To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Hamowanie silnika RH 2809 7x9 przy szybkiej jezdzie

DAREK77 - Nie 20 Wrz, 2015
Temat postu: Hamowanie silnika RH 2809 7x9 przy szybkiej jezdzie
Pozdrawiam Tass y Dziekuje za pomoc w budowaniu Rometa który myka po górkach.
Mam Pytanie do uzytkownkow. W silniku 7x9, kaseta, sterownik 30 A 48V akummulator 48 V 18 Amh udaje sie zrobic do 68 km po gorach, z podjazdem na skrzyczne, i zjazdami. To bardzo ładny dystans. Decyzja wyboru wolnego silnika do 36 km/h pozwala na mniejsze zużycie pradu y wielki moment obrotowy do 90 Nm.
I tu pojawia sie nasza niespodzianka... nasz silnik przy predkosciach powyżej 40 km/h
daje dosc mocny efect hamowania rowera.... nawet przy wylaczonym silniku....
(zjazd z Salmopolu z pedałowamniem 45 km/h i nie da wiecej...jeje...
nie jest to problemem, bo nie byl przygotowany do szybkiej jazdy.... ale ciekawe czy ktos mial podobne odczucie hamowania na tym silniku 7x9.
(Probowalismy w tym samym rowerku silnik 10x9 no i takiegoz efectu nie bylo...
jechal na pelnej bateri 48 km/h.
Dzieki za podzielenie sie wrazeniami z jadzy na tum silniku.

Kostrzyno - Nie 20 Wrz, 2015

Jazda na luzie z prędkością większą niż możliwa do uzyskania z silnika? Chłopaki, wy to macie fajnie. Ja na luzie to mogę ewentualnie z podjazdu zjechać bo mam płasko jak stół wszędzie. Więc efektu nie widzę :)
Ale czy on jest oby na pewno wadą? Silnik bez obciążenia rozkręcany do dużej prędkości stwarza opów coraz większy z powodu prądów wirowych. Im mocniejszy silnik tym większe.

No i druga sprawa, to czy np spięte w sterowniku kabelki od regeneracji hamowania, ale gdy tej regeneracji nie aktywujemy mogą powodować taki opór?

Adamo - Nie 20 Wrz, 2015

U mnie w 7x9 jest opór i tyle że jak się bez akusa jedzie to żyła wychodzi :mrgreen: a im szybciej tym większy czyli jak w góralskiej maszynie u Ciebie. Podobnie a ciekawe że w 10x9 tego oporu nie ma..
DAREK77 - Śro 23 Wrz, 2015

Dziek za odpowiedzi. Próbowałem tez 10x9 , na tej samej baterii do 48 km/h powyżej tej predkosci przy pedalowaniu z góry tylko lekki opór. Ale zuzycie energii w 10x9 bylo o ponad 30% wyzsze i zasieg sie zmniejszyl zdecydowanie. Ostalem przy tym 7x9
bartek - Śro 23 Wrz, 2015

Przy takiej prędkości silnik zaczął Ci działać jak prądnica i stąd opór.
7x9 osiąga napięcie 48V przy niższych obrotach niż 10x6 dlatego na rowerze kolegi opór nie był taki duży przy tej samej prędkości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group