To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8?
Ylgierd - Sob 19 Wrz, 2015 Temat postu: Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8? Dzień dobry!
Nabyłem na znanym polskim portalu aukcyjnym silnik zamontowany na kole 29.
Następnie zidentyfikowałem go jako SyncDrive R Motor 250W
(pochodzi z Gianta, najprawdopodobniej Talona E 2014).
Po odcięciu wtyczki zauważyłem więcej kabli niż się spodziewałem...
Czy to możliwe, żeby było więcej czujników Halla niż 5?
Jeżeli tak to jakie będą tego dla mnie konskwencje? (Jestem przed zakupem sterownika:)
sietaz - Sob 19 Wrz, 2015
Czuniki halla są trzy. Biały to zapewne od czujnika temperatury albo jakieś cudo co nie jest wymagane do jazdy. Otwórz silnik pokaż do czego prowadzi a prawdy się dowiesz
Ylgierd - Sob 19 Wrz, 2015
Nie bardzo wiem, jak go otworzyć... Wydaje mi się, że szprychy trzeba odplatać, a to mi się nie uśmiecha
sietaz - Sob 19 Wrz, 2015
No rzeczywiście nie zwróciłem uwagi, że nie ma klasycznych śrub. Wygląda jak by dekiel był na gwint. Ja to bym podłączył pod sterownik i sprawdził czy działa jak nie to wtedy trzeba będzie kombinować
Mechano - Sob 19 Wrz, 2015
Lepiej no podłączać do zwykłego sterownika, przewody są tych samych kolorów. Ja bym zaryzykował i otworzył. Może sterownik jest w środku.
sietaz - Sob 19 Wrz, 2015
Wychodzący wszystkie trzy fazowe i halle - twierdzisz, że sterownik może być w środku?
Mechano - Sob 19 Wrz, 2015
3 fazowe w dwóch kolorach? Dziwnie wygląda, ja bym otworzył.
sietaz - Sob 19 Wrz, 2015
Zielony, niebieski, żółty - jak to odbiega od normy?
Ylgierd - Sob 19 Wrz, 2015
Mają trzy standardowe kolory, na jednym ze zdjęć flesz prześwietlił... na innych powinno być widać.
dodatkowe zdjęcia:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/021114428-.html#I1
Mechano - Nie 20 Wrz, 2015
Faktycznie trzy kolory. Sory ale myślałem,że są dwa niebieskie i żółty. W takim razie podłączaj.
atomek1000 - Nie 20 Wrz, 2015
Zwykły silnik, kable lekko cienkie ale do sterownika około 20A spokojnie dadzą radę.
Tak z ciekawosci, za ile go kupiles?
Ylgierd - Wto 22 Wrz, 2015
Zgodnie z poradą Tasa - postanowiłem sprawdzić, czy rzeczywiście biały kabelek (zgodnie z informacją od niego zaczerpniętą - zazwyczaj stosowany do czujnika temperatury) jest takowym - chciałem zmierzyć jego oporność. Niestety przy próbie zdjęcia izolacji - kabelek dosłownie wyszedł mi z izolacji - i na końcu wcale nie wyglądał na urwany - ani nawet lutowany. Więc w efekcie zostaję z silnikiem, który ma standardową ilość kabli... ,
Czekam więc na sterownik - i będę podłączał.
przenikanie - Czw 24 Wrz, 2015
Przedziwne. Kable mają kolory i grubości jak w normalnym silniku (fazy, halle i ten biały - jedyny "nadprogramowy), a mocowanie szprych jak w niektórych tranz-x lub bionx. A tamte to mają wbudowany w środku sterownik. Jednak nie ulega wątpliwości, że ten sterownika nie ma a podłączenie (oprócz białego) jest typowe: fazy i odpowiadające im halle.
qaz33 - Czw 24 Wrz, 2015
A co ma mocowanie szprych wspolnego z tym co silnik ma w srodku?
przenikanie - Czw 24 Wrz, 2015
Teoretycznie nic, ale taki układ mocowania szprych najczęściej widziałem właśnie w tranz-x, a on mają sterownik w środku. Sparty, bionxy -to samo.
|
|
|