turnigy dadzą ci 44V5ah - batkę 225wh. która zmieści się nawet w kieszeni kurtki. Choć ja bym rozważył od pierwszego strzału zestaw 4x turnigy podłaczony 30V 10ah. czyli 300w. A silnik wziałbym wtedy 24V. Pozdro:).
zamki - Nie 30 Sie, 2015
Budżet jest w tych okolicach, no może jakaś mała dokładka do aku bo mam dwa
nowiutkie green sawery o którychś tutaj na forum kiedyś było pisane więc zakupiłem
dwa ale trzeba by pewnie dokupić trzeci stąd może mam parcie żeby zestaw był na 24 V
bo bym nie poniósł kolejnych kosztów. A możecie coś polecić konkretniej link nazwę ?
ps aku kupiłem z myślą o zupełnie innym projekcie ale zdrowie już na to nie pozwala ... więc
dla ulżenia w życiu chcę wspomaganie w rowerze.
toft - Nie 30 Sie, 2015
http://allegro.pl/silnik-...5313803071.html sterownik przynajmiej ten mój znosił 30V.
coś ala to używka http://www.hobbyking.com/...s_GENUINE_.html choć najlepsza by była ładowarka na 8 cel jest zwykle 2x droższa ale twój pakiet ładowałby się plug and play no i moc jest zwykle 3x taka.
dwie lub krotość dla większej pojemności takie batki: http://www.hobbyking.com/...idProduct=36032
jeszcze potrzeba Ci będzie do baterii ze 2x takie coś http://www.hobbyking.com/...arm_2s_4s_.html
a do ładowaczki przyszłościowo dobrany zwykły zasilacz z xboxa 360 najlepiej wersja 203W do dostania za 30-50pln na alleg
do tego parę kabelków i wtyczek no ale to wiadomo...
WojtekErnest - Nie 30 Sie, 2015
Jesli juz masz aku zelowe to moim zdaniem aby bylo szybko i tanio:
- silnik z przodu 250/350 W 36V
- sterownik 500-800W
- zestaw z manetka i wskaznikiem na 36V
- dokupic 1 aku zel
- zakupic ladowarke do li-ion 36-42 V
W KOLEJNEJ WERSJI gdy padna aku zelowe kupic/zrobic pakiet li-ion 36V.
Gdy silnik z przodu i pedalujesz z srednim wysilkiem, osiagniesz na zelach 25-30 km/godz a li-ionac 35-40km.
zamki - Nie 30 Sie, 2015
Wojtku nie bardzo mam przekonanie do silnika z przodu
chociaż nie potrafię tego w żaden sensowny sposób uzasadnić.
Do tego dochodzi kompletowanie reszty do pełnego zestawu
o czym nie mam zielonego pojęcia.
Widziałem na forum kilka udanych konstrukcji z takim napędem
ale ja się czegoś obawiam nie wiem am czemu.
|W tej chwili skłaniam się ku silnikowi w tylnym kole lub ten
pseudo mid z magmy.
Z wolnym kołem sobie poradzę i w sumie mam już aku.
Ale jak najbardziej czekam na dalsze podpowiedzi bo mądrych zawsze warto posłuchać.
henry - Nie 30 Sie, 2015
jeżeli ma być zestaw na 24 volt to jakoś nie wyobrażam sobie 40 km/h,
a nawet śmiem wątpić że 36 volt da radę na tą prędkość
tas - Nie 30 Sie, 2015
Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy.
henry - Nie 30 Sie, 2015
tas napisał/a: | Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy. |
nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć
tas - Nie 30 Sie, 2015
W tym konkretnym zestawie z magmy to wystarczy zmienić zębatkę na wale silnika (mają takich spory wybór). Niestety silnik straci sporo z mocy.
Ale masz rację, z 24V to może nie wyciągnąć 40km/h fabrycznie.
zamki - Nie 30 Sie, 2015
henry napisał/a: | tas napisał/a: | Część podstawowych silników przekładniowych też ma na obudowie nalepione napiecie 24, 36, 48V i zasilane takim napięciem rozpędzają się do tych samych prędkości około 30km/h. Po prostu nawinięcie mają inne. Silnik na 24V zasilany 48V kręci się do 45km/h ale będzie słaby. Ale silnik na 48V zasilany na 48V tylko 30, za to jest mocniejszy. |
nie zrozumiałeś kolego co miałem na myśli,
nawiązywałem do wypowiedzi kolegi który sugerował napięcie którego chce użyć |
Jeżeli to chodzi o mnie to ja nigdzie nie napisałem, że chcę jeździć z taką prędkością,
wręcz nadmieniłem, że NIE INTERESUJĄ mnie kosmiczne prędkości.
Tu gdzie będę korzystał z roweru policja zwraca baczną uwagę, żeby
to nie szalało .. a faktycznie wspomagało rowerzystę. U nas jak czytam forum
wciąż jest wolna amerykanka w Niemczech od dawna już nie.
tas - Nie 30 Sie, 2015
W sumie nie masz wyboru bo też o inne budżetowe alternatywy ciężko.
Albo ten zestaw z magmy, choć jak Toft dobrze zauważył, nie jest to MID tylko zewnętrzny napęd na tylne koło. Wymagana jest zdaje się, piasta z gwintem na wolnobieg po obu stronach i może to być przeszkoda konstrukcyjna.
Albo wspomniany klasyczny silnik HUB przekładniowy.
|
|
|