To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Rower elektryczny Brzęszczot
Anonymous - Pon 08 Wrz, 2008 Temat postu: Brzęszczot już z amperomierzem Zebrałem się w sobie i podłączyłem do B. amperomierz 0-20A DC. Jazda testowa na dystansie 28 km ujawniła następujące fakty:
1. gwałtowne ruszanie ze startu zatrzymanego skutkuje poborem prądu do 15A; przypuszczam (być może błędnie) że więcej nie są w stanie dać akumulatory;
2. po rozpędzeniu roweru pobór prądu nie przekracza na płaskim odcinku 7A, nawet przy maksymalnym wciśnięciu przyspiesznika;
3. możliwa jest spokojna jazda na równych odcinkach z prędkością ok. 14 km/h przy poborze prądu ok. 2-3A;
4. jazda z górki powoduje automatyczne zmniejszenie poboru prądu do zera. Co więcej, jazda z V => 30 km/h powoduje wychylenie się wskazówki amperomierza w drugą stronę - podejrzewam, że działa on jak generator prądu, aczkolwiek układ sterujący nie przewiduje wykorzystania tego prądu do ładowania akumulatorów;
5. po przejechaniu 28 km akumulatory dają prąd maksymalny nie przekraczający 5A, przy w pełni wciśniętym przyspieszniku.
Kolejnym krokiem będzie teraz prawdopodobnie montaż woltomierza i obserwacja wskazań obu przyrządów. O szczegółach będę informował.
Pozdrawiam
Grzegorz
Na marginesie, na drugim zdjęciu poniżej wyraźnie widać różnicę między cienkimi przewodami prądowymi dostarczanymi fabrycznie a przewodem 4mm2 użytym do przyłączenia amperomierza.
Anonymous - Wto 25 Lis, 2008 Temat postu: Brzęszczotowi stuknęła pierwsza 500-tka więc przy okazji dopisałem kilka słów nt. ostatnich modyfikacji (w galerii). Korzystając z okazji, chciałbym zapytać Was czy jeździcie na swoich elektrycznych dwukółkach zimą (śnieg, błoto, opady, wiatr i niska temperatura odczuwalna) i jakie macie metody na mróz? Mam na myśli zarówno zabezpieczenie elektryki i elektroniki, jak i ochronę kierowcy przed zimnem?
pozdrawiam
Gzylu
Lisciasty - Czw 04 Gru, 2008
Co do zabezpieczania siebie polecam tematy na pl.rec.rowery
Chyba powiedziano tam już wszystko na ten temat.
tomson - Pią 27 Lut, 2009
mam taki sam model silnika wpleciony w koło 28" ale jeszcze nie zmontowałem tego w całośc
Akumulatory jakie bede używał to LiFePo4 o pojemności 10Aho napięciu na obciążeniu ok 48V.
Przepioor - Pon 02 Mar, 2009
Witaj Tomson,
a można wiedzieć, gdzie zdobyłeś te akumulatory? I za ile?
Pozdrawiam
Jacek
Anonymous - Śro 11 Mar, 2009
Czołem Tomson,
jeśli możesz to daj garść informacji o tych akumulatorach LiFePo4 - cena, waga, parametry, miejsce zanabycia. Obecnie Brzęszczot przeszedł pewne modyfikacje i akumulatory znajdują się w pojemniku z tworzywa mocowanym na bagażniku. Chociaż AGM-y sprawują się zadziwiająco dobrze jak na rozwiązanie budżetowe, to jednak wysoko umieszczony środek ciężkości i ich znaczna masa ograniczają użyteczność elektroroweru.
Brzęszczot ma koła 26". Ponieważ dysponuję także rowerem na kołach 28", bardzo ciekaw jestem jakie osiągi ma taki silnik w przypadku większej średnicy koła.
Załączam zdjęcie Brzęszczota po ostatniej przeróbce. Ponieważ rower nie ma amortyzacji, założyłem z tyłu oponę Schwalbe Big Apple o szer. 2". Różnica względem poprzedniej (jeszcze szerszego slicka, lecz nie Schwalbe) jest zasadnicza - rower zdaje się mieć amortyzowaną ramę . Co ciekawe, zmniejszone ciśnienie do komfortowej jazdy nie wpływa znacząco na opór toczenia, zasięg nie uległ skróceniu. Zamierzam założyć taką samą oponę na przód i jeszcze podnieść wygodę jazdy.
Pozdrawiam
Gzylu
rarek - Wto 17 Mar, 2009
czy taki aku bedzie odpowiedni do roweru??
ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
Wymiary: średnica 25,9 mm wysokość 65,2 mm Waga 70 g.
Rezystancja wewnętrzna 8 mOhm (1kHz AC).
Typowy prąd szybkiego ładowania 10C (23A) do 3.6V CCCV
Prąd rozładowania ciągłego do 30C (70A)
Prąd rozładowania impulsowego 10 sekundowego 50C (120A)
Prąd rozładowania impulsowego 100C (230A)
Przy rozładowaniu prądem 10C (23A) po 1000 cyklach akumulator zachowuje 100% pojemności znamionowej.
Po 7000 cykli akumulator ciągle zachowuje pojemność około 1600mAh
Anonymous - Wto 17 Mar, 2009
Może być, ale musisz ich kupić z 50 sztuk
rarek - Śro 18 Mar, 2009
50 szt to ponad 4k pln troche duzo jak na rower
trzeba bedzie więcej pedałować
Anonymous - Śro 18 Mar, 2009
http://allegro.pl/item573...ktura_gwar.html
Gora 3 tys. a kilka tyg. temu bylo w okolicach 40zl-50/ogniwo
rarek - Czw 19 Mar, 2009
mam już od nich oferte - drogo troche
wychodzi mi, że potrzebuje
28*87=2436
jeszcze pozostaje BMS i rozsądna ładowarka
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
a co to jest te 28 i 87?
rarek - Czw 19 Mar, 2009
28 to ilość w szt.
87 to cena jedn. brutto
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
NA allegro sprzedaja po 60zl a Tobie skalkulowali po 87? Nie kumam.
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
te 28 szt to 4,6Ah nie będzie można raczej w większe trasy ruszać a przy inwestowaniu większych pieniędzy szkoda mieć zasięg maksymalny z 10-15km
|
|
|