To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Gniazdo XLR

wookie - Wto 01 Wrz, 2015
Temat postu: Gniazdo XLR
Gniazdo XLR na skrzynkę zapewne dajecie męskie, a żeński jest wtyk z prądem z zasilacza?
A może jednak z jakichś powodów na odwrót jest lepiej?

tas - Wto 01 Wrz, 2015

Na skrzynce musi być żeńskie
Na ładowarce męskie

Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015

A ja mam wszędzie odwrotnie :D
Na akumulatorze męskie (często osłonięte zaślepką) a wtyczka od zasilacza żeńska :)

ap0f1s - Wto 01 Wrz, 2015

Także mam na skrzynce męskie, a zasilacz żeński. Tylko ja mam wtyczki sp21. Trochę za duże, ale były za free. Spokojnie sp13 wystarczą.
wookie - Wto 01 Wrz, 2015

Tak mi się właśnie zdawało, że jak jest żeńskie od zasilacza, to trudniej zewrzeć przypadkowo i zrobić zwarcie. Ale jak widać i tak i tak się sprawdza.
tas - Wto 01 Wrz, 2015

Chodzi o to, że na bolcach wystających ze skrzynki będzie pełne napięcie z baterii.
A to jest już ryzykowne, a po wystąpieniu wody momentalnie elektroliza zeżre całe to gniazdo :)

wookie - Wto 01 Wrz, 2015

Skoro tak, to rzeczywiście żeńskie gniazdo w skrzynce jest bezpieczniejsze, tak też zrobię.
Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015

Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? ;)
tas - Wto 01 Wrz, 2015

Ja mam na sklepie wszystkie z męskimi - fabrycznie montowanymi. ;)
WojtekErnest - Wto 01 Wrz, 2015

zeeltom napisał/a:
Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? ;)

Mam odwrotne doswiadczenie. Akumulatory w rowerach mają czesciej gniazda typu zenskiego aby woda oraz czynnik ludzki nie mógł niechcący zewrzec. A zasilacze mają wtyk typu męskiego.

Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015

Oj tam, oj tam ;)
Pierwszy lepszy akumulator, który mam od ręką ;)



W pozostałych rowerach w domu, też tak mam :P

bloodyopel - Wto 01 Wrz, 2015

zeeltom, akurat przy złączach IEC raczej jest to podyktowane ekonomicznością. C14 (męski) dużo częściej występuje w wersji do obudowy, a C13 (żeński) na kablu. Odwrotnie dużo rzadziej więc i pewnie drożej :wink:
atomek1000 - Wto 01 Wrz, 2015

Bloody opel ma rację. IEC są odwrotnie jak xlr zazwyczaj natomiast xlr przeważnie
żenskie-bateria
Meskie-ladowarka
Duzo bezpieczniej tak jest, nikt palucha nie wlozy jak sie zostawi gdzies rower.

RobertsWalters - Pon 05 Lut, 2018

Odkopałem stary post ,ale interesuje mnie na jakich pinach jaki potencjał czyli 1,2,3 dziękuję za podpowiedz.
piwko7 - Pon 05 Lut, 2018

Najczęściej:
- pin 1 +
- pin 2 -

Ale zawsze lepiej dla pewności sprawdzić miernikiem, jeżeli masz jakąś nieznaną baterie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group