To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Gniazdo XLR
wookie - Wto 01 Wrz, 2015 Temat postu: Gniazdo XLR Gniazdo XLR na skrzynkę zapewne dajecie męskie, a żeński jest wtyk z prądem z zasilacza?
A może jednak z jakichś powodów na odwrót jest lepiej?
tas - Wto 01 Wrz, 2015
Na skrzynce musi być żeńskie
Na ładowarce męskie
Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015
A ja mam wszędzie odwrotnie
Na akumulatorze męskie (często osłonięte zaślepką) a wtyczka od zasilacza żeńska
ap0f1s - Wto 01 Wrz, 2015
Także mam na skrzynce męskie, a zasilacz żeński. Tylko ja mam wtyczki sp21. Trochę za duże, ale były za free. Spokojnie sp13 wystarczą.
wookie - Wto 01 Wrz, 2015
Tak mi się właśnie zdawało, że jak jest żeńskie od zasilacza, to trudniej zewrzeć przypadkowo i zrobić zwarcie. Ale jak widać i tak i tak się sprawdza.
tas - Wto 01 Wrz, 2015
Chodzi o to, że na bolcach wystających ze skrzynki będzie pełne napięcie z baterii.
A to jest już ryzykowne, a po wystąpieniu wody momentalnie elektroliza zeżre całe to gniazdo
wookie - Wto 01 Wrz, 2015
Skoro tak, to rzeczywiście żeńskie gniazdo w skrzynce jest bezpieczniejsze, tak też zrobię.
Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015
Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach?
tas - Wto 01 Wrz, 2015
Ja mam na sklepie wszystkie z męskimi - fabrycznie montowanymi.
WojtekErnest - Wto 01 Wrz, 2015
zeeltom napisał/a: | Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? |
Mam odwrotne doswiadczenie. Akumulatory w rowerach mają czesciej gniazda typu zenskiego aby woda oraz czynnik ludzki nie mógł niechcący zewrzec. A zasilacze mają wtyk typu męskiego.
Anonymous - Wto 01 Wrz, 2015
Oj tam, oj tam
Pierwszy lepszy akumulator, który mam od ręką
W pozostałych rowerach w domu, też tak mam
bloodyopel - Wto 01 Wrz, 2015
zeeltom, akurat przy złączach IEC raczej jest to podyktowane ekonomicznością. C14 (męski) dużo częściej występuje w wersji do obudowy, a C13 (żeński) na kablu. Odwrotnie dużo rzadziej więc i pewnie drożej
atomek1000 - Wto 01 Wrz, 2015
Bloody opel ma rację. IEC są odwrotnie jak xlr zazwyczaj natomiast xlr przeważnie
żenskie-bateria
Meskie-ladowarka
Duzo bezpieczniej tak jest, nikt palucha nie wlozy jak sie zostawi gdzies rower.
RobertsWalters - Pon 05 Lut, 2018
Odkopałem stary post ,ale interesuje mnie na jakich pinach jaki potencjał czyli 1,2,3 dziękuję za podpowiedz.
piwko7 - Pon 05 Lut, 2018
Najczęściej:
- pin 1 +
- pin 2 -
Ale zawsze lepiej dla pewności sprawdzić miernikiem, jeżeli masz jakąś nieznaną baterie.
|
|
|