To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Dlaczego większość z Was decyduje się na pakiet LiPo

WojtekErnest - Czw 17 Wrz, 2015

zeeltom napisał/a:
A Tesla na czym jeździ? :P

Na tych 'niedobrych' 18650 :-)
I jeszcze do tego cienkie połaczenia...

tas - Czw 17 Wrz, 2015

I po 120sek kozaczenia wywala ograniczenie mocy bo się przegrzewają :D
atomek1000 - Czw 17 Wrz, 2015

Po 120 sek to silniki sie przegrzewaja. Te ogniwa są lekko letnie po 2 minutach @10A a tam mają chłodzenie
tas - Czw 17 Wrz, 2015

ciekawe, czy one kiedyś będą łatwo dostępne do zakupu.
sietaz - Czw 17 Wrz, 2015

Ostatnio były na ebayu w podzielonych modułach. Nie można nazwać tego łatwą dostępnością, ale jak sie raz pojawiły to już z górki
atomek1000 - Czw 17 Wrz, 2015

Na ev west tez byly. Ogólnie rozbitych tesli bedzie coraz wiecej a akusy beda w nich dobre i pewnie wystawiane na sprzedaż ;)
Adamo - Czw 17 Wrz, 2015

Tak na chłopski rozum jeśli ogniwo liion ma obciążalność 10A a my w szczytowym okresie będziemy obciążać go do 50% czyli do 5A max przez jakiś czas wiadomo jak to w bajku raz pod górkę a raz z górki :smile: to nie powinno skutkować ujmą dla ogniwa. Raczej długie, ciągłe, wysokie obciążenie pod max wartość deklarowaną może stanowić wyzwanie i skutkować... :roll:
qaz33 - Pią 18 Wrz, 2015

gienek333 napisał/a:
li-jon z laptopów - 1C i z wkrętarek kilkanaście C)


To sa li-iony majace po kilkanascie C? Ja chyba najwiecej widzialem 20A ciaglego czyli mniej niz 10C ale wtedy pojemnosc to jakis 50-60% i szybko sa gorace wiec ich zywotnosc znacznie spadnie. Ogolnie jestem zdania ze nigdy nie powinno sie uzywac baterii przy maksymalnych parametrach oferowanych przez producentow. Zawsze powinien zostac duuzy zapas. Im wiekszy tym wiecej cykli takie aku przezyje.

atomic - Wto 22 Wrz, 2015

Lipo w konstrukcjach budżetowych również mogą znaleźć zastosowanie.

Przykład: buduję budżetową baterię 8s2p lipo 10 Ah do silnika 250W, która wyniesie mnie poniżej 500zł (same ogniwa). Nie będę miał przy tym problemu z wytrzymałością mechaniczną, po prostu klocki połączę taśmą, kabelki polutuję i baterię poniżej 3 kg umieszczę w torbie i jazda.

Gdybym poszedł Li-ion to baterię 8s2p zajechałbym błyskawicznie prądem 10A, musiałbym zbudować minimum 8s5p co prawda taka bateria miałaby 14 Ah a nie 10 Ah ale 40 ogniw kosztowałoby mnie 800zł a to dopiero początek żmudnej zabawy w zgrzewanie, lutowanie i rzeźbienia obudowy.

Więc czasami lipo pomimo wad, pozwoli na szybki start w świat ebajków :)
Tyle ode mnie.

raymaxxx - Wto 22 Wrz, 2015

ten aku będzie ważył ok 2,2kg, a wad lipo ma zdecydowanie mniej od liion, których z tego powodu nie stosuje się w modelarstwie wcale, niestety lipo mają jedną bardzo zasadniczą (o czym wspominał już któryś z kolegów wczesniej), przez którą nie mogą być stosowane w samochodach elektrycznych i nie sa dopuszczone do takich zastosowań - niebezpieczeństwo pożaru o temp mogącej przetopić blachę... Jednak z roweru zawsze można zeskoczyć/spaść co jest bardziej niż pewne przy silnej kolizji mogącej odkształcić akumulatory chronione przez nasze nogi, to nie samochód, z którego po kolizji może nie dać się wyjść lub nieprzytomnym zostać uwięzionym i spłonąć po wybuchu/zapłonie związków litu.

To oczywiście tylko moje zdanie i nikt mnie nie przekona do liion'ów w rowerze ;) .

toft - Wto 22 Wrz, 2015

A w F1 te aku bostery czym są napędzane? Bo tak licząć kiedyś wychodziło mi że prąd to ze 45C (już nie pamietam, kiedyś szukałem i tak mi to wyszło). To jaka tam jest Chemia... Pozdro:).
wookie - Śro 23 Wrz, 2015

Nie jestem specem, ale z tego co wiem, to tam nie ma chemii, tylko czysta mechanika.
Energia kinetyczna zamieniana jest na moment pędu w wirującym pędniku i na odwrót.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group